به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، یک کارشناس در حوزه مارکتینگ درباره سوال نتورک مارکتینگ یا کلاهبرداری زنجیرهای گفت: شرکتهای نتورک مارکتینگ، تعدادی از افراد را در قالب دانشجوی جوان یا کسانی که رویای پیشرفت سریع را دارند، با سیاستهای نامتعارف فریب میدهند.
این کارشناس در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ اصطلاحی هستند که امروزه به جای شرکتهای هرمی مورد استفاده قرار میگیرند.
اخلاف بین نتورک مارکتینگ و کلاهبرداری زنجیرهای
بعد از اینکه نام شرکتهای هرمی بد شد، افراد فریبکار با عنوان نتورک مارکتر به جای اعضای شرکتهای هرمی شروع به فعالیت کردند. همچنین برخی از آنان همچنان اقدام به کلاهبرداری میکنند.
وی افزود: این دسته از افراد میگویند: ما قصد داریم هر فرد، ضمن اینکه خودش یک مشتری است را تبدیل به فروشنده کنیم. در ضمن خودش را نیز به سود برسانیم. آنان به این شکل سعی بر فریب افراد دارند.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: سیاستهای این دسته از شرکتها به این صورت است که در ابتدای فعالیت یک جنس یا خدماتی را با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی به مشتری میفروشند. اغلب، حتی مشتری به هیچ عنوان به این محصول نیازی ندارد. به عنوان مثال، یکی از این شرکتها، با فروش کد USSD مشغول فریب دادن مردم میباشد. این درحالی است که با وجود دسترسی به اینترنت، این کدها کارایی بالایی ندارند. این محصولات درواقع محصولاتی منقضی شده هستند و صرفاً در بازار دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار میگیرند.
بیشتر بخوانید
- بهترین استراتژی بازاریابی و کسب درآمد از فروشگاه پوشاک
- سه ابزار مهم گوگل برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی