4

همه چیز در مورد فروش و بازاریابی

  • کد خبر : 3605
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۰
همه چیز در مورد فروش و بازاریابی

برای افزایش فروش در بازاریابی روش‌های جذاب‌تری نیز وجود دارد. یکی از بهترین موارد مربوط به تکنیک فروش و بازاریابی این است که شما بتوانید مزایای رقابتی در زمینه محصولات و خدمات خود ایجاد کنید تا به این ترتیب مشتری جذب شما شود. در گام اول باید چند سوال برای خود مطرح کرده و به […]

برای افزایش فروش در بازاریابی روش‌های جذاب‌تری نیز وجود دارد. یکی از بهترین موارد مربوط به تکنیک فروش و بازاریابی این است که شما بتوانید مزایای رقابتی در زمینه محصولات و خدمات خود ایجاد کنید تا به این ترتیب مشتری جذب شما شود. در گام اول باید چند سوال برای خود مطرح کرده و به آنها پاسخ دهید. به عنوان مثال یافتن یک پاسخ صحیح و مناسب برای این سوال بسیار ضروری است که اصولا چه دلیلی باعث می‌شود افراد به خدمات و محصولات شما مراجعه کنند و به سمت رقیب شما نروند؟ در واقع چه مزیتی در خدمات شما وجود دارد که باعث جلب نظر فرد می‌شود و او را به سوی شما می‌کشاند؟

در واقع شما باید به این نکته واقف باشید که برای ایجاد خدمات متناسب با نیاز مشتریان باید با آنان ارتباط مستقیم برقرار کنید. چرا که این روش بهترین کار برای شناسایی مزایا و نکات مربوط به ضعف و قوت شغل شما خواهد بود. با این کار خواهید توانست شانس خود را برای افزایش فروش در بازاریابی، به میزان قابل توجهی بالا ببرید. همچنین می‌توانید از این طریق به صورت بالقوه از مشتریان خود برای رشد کسب و کارتان کمک بگیرید. به این صورت که از شنیدن انتقادات و پیشنهادات مشتری‌ها استقبال کنید و به این ترتیب اشکالات مربوط به خدمات خود را برطرف سازید. این تکنیک فروش و بازاریابی بسیار کاربردی و مفید است و می‌تواند تا حد زیادی موفقیت شما را تضمین کند.

راهکارهای فروش ماهرانه در بازاریابی شبکه‌ای

راهکارهای فروش متعددی در زمینه بازاریابی شبکه‌ای وجود دارد. در عین حال به این نکته توجه کنید که فروش تنها بخشی از بازاریابی شبکه‌ای محسوب می‌شود. در این روند دو اصل اساسی و مهم وجود دارد: مهارت‌های بازاریابی و راهکارهای فروش. این دو مقوله از هم مجزا هستند، ولی همواره با یکدیگر هم‌پوشانی دارند و و وابسته به هم خواهند بود. درک این مطلب یکی از اصول مهم در رابطه با تکنیک فروش و بازاریابی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

ارائه دلیل قانع کننده به مشتری برای خرید محصول

دلیل منطقی و مناسب همواره یک برگ برنده در فروش محصول به حساب می‌آید. شما در جریان فروش کالای خود ممکن است اشتباهات متعددی را مرتکب شوید، اما در صورتی که محصول شما کیفیت بالایی داشته باشد و در عین حال دلیل مناسبی برای خرید آن از سوی مشتری وجود داشته باشد، می‌توانید به موفقیت خود امیدوار باشید. از طرف دیگر به این نکته توجه کنید که یکی از بارزترین و بهترین موارد مربوط به تکنیک فروش و بازاریابی یک محصول، به نمایش گذاشتن آن، پاسخ دادن به سوالات مشتریان و ارائه توضیحات مناسب و مطلوب در خصوص آن کالا خواهد بود.

به طور مثال در خصوص یک نرم‌افزار حسابداری اینگونه به مشتری توضیح دهید: این برنامه یک نرم‌افزار حسابداری مناسب است که فناوری بالایی دارد و مخصوص مشاغل و حرفه‌های کوچک است. شما از طریق آن خواهید توانست همه موارد مربوط به گردش حساب و امور مالی خود را به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن سازماندهی کنید .

فروش و بازاریابی

اطمینان از علاقه مشتری به کالای مورد نظر

در جریان فروش از تکنیک فروش و بازاریابی به روش آزمایشگاهی استفاده کنید .به عنوان مثال از مشتری بپرسید که آیا از خرید این کالا اطمینان دارد. این سوال می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا فرصت جدید و مناسبی برای جلب نظر مشتری به دست آورید. با این کار در حقیقت قادر خواهید بود نیاز دقیق وی را تشخیص دهید. بسیاری از مشتریان پیش از آن که با شما گفت و گو ‌کنند، دچار سردرگمی هستند. شما می‌توانید با مطرح کردن برخی مسائل به آنها کمک کنید تا از این سردرگمی نجات یابند و مطمئن شوند که به کالای شما نیاز دارند و این شما هستید که می‌توانید نیاز آنها را برطرف سازید. آنها همواره در خرید کردن دچار تردید هستند و تنها می‌خواهند در زمینه محصول مورد نظر اطلاعات دریافت کنند. نقش شما در این خصوص بسیار اهمیت دارد. به طوری که شما می‌توانید با ارائه پاسخ‌های مناسب تردید آنها در زمینه خرید کالا از بین ببرید.

شما احتمالا در هنگام گفت و گو با مراجعه کننده متوجه خواهید شد که وی از نیاز خود آگاهی دارد یا خیر. در صورتی که نیاز وی مشخص باشد، شما کار راحتی در پیش دارید. اما اگر نیازش نامشخص بود، در اینجا فروشنده باید با مهارت‌های کلامی او را از طريق گفت و گو به سمت ایجاد رضایت در خصوص کالای مورد نظر و رفع نیازهای وی بکشاند. به این ترتیب محصول شما به خوبی فروش خواهد رفت. در واقع در بسیاری از موارد فروشنده از طریق احساس و فکر مشتری موفق می‌شود مشکلات و نیازهای وی را به او گوشزد کند و سپس مزایای محصولات خود را به وی ارائه دهد.

خدمات پس از فروش را دست کم نگیرید!

البته نکته قابل توجه این است که به خدمات پس از فروش نیز اهمیت زیادی دهید. زیرا بی‌ارزش دانستن این مسئله که یکی از مهم‌ترین اصول مربوط به تکنیک فروش و بازاریابی است، باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. فروشندگان حرفه‌ای مدتی مشخص بعد از فروش محصول خود پشتیبانی از مشتری را در دستور کار قرار می‌دهند و شکایات و نگرانی‌های وی را بررسی می‌کنند. با انجام همین کار ساده شما می‌توانید مشتری را از خود راضی نگه دارید. به عبارت دیگر نوع برخورد و برقراری ارتباط فروشنده نقش بسیار مهمی در جلب رضایت مشتری خواهد داشت. این نکته را بدانید که اعتمادسازی مهمترین اصل در تکنیک فروش و بازاریابی محصول به حساب می‌آید. زیرا روند فروش کالا و خدمات همواره به این صورت بوده که مشتری در ابتدا اعتماد و سپس محصول را خریداری می‌کند.

فروش و بازاریابی

پیدا کردن مشتریان واقعی

اختصاص زمان بیشتر به مشتری که احتمالا خرید بالایی داشته باشد، اولین قانون موفقیت در تکنیک فروش و بازاریابی است .این مسئله بیانگر این نکته است که امکان دارد فرد مشتریان زیادی برای محصولات خود در اختیار داشته باشد، اما لزوما همه مشتریان واقعی نیستند. در بسیاری از کسب و کارها ۲۰ درصد مشتریان ۸۰ درصد محصولات را خریداری می‌کنند. به عنوان مثال کارشناس سهام همواره باید مشتریانی را که بیش از همه معامله انجام می‌دهند، پیدا کند. بازاریاب تبلیغات نیز مشتریانی پیدا می‌کند که بیشترین تبلیغ را خریدار باشد .این مسئله کاملا واضح است، اما بسیاری از صاحبان کسب و کار هیچ شناخت و آگاهی نسبت به مشتریان خود ندارند که این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

پاسخگویی به اعتراضات و شکایات

این را باید بدانید که در همه موارد مربوط به فروش محصولات، رضایت کامل صورت نمی‌گیرد. شکایات و اعتراضات بیانگر این هستند که مشتری به کالای شما علاقه دارد. بنابراین به این نکته توجه کنید که هرچه مشتریان سوالات بیشتری را در خصوص محصولات شما بپرسند، شوق بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند. یک فروشنده ماهر اکثر اوقات سوالاتی را در خصوص اعتراضات مشتری از خود می‌پرسد و پاسخ مناسبی برای آن پیدا می‌کند. حتی اگر در یک دوره زمانی  با شکایات و اعتراضات زیادی مواجه شدید، می‌توانید همه آنان را در شش گروه یا کمتر تقسیم بندی کنید . شکایات و اعتراضات مهم و اساسی را مشخص  و پاسخ منطقی و مناسب را بیان کنید تا در روند فروش شما وقفه‌ای ایجاد نشود .

فروش و بازاریابی

چرا فروش مستقیم یک فرصت تجاری عالی محسوب می‌شود؟

از نظر اصول مربوط به تکنیک فروش و بازاریابی، دعوت به خرید ساده‌ترین راهکار برای قطعی کردن فروش محصول است . اکثر مشتریان فقط یک گام تا نهایی شدن تصمیمشان برای خرید نیاز دارند، که این مسئله نیازمند کمی تشویق از سوی فروشنده خواهد بود.

جذب مشتریان از طریق تکرار فروش

این مسئله یکی از قسمت‌های مهم در فرایند تکنیک فروش و بازاریابی است . باید آگاه باشید که اولویت شما همواره راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی و تلاش برای تکرار خرید آنها و معرفی کردن شما به دوستان و آشنایان‌شان است. باید هر مشتری شما را بهترین فرد در زمینه کالای مورد نظر تلقی کند تا به این ترتیب با معرفی شما تعداد قابل توجهی از مشتریان احتمالی در آینده را به سمت شما بکشاند. شما باید آگاه باشید که فروختن به مشتری معرفی شده به میزان بسیار کمی وقت، پول  و انرژی  لازم برای فروش از به مشتری جدید  نیاز دارد. در خرده فروشی مواد مصرفی وقتی که مشتری از کار و خدمات شما راضی باشد، شما را به دیگران معرفی می‌کند. در واقع ۹۵ درصد مسئله مربوط به فروش قبل از اولین ملاقات انجام شده و شما فقط باید بر روی قطعی کردن خرید مشتری از خود تمرکز کنید

فروش و بازاریابی دو مقوله کاملا جدا از هم هستند. هر کدام از این دو نیاز به تخصص و مهارت کافی دارند. به طور مثال اگر یک شرکت بازاریاب فقط تمرکز خود را بر روی فروش بگذارد، کارکرد و راندمان آن به مرور کاهش خواهد یافت. اما اگر در کنار فروش، جایگاه خود را در خصوص بازاریابی شبکه‌ای به خوبی مدیریت کند، در گذر زمان رشد کرده و پیشرفت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

فروش و بازاریابی

ادغام فروش و بازاریابی کار نادرستی است

یکی از روش‌های افزایش سرعت پیشرفت در نتورک مارکتینگ، جدا کردن قضیه فروش و بازاریابی از هم است. اما این بدان معنا نیست که این دو را به صورت خط موازی در نظر بگیرید. در واقع باید برای فروش و بازاریابی دو روند مجزا اختصاص دهید، اما به گونه‌ای که به خوبی یکدیگر را پوشش دهند. با این روش درصد و احتمال موفقیت شما در کسب و کار افزایش خواهد یافت.

سوالات متداول

مشتری‌های قدیمی اهمیت بیشتری دارند یا مشتریان جدید؟

یکی از اصول تکنیک فروش و بازاریابی این است که سعی کنید هرگز و تحت هیچ شرایطی مشتریان قدیمی خود را از دست ندهید. ارزش و اهمیت این مشتریان را در نظر بگیرید و برای حفظ آن‌ها و رفع نیازهایشان تلاش زیادی کنید. اما در عین حال از جذب مشتریان جدید نیز غافل نشوید.

آیا می‌توان صرفا چند اصل مهم در زمینه فروش در بازاریابی شبکه‌ای را مدنظر قرار داد؟

برای موفقیت و تسلط به همه موارد مرتبط با تکنیک فروش و بازاریابی، ضرورت دارد که همه اصول این کار را فرا بگیرید و در روند کاری خود از آنها استفاده نمایید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.