0

روش استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

  • کد خبر : 3981
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
روش استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

بازاریابی شبکه‌ای «Network Marketing» را با واژه‌هایی مانند بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی مستقیم نیز می‌شناسند؛ در این روش چند لایه از افراد برای چذب مشتری با هدف فروش محصولاتی مشخص، مشغول به کار می‌شوند. در این روش افراد باید علاوه بر عمل بازاریابی، فرایند آموزش به زیرمجموعه‌های خود را نیز عهده دار باشند. برخی […]

بازاریابی شبکه‌ای «Network Marketing» را با واژه‌هایی مانند بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی مستقیم نیز می‌شناسند؛ در این روش چند لایه از افراد برای چذب مشتری با هدف فروش محصولاتی مشخص، مشغول به کار می‌شوند. در این روش افراد باید علاوه بر عمل بازاریابی، فرایند آموزش به زیرمجموعه‌های خود را نیز عهده دار باشند. برخی از این شرکت‌ها دارای مجوز بوده و به صورت کاملاً قانونی مشغول به کار هستند، اما در این میان شرکت‌های وجود دارند که به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت نموده و عضویت و فعالیت در تشکیلات آن‌ها پیگرد قانونی خواهد داشت؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم که حتما در این گفتار همراه ما باشید تا شیوه استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را بیاموزیم.

روش استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

شرح خبر استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

سرپرست پلیس فتای البرز، سرهنگ جلیلیان، در یک گفت‌وگو با خبرنگار گروه  باشگاه خبرنگاران جوان، بیان نمود که پیش از اعتماد به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، حتماً از مجوز آن‌ها اطمینان حاصل کنید. او اضافه کرد که: ممکن است گاهی اوقات، به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، با تبلیغاتی مواجه شوید که وسوسه برانگیز‌ باشد. آن‌ها به ‌دنبال جذب کاربرد می‌باشند؛ از همین رو ش‌ما باید مجوزشان را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

سرهنگ جلیلیان افزود: در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که در ایران، هیچ شرکت هرمی اجازه فعالیت به صورت قانونی‌ ندارد؛ اما می‌توان شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را یافت که به صورت کاملاً قانونی و با مجور رسمی در حال فعالیت می‌باشند. وی در ادامه خاطر نشان کرد که، شرکت‌هایی که دارای مجوز هستند حتما باید به صورت شبکه‌ای کار کنند و نه هرمی! شرکت‌های هرمی به هیچ عنوان مورد تایید سازمان‌های دولتی قرار نمی‌گیرند.

مجوز فعالیت‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

مهم‌ترین نکاتی که توسط سرهنگ جلیلیان گفته شد آن بود که، مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود و شرکت‌های دارای مجوز، اجازه فروش محصولات به صورت شبکه‌ای را از این وزارتخانه، خواهند داشت. همچنین سامانه پیامکی «۳۰۰۰۶۰۸۲» برای اطلاع از شرایط و صحت فعالیت شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای، به افراد این امکان را می‌دهد که با وارد کردن نام شرکت مد نظر، به زبان انگلیسی یا فارسی، و ارسال پیامک به شماره «۳۰۰۰۶۰۸۲» پاسخ خود را به صورت پیامک دریافت نمایند. شایان ذکر است که کاربران قادر به مشاهده لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در پایگاه اینترنتی بازاریابی شبکه‌ای می‌باشند. این روش راحت‌ترین‌ راه‌ برای استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به شمار می‌رود.

مجوز فعالیت‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

چند نوع بازاریابی شبکه‌ای وجود دارد؟

به طور خلاصه، می‌توانیم نتورک مارکتینگ را به ۳ دسته تقسیم بندی کنیم که عبارت‌اند از:

  • بازاریابی تک سطحی
  • بازاریابی دو سطحی
  • بازاریابی چند سطحی

بازاریابی تک سطحی

در این روش بازاریابی، شما به همکاران بخش فروش یک شرکت می‌پیوندید و سعی بر فروش محصولات شرکت در یک سطح دارند. در این روش شما نیازی به معرفی و ثبت‌نام افراد دیگر «عضوگیری» ندارید و فروش مستقیم تنها راه برای برای همکاری با شرکت محسوب می‌شود. برخی از شرکت‌ها در ایران از همین‌ شیوه استفاده می‌کنند.

بازاریابی دو سطحی

یکی‌ از انواع بازاریابی، بازاریابی دو سطحی می‌باشد که بر خلاف بازاریابی نوع قبل، به عضوگیری نیاز داشته و شما باید عضوگیری نمایید؛ اما‌ نکته مثبت این است که در این روش پاداش شما صرفاً وابسته به عضوگیری نیست. یعنی شما می‌توانید از روش فروش مستقیم خود و همچنین فروش مستقیم اعضای اضافه شده توسط شما، پاداش بگیرید. به زبان ساده‌تر، شما می‌توانید از طریق فروش زیر مجموعه‌های خود نیز کسب درامد کنید.

بازاریابی چند سطحی

تعدادی از سازمان‌های فروش، از روش بازاریابی چند سطحی بهره می‌گیرند تا پخش‌کننده‌ها را تشویق کنند که در ازای دریافت پورسانت، پخش‌کننده‌های جدیدی را جذب نمایند. پخش‌کننده‌ها همچنین می‌توانند از روش فروش مستقیم نیز پاداش دریافت کنند. تعدادی از شرکت‌های موجود در ایران از این روش نهایت استفاده را می‌کنند.

چند نوع بازاریابی شبکه‌ای وجود دارد؟

آیا بازاریابی شبکه‌ای کلاهبرداری است؟

به طور کلی، بازاریابی شبکه‌ای ذات یک کلاهبردای مدرن محسوب نمی‌شود! اما‌ نمی‌توان احتمال کلاهبرداری در این روش را صفر در نظر گرفت. این اتفاق در تعدادی از کشورهای آسیایی پیش آمده و فعالیت تعدادی از آن‌ها ممنوع اعلام شده است. در ایران تعدادی شرکت بازاریابی شبکه‌ای وجود دارند که به صورت کاملاً قانونی در حال فعالیت هستند که باید حساب آن‌ها را از بقیه جدا کرد.

به راستی چه زمانی بازاریابی یک کلاهبرداری محسوب می‌شود؟ زمانی که یک شرکت صرفاً به جذب اعضای جدید اهمیت دهد و پای فروش هیچگونه محصولی در میان نباشد، می‌توان بویی از کلاهبرداری به روش مدرن را حس کرد. گاهی اوقات ممکن است که محصولی هم به فروش برسد، اما قیمت آن انقدر بالا باشد که خرید آن غیر منطقی به نظر رسد. به این روش از بازاریابی، هرمی گفته شده که به هیچ عنوان پشتوانه قانونی ندارد.

بیشتر بخوانید

تفاوت‌ بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی هرمی در چیست؟

زمانی ساختار‌ هرمی شکل‌ می‌گیرد که شما در زمان تبدیل شدن به یک عضو، پولی را پرداخت ‌کنید و متقابلاً نیز، پولی را برای عضو کردن افراد در تیم خود، دریافت کنید؛ اما هیچ محصول کاربردی در این میان وجود نداشته باشد. بازاریابی هرمی دارای یک ساختار ناهنجار می‌باشد که شما در آن از افراد سوء استفاده می‌کنید تا بتوانید به درآمد برسید. شرکت‌های هرمی افراد را فریب داده و کاری می‌کنند که آن‌ها باورشان شود که در آینده می‌توانند میلیونر شوند. اعضای این شرکت‌ها با روش‌های غیراخلاقی، به هر قیمتی سعی بر گرفتن اعضای جدید دارند که این روش کاملاً بر خلاف قوانین کشور ما می‌باشد.

چند نمونه از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز عبارت‌اند از:

  • شبکه بادران گستران
  • تلاش کاران سرمایه وزین
  • هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم ایرانیان
  • پارس نیوشا نیک
  • میراث نفیس دست‌ها

کسب درامد در بازاریابی شبکه‌ای

کسب درامد در بازاریابی شبکه‌ای

بازاریابی شبکه‌ای دارای دو راه برای کسب درامد می‌باشد که در‌ این قسمت نگاه جزئی‌تری به آن‌ روش‌ها می‌اندازیم:

  • سودی که از طریق فروش محصولات به دست می‌آید: زمانی که یک فرد کار‌ خود را در حوزه فروش شروع می‌کند، هرچه محصولات بیشتری بفروشد، پول بیشتری دریافت می‌کند.
  • دریافت پورسانت از فروش زیرمجموعه‌ها: زمانی که تعداد زیر مجموعه‌های شما زیاد می‌شود و آن‌ها نیز سعی بر فروش محصولات دارند، بخشی از پولشان، به حساب شما واریز می‌شود.نکته قابل توجه آن است که هر چقدر که تعداد زیرمجموعه‌های شما بیشتر باشد، پول بیشتری دریافت می‌‌کنید. ساختمان کمیسیون‌ها در شرکت‌های گوناگون نتورک مارکتینگ متفاوت می‌باشد و در نگاه اول ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما می‌تواند باعث ‌‌شود که شما مقداری از فروش زیرمجموعه خود را دریافت کنید.پورسانت‌ها می‌توانند در شرایط‌های دیگری نیز پرداخت شوند، به عنوان نمونه، شاخه‌های شبکه زیرمجموعه شما به صورت متوازن گسترش یابند. به عنوان مثال، اگر شما دو زیرمجموعه داشته باشید که هر کدام یک شبکه دیگر داشته باشند، این دو شبکه اگر به موازات هم گسترش یابندبه شما پورسانت قابل توجهی تعلق خواهد گرفت.

جمع بندی

باتوجه به افزایش روز افزون کارکنان نتورک مارکتینگ، استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به یک عنوان بسیار مهم تبدیل شده است. اگر قصد همکاری با این شرکت‌ها را دارید، حتما پیش از هر اقدامی، به بررسی مجوز این مجموعه‌ها بپردازید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.