بازاریابی شبکه ای چیست؟
بازاریابی چند سطحی مدل توزیعی است که شرکتها برای فروش محصول خود به مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند. آنها به جای اینکه محصولات خود را به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها به مشتریان عرضه کنند، از نمایندگان فروش برای توزیع و فروش محصولات خود استفاده می کنند. برای آموزش بازاریابی شبکه ای با ما همراه باشید.
در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم عاملی که مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد چیست؟ و چگونه از تلاش های بازاریابی خود درآمد خوبی کسب کنید.
افراد موفق در این کسب و کار با آموزش صحیح و روتین های موفق به موفقیت دست یافتند. سپس با تسلط بر مهارت های بازاریابی توانستند ثروت خوبی به دست آورند. می دانیم که بازاریابی شبکه ای یکی از بهترین مدل های کسب و کار برای شرکت های فروش محصول یا خدمات است تا از طریق توزیع کنندگان ماهر یا حرفه ای فروش موثری داشته باشند. ابزارهای آموزش MLM برای آموزش فروش، مدیریت، انطباق و موارد دیگر بسیار موثر هستند.
اگر یک شرکت بازاریابی شبکه ای دارید یا یک مشاور هستید و نمی دانید چگونه در بازاریابی شبکه ای موفق شوید، این مقاله برای شما مناسب است. همچنین، برای توزیع کنندگانی که می خواهند حرفه خود را به صورت پاره وقت یا تمام وقت راه اندازی کنند، می توانند از این اطلاعات استفاده کنند.
شما می توانید ۵ ابزار برتر آموزش بازاریابی شبکه ای ارائه شده برای افزایش کارایی شبکه فروش را از اطلاعات ارائه شده در زیر بیابید. این ابزار برای تسهیل فرآیند کسبوکار شرکتهای بازاریابی شبکهای ایجاد شدهاند.
۱٫ ابزارهای مدیریت بازرگانی
همانطور که از نام آن پیداست، این مجموعه ابزار برای کمک به تیم پشتیبان طراحی شده است. با استفاده از این ابزارها، مدیران کسب و کار یا کارکنان پشتیبان می توانند تنظیمات را پیکربندی کنند.
به عنوان یک شرکت یا مشاور بازاریابی شبکه ای، داشتن کنترل کامل بر کل تجارت بسیار حیاتی است. این فقط به مدیریت کسب و کار محدود نمی شود و تمرکز زیادی باید در توسعه شبکه توزیع کننده شما باشد.
از هر ۱۰ شرکت، ۵ شرکت به طور کامل از این قسمت صرف نظر می کنند. ۳ شرکت از آنها آموزش جزئی ارائه می دهند. از ۲ شرکت باقی مانده، ۱ شرکت مربی مجربی ندارند. به طور خلاصه، از هر ۱۰ شرکت، تنها ۱ شرکت به تیم بازاریابی شبکه ای خود آموزش تحصیلی می دهد.
۲٫ سیستم مدیریت یادگیری (LMS)
LMS یک پلتفرم کامل و یکپارچه است تا اطلاعات را جهت یادگیری در مقابل توزیع کنندگان شما قرار دهد. این ابزارها شامل یک سیستم مدیریت محتوا است که در آن می توان مطالب دوره از جمله تعیین وظایف، پیگیری فعالیت ها، تبدیل هدف و در نهایت تکمیل آموزش را به درستی مرتب و مدیریت کرد.
۳٫ ابزارهای ارزیابی
ارزشیابی فقط به دنبال پیگیری پیشرفت یادگیری نیست، بلکه فراتر از آن است. در این نرم افزار ها تواناییهای توزیعکننده آزمایش میشود و تنظیمات مناسب بعداً انجام میشوند.
توزیعکنندگان می بایست برای انجام مهارتهایی که برای بازاریابی یک محصول مورد نیاز است، انگیزه پیدا کنند.
بر اساس عوامل مختلف، ارزیابی می تواند موثرتر باشد. این ارزیابی به شرکت ها کمک می کند تا کسب و کار خود را به گونه ای توسعه دهند که رشد بالایی داشته باشند.
۴٫ ابزار گزارش
این یکی از ابزارهای کلیدی است که می تواند برای آموزش، ردیابی، ارزیابی و پس از آن برای تجزیه و تحلیل عملکرد استفاده شود. فقط یک تیم توزیع کننده فعال شما را به یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق تبدیل می کند. و از دیدگاه توزیعکنندگان، بر اساس گزارشها، درآمد بیشتری کسب میکنند.
گزارش ها را می توان در هر زمان و یا از قبل برنامه ریزی شده به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و دوره ای تولید کرد.
۵٫ ابزارهای یادگیری موبایل
همه راحت نیستند که لپ تاپ یا گجت های سایز صفحه نمایش بزرگ خود را باز کنند و برای یادگیری مدت طولانی جلوی آن بنشینند. دیدگاه افراد با یکدیگر متفاوت است و به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکه ای باید به این نکته توجه داشت. اپلیکیشن آموزشی موبایل می تواند راه حلی برای این سناریوی خاص ارائه دهد.
یک برنامه آموزشی موبایل میتواند به شما این امکان را بدهد در هر مکان و در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند.