جایگاه نتورک مارکتینگ در دنیا
جایگاه نتورک مارکتینگ به طور قطع می توان گفت در دنیای امروز ار ارزش خوبی برخوردار است. فردی که در حوزه نتورکینگ توانایی و مهارت کافی را دارد، می تواند در حوزه های مختلف دیگر از مهارت و توانایی خود برای رفع نیاز و کسب درآمد استفاده کند.
یکی از مهارت های عالی که کاربران پس از یادگیری نتورکینگ پیدا می کنند، قدرت کلام عالی و کلام موثر است. همچنین کاربران می توانند در مدت زمان کوتاهی به چارت بندی و نظم فکری برسند و جایگاه نتورک مارکتینگ را در دنیا ثابت کنند.
حال تصور کنید فردی با چنین مهارت های ویژه ای اگر در مکان هایی مانند موبایل فروشی، مبل فروشی، یا دیگر فروشگاه های برند مشغول به کار شود، می تواند با استفاده از توانایی های ویژه خود به درآمد بسیار عالی و جایگاه اجتماعی خوب برسد.
همانطور که می دانید حفظ و برقراری تعامل دو طرفه بین خریدار و فروشنده بسیار مهم است. با داشتن توانایی های نتورکینگ می توانید روابط بین فروشنده و خریدار را حفظ کنید.
حفظ این تعامل در نهایت باعث افزایش رضایمندی مشتری و فروش بیشتر خواهد شد. یک فرد فروشنده با افزایش و گسترش مهارت به میدان بزرگتری به نام نتورک مارکتینگ می رسد.
معرفی بزرگ ترین و معروف ترین شرکت هایی که در حوزه نتورک مارکتینگ فعالیت می کنند
یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکت هایی که در جایگاه نتورک نتورکنیگ فعالیت می کنند، شرکت کوئست می باشد. برای این که از صد شرکت برتر در این حوزه در دنیا مطلع شوید می توانید سری به سایت http://www.directsellingnews.com/ بزنید.
در این سایت علاوه بر حوزه مارکتینگ انواع برند سازی جهانی نیز وجود دارد که می توانید با خواندن ان به اطلاعات عمومی خود بیافزایید. شرکت بزرگ کوئست در طول سال هایی که فعالیت داشته توانسته که به فروش بیش از ۲.۵میلیون یو وی و سی یو وی برسد.
نتورکینگ در دنیای امروزی در چه جایگاهی قرار دارد
برای نشان دادن این موضوع که نتورکینگ در چه جایگاهی قرار دارد، میخواهیم با یک مثال شروع کنیم.
مدت ها پیش یک کارخانه دوچرخه سازی معروف در کشور روسیه برنامه ای در نظر گرفت که افرادی که قصد خرید دوچرخه دارند با معرفی ۴ مشتری به جای پرداخت ۵۰ روبل، تنها با پرداخت ۱۰ روبل صاحب یک دوچرخه نوع شوند. این روش یک روش بهینه برای افزایش فروش و سود بیشتر بود.
اما این برنامه مدت زمان زیادی دوام نیاورد. زیرا در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از برند ها از این برنامه تقلید کردند و اشباع شدن بازار باعث افت فروش کارخانه ها شد.
برای مطالعه بیشتر: بازاریابی شبکه ای چیست؟
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کمپانی ام وی چیست؟
در ابتدا باید بگویم MW مخفف شده ی کلمه ی American way می باشد. ام وی یک کمپانی معروف در کشور آمریکا می باشد که در سال ۱۹۵۹ توسط افرادی با نام ج. ون اندل و ریچارد دیواس راه اندازی و تاسیس شد.
معمولا شرکت کوئست هر سی یو وی را به قیمت حدود ۵۰۰ $ میفروشد اما اگر فرض کنیم که هر سی یو وی را به قیمت۶۰۰ $ می فروخت، کل مجموع فروشش در طی ۱۳ سال فعالیتی که داشته برابر با مبلغی حدود ۱.۵ میلیاد دلار یا همان ۱.۵ بیلیون دلار. البته با ۲۵ ٪ ارفاق.
یعنی کل گردش مالی شرکت کوئست در ۱۳ سال فعالیت خود، فقط ۱۴.۵ ٪ گردش مالی شرکت Avon در یک سال اخیر است! یعنی کوئست به صورت متوسط فقط سالی ۱۱۵ میلیون دلار گردش مالی داشته است.
با وجود چنین گردش مالی در شرکت نتورکینگ کوئست،اگر این شرکت جزو شرکت های هرمی محسوب نمی شد. این کمپانی تنها در حوزه مارکتینگ فعالیت می کرد باز هم جزو شرکت های برتر در سطح دنیا محسوب می شد.
این شرکت با داشتن ۸۴ بعد از شرکت chandeal قرار داشت.این شرکت فعالیت گسترده ای در کشور ژاپن دارد و جزو شرکت های بسیار بزرگ محسوب می شود.
اولین شرکت مولتی لول مارکتینگ دنیا از چه سالی و چگونه شروع به کار کرد؟
در ادامه این مطلب درباره یکی از مهم ترین شرکت هایی که در حوزه مارکتینگ فعالیت می کند و چگونه توانسته است به این سطح در جهان برسد بحث و گفتگو می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
اولین افرادی که پا به دنیای بزرگ نتورک مارکتینگ گذاشتند. این کسب و کار را راه اندازی کردند. افرادی به نام ریچ دووس و جی ون اندل بودند. این دو فرد در سال ۱۹۵۹ توانستند با تلاش های فراوان اولین شرکت ام وی را تاسیس کنند که به صورت تخصصی در زمینه نتورک مارکتینگ فعالیت داشتند.
اولین محصولی که این شرکت در جایگاه نتورک مارکتینگ توانست وارد بازار کند یک پاک کننده چند منظوره با عنوان L.O.C بود. این شرکت با ترفندهایی که مربوط به نتورکینگ بود. این محصول توانست فروش این محصول خود را در سال ۱۹۶۱ به بیش از ۵۰۰ هزار دلار برساند.
در این زمان محصول جدید این شرکت با نام SA8 نیز وارد بازار شد. از این رو تحولی جدید راه اندازی شد. سال ۱۹۷۰ سالی بسیار مهم و حیاتی برای شرکت ام وی به شمار می رفت. در این سال شرکت ام وی توانست فرصت تجاری خود را به عنوان یک فرصت شغلی پول سازی سالم به همگان اثبات کند.
سازمان FTC نیز برای زمینه تخصصی جایگاه نتورک مارکتینگ قوانینی جامع وضع کرد. شرکت ام وی همچنان با قدرت به سوی موفقیت حرکت می کرد. به طوری که در سال ۱۹۹۰ توانست فروش محصولات خود را به بیش از ۵ میلیارد دلار در سال برساند.
در این زمان شرکت ام وی برای تطابق اطلاعات و محصولات خود با ابزار های جدید خواهر اینترنتی را با نام تجاری Quitxtar در جایگاه نتورک مارکتینگ به جهانیان معرفی کرد. این اتفاق در اواخر سال ۱۹۹۹ به وقوع پیوست.
در سال ۲۰۰۰ شرکتی مادر با عنوان تجاری Alticor تاسیس شد. سرپرستی این شرکت را فرزندان ریچ دووس و جی ون بر عهده گرفتند. و دو شرکت تجاری Amway و Quixtar تحت رهبری و نام این شرکت به کار خود با موفقیت ادامه دادند.
نتورک شغلی فراتر از درآمدهای مالی
جایگاه نتورک در جهان امروز به حدی خوب است که علاوه بر درآمدهای مالی بهشدت دارای درآمدهای معنوی نیز هست. به اعتقاد فرد موفقی در این حوزه باتوجه به جایگاه نتورک مارکتینگ درآمدهای غیرمالی نتورک بهمراتب بالاتر از درآمدهای مالی آن است.
در نتورک همه دنبال پول هستند و به امید آن کار میکنند و متناسب با آن انرژی خود را افزایش میدهند و طرز تفکر خود را نیز بر پایه آن طراحی کردهاند و سعی دارند از چالشها عبور کنند.
معمولاً افراد فقط به انگیزه مالی وارد نتورک میشوند و در مسیر پی میبرند که اگر دنبال پول هستند باید آموزش ببینند. اما در نتورک شما به ده دستاورد میرسید که یکی از آنها پول است و این دستاورد در جایگاه آخر قرار دارد. برای رسیدن به جایگاه نتورک امروز افراد باید ابتدا اعتماد به نفس، روابط عمومی، مدیریت، هدفگذاری، نگرش مثبت، حس مثبت و دیدگاه آیندهنگری داشته باشند تا به مقوله دهم که پول هست، دست پیدا کنید. برای اینکه به پول برسیم باید حتماً مراحل ابتدایی را بگذرانیم.
ولی بسیاری هستند که در همان ابتدای مسیر در جست و جوی پول هستند و اصولا اینگونه افراد نه دنبال مهارت هستند و نه به سایر عوامل توجهی دارند. این دسته از افراد یا به اهداف خود نمیرسند و یا اینکه خیلی سخت به یک یا دو مرحله دست پیدا میکنند که همگی موقتی میباشند.
جایگاه نتورک در بین افراد بر اساس شبکهسازی انسانی و بر پایه انسانیت و اخلاق پایه ریزی شده است. در دنیای تجارت شبکهسازی و نتورک با اقشار مختلف مردم در ارتباط میباشد، برای همین باید بر محور انسانیت حرکت کند. چون بالاخره در یک جلسهای یا مذاکرهای با آدم باتجربه روبهرو خواهید شد و شما در آن دوئل بازنده میشوید به همین دلیل باید بر پایه اخلاقیات حرکت کرد.
جایگاه نتورک مارکتینگ و آینده تجارت
باتوجه به جایگاه نتورک مارکتینگ در عصر حاضر میشود از آن به عنوان آینده تجارت یاد کرد.
• طیف خطر کم
خوشبختانه، بسیاری از مشاغل نتورک مارکتینگ که در آن شرکت میکنید، برای شروع کار نیاز چندانی به سرمایه ندارند. از این رو احتمال ضرر به شما کم است. کم خطر بودن این مدل افراد را بیشتر جذب میکند.
برای مطالعه بیشتر: زمینه سازی و دعوت در نتورک مارکتینگ
• در نتورک مارکتینگ هر زمان که خواستید می توانید کار کنید.
شغل سنتی ایجاب میکند که به طور پیوسته و در یک بازه زمانی تعیین شده برای شغل حاضر شوید. با بازاریابی شبکه ای، مجبور نیستید که در مقابل فشارهای ساعت کاری ۹ تا ۵ خم شوید. انعطاف پذیری همه چیز است.
هر وقت دلتان خواست میتوانید کار کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید شبانه یا چند ساعت در طول روز کار کنید، همه اینها وابسته به خود شماست. شما اینجا رئیس خودتان هستید.
• یک فرصت کامل برای خلق آینده برای خانواده
وقتی بچه دار میشوید، باید بدانید که بعد از فوت شما، فرزندان شما در رفاه زندگی خواهند کرد. با این حال، فضای اقتصادی امروز، فضای بسیار غیرثابتی است. دیگران درگیر بدهی های کلان هستند و نمیدانند که چگونه میتوانند از بدهی خارج شوند. اما، اگر یک کار بازاریابی خوب را شروع کنید، با اطمینان کامل چیز باارزشی را برای عزیزانتان یا افرادی که پشت سر شما ماندهاند، به جا میگذارید.
• افزایش مقررات با گذشت زمان
نتایج برخورد قانون و نگاه برخی مردم در طول بررسی تاریخچه بازاریابی شبکه ای در جهان نشان داد که نگاه به این صنعت، بازتاب بدی پیدا کرد. زشت ترین و بدترین مورد این است که اکثر کلاهبرداران متخصص از این مدل برای ایجاد (طرح های هرمی) استفاده مینمایند که به آنها کمک میکند تا پول مشتریان خود را بگیرند و اداره کنند.
همین شرایط بد وقتی ایجاد میشود که مردم به بازاریابی شبکهای دیگر بیاعتماد میشوند. برای جلوگیری از تهدید، مقررات بیشتری برای تقویت صنعت و خلاص شدن از شر کلاهبرداران ایجاد شد. این مقررات به همان اندازه ایمن و مطمئن مشاغل سنتی هستند.
خلاصه اینکه، هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که به این شغل جذاب اعتماد ندارند.
اما حقیقت این است که اگر به خوبی به آن نزدیک شوید و آن را اجرا کنید، جایگاه نتورک مارکتینگ یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های موجود است.
جمع بندی
در این مطلب سعی کردیم شما را مفهوم کلی جایگاه نتورک مارکتینگ در دنیا آشنا کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب استفاده کامل را برده باشید. از این که تا پایان این مطلب با نتورک نیوز همراه بودید از شما متشکریم.