0

فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران در نقاب بازاریابی شبکه‌ای

  • کد خبر : 4039
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران در نقاب بازاریابی شبکه‌ای

فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران در نقاب بازاریابی شبکه‌ای/ آیا باز هم شاهد اپیدمی شرکت‌های هرمی خواهیم بود؟؛ موضوع خبر امروز نتورک نیوز می باشد. پس تا انتهای این خبر کوتاه همراه ما باشید. هشدارهای پیاپی مسئولان ناجا و اخبار جراید و خبرگزاری‌ها در یک سال اخیر، به وضوح  حاکی از آن است.که حرکت چراغ خاموش […]

فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران در نقاب بازاریابی شبکه‌ای/ آیا باز هم شاهد اپیدمی شرکت‌های هرمی خواهیم بود؟؛ موضوع خبر امروز نتورک نیوز می باشد. پس تا انتهای این خبر کوتاه همراه ما باشید.

هشدارهای پیاپی مسئولان ناجا و اخبار جراید و خبرگزاری‌ها در یک سال اخیر، به وضوح  حاکی از آن است.که حرکت چراغ خاموش و خزنده شرکت‌های هرمی در پوشش شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بررسی اخبار خبرگزاری‌ها و زیر ذره‌بین قرار دادن صفحات حوادث روزنامه‌ها به وضوح می‌توان حرکت چراغ خاموش و خزنده.شرکت‌های هرمی در پوشش شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را مشاهده کرد.

ادامه خبر | فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران در نقاب بازاریابی شبکه‌ای

البته این رویش مجدد شرکت‌های هرمی، این بار با نقاب فریبنده بازاریابی و حمایت از تولید ملی، قد علم کرده است. از سوی دیگر این نوع کلاهبرداری‌ها دامنه وسیعی در کشور پیدا کرده است.چراکه در یک سال گذشته اخبار مربوط به کشف باندهای شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای.متخلف بارها از طریق پلیس آگاهی استان‌های مختلفی همچون بوشهر، همدان،.اراک، زنجان، تهران و غیره به گوش رسیده است.

هشدارهای پیاپی مسئولان ناجا در مورد بازاریابی شبکه‌ای

سال گذشته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا در مورد گسترش رو به رشد کلاهبرداری.در پوشش شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به شهروندان هشدار داده بود. سرهنگ علی محمد رجبی با بیان اینکه هیچ شرکت هرمی مجوز قانونی برای فعالیت در کشور را ندارد،.گفته بود که بازاریابی شبکه‌ای محملی برای کلاهبرداران هرمی شده است. تا به اقدامات مجرمانه خود در پوشش جدیدی ادامه دهند. سرهنگ مهدی شکیب یکی دیگر از مسئولان پلیس فتا نیز اخیراً اذعان داشته است.که بسیاری از شرکت‌‌های هرمی با استفاده از شعارها و تبلیغات بازاریابی شبکه‌ای در حال اغواگری و جذب جوانان هستند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها شرکت‌‌های بازاریابی شبکه‌ای نبوده.و حتی مجوزی در این خصوص برای فعالیت ندارند.

 

کلکسیونی از تخلفات شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران

فصلنامه دانش انتظامی سمنان وابسته به ناجا در یکی از مقاله‌های خود به آسیب شناسی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای پرداخته است، در این مقاله تخلفاتی که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در حین فعالیت خود انجام داده‌اند، احصا شده است. بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها تخلفاتی از قبیل خریدهای اجباری و عدم بازپس گیری کالا، رعایت نکردن محدودیت سطوح پرداخت پورسانت تا 3 سطح، فعالیت در شعب غیرقانونی، ارائه محصولات بی‌کیفیت گرانتر از قیمت بازار؛ انجام می‌دهند که همگی جزء مواردی است که در صورت عدم رسیدگی جدی توسط شرکت‌ها و حل نشدن آن‌ها، آینده این صنعت را با مخاطرات جدی روبرو خواهد ساخت.

علاوه بر این، بر اساس این گزارش،.به جهت پیشگیری از به وجود آمدن شائبه هرمی بودن این شرکت‌ها و بنابر ضوابط نهادهای نظارتی، شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای موظف هستند که تا سقف مبلغ مشخصی، پکیج محصولات خود را به اعضاء جهت بازاریابی عرضه کنند.  اما معمولا در هنگام مواجهه با تذکر نهادهای نظارتی در مورد رعایت سقف قیمت، به جای هدایت مجموعه خود در مسیر قانونی به دنبال دور زدن قانون به رو‌ش‌های گوناگون هستند.

بر این اساس، شرکت‌ها‌ی بازاریابی شبکه‌ای.به علت موانع قانونی برای فروش‌ کالا‌های گران قیمت.به بازاریابان.خریدها‌ی آن‌ها را خرد می‌کنند. به عنوان مثال به جای فروش اولیه یک میلیون تومانی،.این فروش‌ها را به چند فروش سیصد هزارتومانی تبدیل می‌کنند. بنابراین این سودجویان از یک سو برای دور زدن.نهادهای نظارتی.و رعایت ظاهری سقف قیمتی و از سوی دیگر برای جذب جوانان ساده لوح و بی‌پول،.اقدام به فروش محصولات خود در تعداد زیاد و مبالغ کمتر می‌کنند.

80 درصد بازاریابان شبکه‌ای درآمدی کمتر از یک میلیون تومان دارند

جوانان جویای کار در نگاه اول به ظاهر لیدرهای بالادستی این شرکت‌ها توجه کرده.و تصور می‌کنند که همه افراد می‌توانند.در این صنعت به درآمدهای بالا دست پیدا کنند.

بر اساس یک پژوهش میدانی که   وزارت ورزش و جوانان در فصلنامه علمی راهبردی ورزش و جوانان منتشر کرده است،.بعد از بررسی تعدادی از فعالان بازاریابی شبکه‌ای استان یزد از سال 95 تا 97 مشخص شد.که با وجود ورود کثیری از افراد به بازاریابی شبکه‌ای، تنها تعداد محدودی از لیدرها به سودهای کلان دست پیدا می‌کنند.و مابقی اعضاء عمدتاً به پورسانت­‌های حداقلی اکتفا کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد.که خانواده‌ها.و جوانان جویای کار بهتر است.قبل از هرگونه مراجعه و عضویت در این شرکت‌ها،.ابتدا به سایت دبیرخانه نظارت.بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای وزارت صمت به آدرس easnaf.ir مراجعه کرده.و شرکت‌های دارای مجوز را شناسایی و احراز کنند.و در صورت بروز هرگونه تخلف و کلاهبرداری مراتب را به درگاه پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir.گزارش دهند. همچنین سامانه پیامکی 30006082 در دسترس.شهروندان قرار گرفته تا نسبت به استعلام و احزار هویت هرگونه شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای مبادرت نمایند.

انتهای پیام/

به نقل از «تسنیم»

 کلام پایانی | فعالیت چراغ خاموش کلاهبرداران

ممنون که تا انتهای این خبر همراه همراه نتورک نیور بودید. اگر علاقه مند به پیگری اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید. و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید.

 

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=4039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.