اگر با بازاریابی شبکهای آشنا باشید بدون شک میدانید که دروغهای این پلتفرم میتوانند مانع از ورود بسیاری از افراد به آن شوند. دروغهای بازاریابی شبکهای انتظارات را افزایش میدهند و پس از برآورده نشدن انتظارات موجب ناراحتی و ناامیدی افراد میشوند. برای اینکه سادهتر و سریعتر بتوانید تصمیم واردشدن به دنیای بازاریابی شبکهای را بگیرید، پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و دروغهای بازاریابی شبکهای را بشناسید.
دروغهای بازاریابی شبکهای
در حال حاضر دروغهای مختلفی در رابطه با بازاریابی شبکهای وجود دارد که بطورکلی مهمترین و رایجترین آنها عبارتند از:
۱_ساده و آسان است
آشناترین و بزرگترین دروغی که در رابطه با ارزیابی شبکهای بیان میشود، ساده و آسانبودن آن است. به همین جهت بسیاری از افراد گمان میکنند که میتوانند با وقت بسیار کم، نتیجه خوبی مشاهده کنند و این نوع بازاریابی را چندان جدی نمیگیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که بازاریابی مانند کارهای روزمره هر فرد نظیر؛ تلویزیون نگاهکردن، غرزدن، در اینستاگرام چرخیدن و… آسان نمیباشد و شما باید برای پیشرفت و موفقیت در این حوزه سخت کار کنید و از خیلی چیزهای خود و کارهای شخصی چشمپوشی کنید.
۲_یک شبه پولدار میشی یا اینکه ۶ ماهه بنز میخری!
بدون شک این جمله را بارها و بارها شنیدهاید؛ یکی از احمقانهترین و اشتباهترین کارهایی که هر فرد در زندگی خود میتواند انجام دهد گوشدادن به این داستان است که یک نفر در ماههای اول ورود به بازاریابی شبکهای درآمدهای میلیاردی به دست آورده است. این نکته را در نظر داشته باشید که در این دروغ بازاریابی بخشی از داستان که موجب میشود این امر برای دیگران غیرممکن باشد، بیان نمیشود. خوب است بدانید که در حال حاضر شرکتهای بازاریابی شبکهای بصورت بزن_ در رو کار میکنند.
بیشتر بخوانید
به همین جهت برای اینکه وفاداری لیدرهای فعلی خودشان را بخرند یک آفرهای بزرگ به آنها میدهند تا به این ترتیب وارد شرکت شوند یا اینکه شرکت را ترک نکنند. این نکته را فراموش نکنید که این امر برای تمام افراد امکانپذیر نمیباشد و همه یکشبه نمیتوانند پولدار شوند. درنهایت خوب است بدانید که بسیاری از مردم هنگام تلاش برای یکشبه پولدارشدن ورشکست میشوند و همهچیز خود را از دست میدهند.
۳_لازم نیست با آشنایان یا افراد دیگر صحبت کنی!
یکیدیگر از دروغهای بازاریابی شبکهای این است که به افراد گفته میشود هیچ نیازی نیست با افراد زیادی صحبت کنید. در این شرایط افراد هیچ جرئتی به دست نخواهند آورد. لطفا توجه فرمایید که اگر در تعامل با مردم نسبتا ضعف دارید، پیش از هر اقدامی ابتدا باید آموزش ببینید و ایرادات خود را اصلاح نمایید. جالب است بدانید که بطورکلی شما تنها زمانی نباید آشناهای خود را به یک کار دعوت کنید که به آن کار باور ندارید.
۴_محصول اهمیت ندارد
پیش از هرچیزی این نکته را در نظر داشته باشید که در بازاریابی شبکهای دو نوع محصول اهمیت بسیار زیادی دارد که اولین آن خود شما هستید. شما باید در ارتباط با دیگران به گونهای رفتار کنید که جذب تیم و شرکت شما شوند. محصول دوم نیز محصولی است که شرکت شما ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید
- مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی در کسب و کار
- بازاریابی صادراتی و نحوه انجام آن
- آموزش نکات مهم نحوه قیمت گذاری در بازاریابی
چراکه اگر این محصول یا خدمات ارائهشده بیکیفیت باشد پس از یک دوره زمانی بدون شک فروش آن متوقف خواهد شد. این نکته را در نظر داشته باشید که در بازاریابی شبکهای برخی افراد میگویند که خرید محصول یا خدمات را هرچند که کیفیت و قیمت مناسب ندارد را انجام دهید و به این امر به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، در حال حاضر برخی از افراد بسیار ساده هستند و در این تله قرار میگیرند.
۵_الان دوران طلایی نتورک است!
این دروغ یکیدیگر از دروغهای بازاریابی شبکهای است که در آن افراد بصورت غیرمستقیم بیان میکنند که کار ما ماندگار نیست و بهزودی از بین میرود. این نکته را در نظر داشته باشید که گویندگان این جمله یا افراد خیلی راستگو هستند یا اینکه خیلی بیاطلاع! البته جالب است بدانید که دوران طلایی بازاریابی شبکهای هیچ زمان تمام نخواهد شد. این نکته را در نظر داشته باشید که افرادی که میگویند الان دوران طلایی نتورک است با فریب دیگران میخواهند سود به دست آورند و هیچ نیت خوبی از بیان این جمله ندارند.
۶_بازاریابی شبکهای یک طرح هرمی است
یکیدیگر از دروغهای رایج بازاریابی شبکهای، هرمی نشاندادن آن است. این نکته را در نظر داشته باشید که بازاریابی شبکهای یک روش منحصربهفرد برای توزیع کالا و خدمات است که در آن برخلاف خردهفروشی سنتی واسطههای توزیع کالا بطورکامل حذف میشوند. در این نوع بازاریابی افراد در ازای توزیع محصولات پورسانت دریافت میکنند.
۷_باید یک فروشنده خوب باشید
در حال حاضر برخی از افراد گمان میکنند که برای موفقیت در نتورک باید یک فروشنده خوب باشند. در حالی که برای موفقیت در این حوزه تنها یادگرفتن چگونگی ارتباط با افراد و هدایت آنها برای مشارکت در کار کافی است. خوب است بدانید که افراد به دلایل مختلف و بسیاری در حوزه بازاریابی شبکهای قرار میگیرند که مهمترین و اصلیترین آنها عبارتند از:
- خرید محصولات باتخفیف
- دستیابی به یک شغل خانگی و کارفرمای خودبودن
- احساس عضو یک مجموعه بزرگ بودن
- به رسمیت شناختهشدن
۸_بسیاری از افراد در بازاریابی شکست میخورند
اگر در اینترنت و وبلاگهای مختلف نظرات افراد را در رابطه با بازاریابی شبکهای بخوانید بدون شک متوجه خواهید شد که افراد بسیاری سعی دارند نشان دهند که موفقیت در این نوع بازاریابی همانند برندهشدن در یک شرطبندی است. لازم به ذکر است که این صحبتها تنها جهت ایجاد ترس در دل افراد است و حقیقت ندارد. به همین جهت حتماً تا از درستی چیزی اطمینان حاصل نکردهاید به آن اکتفا نکنید و در رابطه با آن خوب تحقیق کنید.
جمعبندی
در مطالب فوق به معرفی و بررسی دروغهای بازاریابی شبکهای پرداختیم. همانطور که گفتیم در حال حاضر دروغهای بسیاری در رابطه با این حوزه بیان میشود که از مهمترین و اصلیترین آنها میتوان به ساده و آسانبودن، یکشبه پولدارشدن، اهمیتنداشتن محصول و… اشاره کرد. درنهایت این نکته را در نظر داشته باشید که بازاریابی شبکهای هیچ استراتژی خاص و مشخصی برای پولدارشدن ندارد و همانند دیگر حوزهها شما باید در آن تلاش کنید. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که پیش از ورود به این حوزه اطلاعات کافی در رابطه با آن به دست آورید تا به این ترتیب دچار ضرر نشوید.