اکثر بازاریابان شبکه ای طرح کسب و کار بازاریابی شبکه ای مکتوب برای کسب و کار خود ندارند که این یک اشتباه بزرگ است. شاید به این دلیل است که قبلاً نحوه نوشتن طرح کسب و کار به آنها آموزش دادهنشده است. یا، شاید آنها نمی دانند که برنامه های تجاری چقدر مهم هستند. همه کسب و کارها به یک طرح تجاری مدون نیاز دارند.
هر زمان که می خواهید به هر چیز مهمی برسید، به یک برنامه نیاز دارید، حتی اگر در آینده مجبور شوید از برنامه خود منحرف شوید. مهم ترین بخش داشتن یک برنامه، تفکر و برنامه ریزی است که هنگام ایجاد آن در آن قرار داده اید.
طرح کسب و کار شما نقشه راه شماست. به شما کمک میکند تا تمرکز داشته باشید. به شما نشان می دهد که می خواهید به کجا بروید و چگونه به آنجا خواهید رسید. یک طرح کسب و کار نباید طولانی یا بیش از حد پیچیده باشد. سعی کنید طرح تجاریتان حداکثر در یک یا دو صفحه باشد، زیرا همه چیز را ساده و قابل فهم نگه میدارد.
هدف این نوشتار کمک به شما در ایجاد طرح کسب و کار بازاریابی شبکه ای است. روند گام به گامی را برای ایجاد طرح کسب و کار بازاریابی شبکه ای به شما معرفی خواهیم کرد. این مراحل را به ترتیب دنبال کنید و از آن به عنوان یک الگو برای ایجاد طرح تجاری سفارشی خود استفاده کنید.
مرحله اول: چرایی و اهداف خود را بنویسید
اولین قدم شما برای ایجاد طرح کسب و کار بازاریابی شبکه ای این است که دلیل خود را مشخص کنید. شما به چیزی نیاز دارید که شما را به انجام اقدامات گسترده، حتی زمانی که تمایلی به آن ندارید، ترغیب کند. شما به چیزی نیاز دارید که انگیزه شما را حفظ کند، حتی زمانی که هیچ چیز در تجارت شما درست پیش نمی رود.
باید یک یا دو جمله باشد و به وضوح مشخص کند که چرا این کسب و کار را انجام می دهید. اگر فکر می کنید دلیل شما صرفاً به دست آوردن پول اضافی است، کارساز نخواهد بود.
در مرحله بعد، باید اهداف خود را بنویسید. این اهداف مقاصدی هستند که می خواهید در آینده به آنها برسید. اهداف کوتاه مدت شما پله هایی برای رسیدن به اهداف بلند مدت شما هستند. لطفاً به خاطر داشته باشید که اهداف شما باید بسیار خاص باشد. آنها باید در مورد اینکه چند نفر می خواهید اسپانسر شوید، می خواهید تیم شما چقدر بزرگ باشد، به چه عناوینی در شرکت خود برسید و چقدر پول می خواهید بپردازید، صحبت کند.
مرحله شماره ۲: پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را توسعه دهید
USP شما یک یا دو جمله کوتاه است که به وضوح مشخص می کند چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند و چرا مردم باید با شما تجارت کنند و نه شخص دیگری.
شما باید USP خود را بشناسید، بنابراین بدانید که چرا مردم باید با شما تجارت کنند. به عبارت دیگر، چه چیزی را سر میز می آورید؟ چرا یک مشتری باید به شما بپیوندد نه شخص دیگری؟
مرحله سوم: استراتژی کلی ساخت کسب و کار خود را شناسایی کنید
همه کسب و کارها نوعی استراتژی کلی دارند. بیایید با آن روبرو شویم، راه های زیادی برای ایجاد یک تجارت بازاریابی شبکه ای موفق وجود دارد.
در حالت ایده آل، باید مشخص کنید که چه استراتژی برای شما منطقی است و مشخص کنید که در چه چیزی خوب هستید. شاید بخواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین بسازید. ممکن است بخواهید کسب و کار خود را از طریق مهمانی های خانگی، نمایشگاه های تجاری، رویدادها یا ارائه یک به یک ایجاد کنید.
استراتژی ای که انتخاب می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. فکر نکنید مجبور هستید از سیستم upline خود استفاده کنید. در استراتژی خود کمی فکر کنید. چیزی را بیاورید که برای شما مفید باشد.
مرحله چهارم: برنامه اقدام شما
به غیر از دلایل و اهداف شما، این مهمترین بخش از طرح کسب و کار MLM شما است. جایی است که لاستیک با جاده برخورد می کند.
برنامه اقدام شما مشخص می کند که باید هر ماه، هر هفته و هر روز برای رشد کسب و کار MLM خود انجام دهید. در اینجا یک نمونه برنامه عمل آمده است.
ماهانه
انتشار ۱۵ پست وبلاگ
۱۲ ویدیو در یوتیوب منتشر کنید
انتشار ۱۲ پادکست
۸ توزیع کننده جدید ثبت نام کنید
۳۰ نظر در وبلاگ بنویسید
ارسال ۳۰ یادداشت دست نویس
ارسال ۸ آگهی انفرادی
هفتگی
انتشار ۳ پست وبلاگ
۳ ویدیو در یوتیوب منتشر کنید
انتشار ۳ پادکست
۲ توزیع کننده جدید ثبت نام کنید
۷ نظر در وبلاگ بنویسید
ارسال ۷ یادداشت دست نویس
برگزاری وبینار آموزشی هفتگی
روزانه
انتشار ۱ پست وبلاگ (هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه)
۱ ویدیو در YouTube (هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه)
انتشار ۱ پادکست (هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه)
۱ نظر در وبلاگ بگذارید
چیزی که در مورد این برنامه اقدام عالی است این است که می توانید هر روز به آن نگاه کنید و بدانید که برای رشد تجارت بازاریابی شبکه ای خود باید چه کاری انجام دهید. بهتر از همه، می توانید این کار را در حدود دو ساعت در روز انجام دهید. به شما کمک میکند تا تمرکز داشته باشید.