نتورک مارکتینگ مدل تجاری موفقی بوده که در این مدل واسطههای فروش از میان برداشته میشود. طی این امر کالا پس از تولید به دست مشاوران فروش میرسد. آنها وظیفه ارسال محصولات به مصرف کننده نهایی را دارند. در واقع در این روش، استفاده از مشاورین فروش به جای کانالهای توزیع سنتی، منجر به حذف هزینههای هنگفتی میگردد که دیگر در این فرآیند لازم نیست هزینه شود. به این ترتیب محصولات قیمت معقولتری خواهند داشت و بهره وری خدمات مشتریان نیز بسیار بیشتر میشود. اگر شما هم از روی علاقه به این حوزه وارد شدید، چه در ابتدای مسیر و چه اواسط آن مطمئنا مانند سایر مهارتها ممکن است ناامید شوید و فکر رسیدن به موفقیت برایتان دور از انتظار باشد. اما نگران نباشید؛ این مسیر هم سختیهای خودش را برای رسیدن به طعم لذتبخش موفقیت دارد. در ادامه به مطالب انگیزشی نتورک مارکتینگ میپردازیم.
از{ نه} شنیدن نترسید
از مطلب انگیزشی نتورک مارکتینگ باید درباره نه شنیدن بیشتر گفت. بدانید فروشندگان با افکار منفی زیادی مقابله میکنند. آنها در مقابل هر معاملهای که نهایی نمیشود، بی نهایت تلفنهای بیپاسخ، ایمیلهای بدون جواب، و مانند آن دریافت میکنند. تازه اگر افرادی که علاقهای به شنیدن حرفهای آنان ندارند یا آنهایی که با دشمنی برخورد میکنند را کنار بگذاریم. خیلی طاقتفرسا و سخت است که میان این همه (نه) باز هم آنقدر قوی و استوار بود تا یک بله شیرین شنید.
اما آیا میدانید باز چه کسانی در مسیر موفقیتشان برای بارها جواب منفی شنیده اند؟
برخی از بزرگترین متفکران، رهبران و تجار زمان ما در گروه این افراد بودهاند. این افراد نه تنها سختیهای موجود را تحمل کرده و استقامت ورزیدهاند، بلکه بارها و بارها تلخی شکست را تجربه کردهاند تا به پیروزی دست پیدا کردند. پس دفعه دیگر که حس کردید موانع پیشرویتان از شما بزرگتر هستند و شما را از پیش رفتن باز میدارند، به یاد آورید در هر مسیر برای رسیدن به موفقیت، تنها افرادی که تا آخرش ماندند و جا نزدند درخشیدند. امیدواریم در این مطلب انگیزشی نتورک مارکتینگ نه شنیدن دیگر برایتان آنچنان سخت نباشد.
باور داشته باشید!
در مطلب انگیزشی نتورک مارکتینگ باور پدیدهای مهم است. نتورک مارکتینگ از آن دسته از کارهایی نیست که بتوانید بدون اعتقاد راسخ و با کسالت آن را انجام دهید. نتورک، کسب وکار افرادی است که میخواهند باورها و احساسات را منتقل کنند. افراد بخاطر باور و هیجان شما، با شما همصحبت میشوند و همراهیتان میکنند نه بخاطر پیشینه حرفه ای یا آموزشهای عالی و یا حتی محصولات فوق العاده شما! در واقع منظور آن است که دو راه بیشتر ندارید: یا اینکه عطای نتورک را به لقایش ببخشید و کامل بیخیال این شغل هیجانانگیز شوید. یا اینکه فکری برای محکم کردن ایمان و باورتان کنید. در واقع آنچه شما دارید میفروشید باور و هیجانتان است و نه نتورک یا شرکت یا پک محصول و غیره.
به هر طریقی که میتوانید باورتان را نسبت به بازاریابی شبکه ای محکم وراسخ کنید. می دانید چرا؟ زیرا تنها محصولی که در نتورک خریدار دارد باور و ایمان شما نسبت به نتورک است. اگر باورتان نسبت به نتورک سست باشد، واقعا دیگر مهم نیست که شرکت و محصولات و آموزشهای تان چقدر حرفهای و قوی است. شما محکوم به شکست هستید. مردم به سوی افرادی می روند که قاطع و استوار و محکم هستند، محکم و با اطمینان حرف می زنند، شک و شبهه ای ندارند، مسئولیت می پذیرند، مثبت هستند، امید می دهند و بهطور خلاصه بوی موفقیت می دهند! و همه ی اینها در نتورکرهایی پیدا می شود که باور و اعتقاد محکمی دارند به اینکه می توانند زندگی شان را با نتورک تغییر دهند. در پایان این مطالب انگیزشی نتورک مارکتینگ داشتن باور را هرگز فراموش نکنید.
برای مطالعه بیشتر: آشنایی با نحوه فروش در بازار سرد
سخنان بزرگان درباره فروش موفق
برای داشتن انگیزه و شور در این راه مطالب انگیزشی نتورک مارکتینگ کم نیستند. در ادامه به تعدادی از سخنان انگیزشی نتورک مارکتینگ اشاره می کنیم.
استیو جابز
- استیو جابز خالق برند پرآوازه اپل، به عنوان یک فرد بزرگ می گوید: به جای تأسف در مورد گذشته، مشتاقانه و با هیجان از آیندهای که هنوز نیامده، استقبال نمایید. پس اگر از فروش محصولات خودتان تا الان نتوانستید رضایت خود و شریکتان را به دست آورید؛ نباید به گذشته خود فکر کنید، بلکه باید با اشتیاق به سمت آیندهای حرکت کنید که با فروشی بهتر و تبلیغاتی هوشمدانه تر بدست میآید.
بت کامستوک
- همیشه برای داشتن فروش موفق، نوآوری وخلاقین را سرلوحه خود قرار دهید. همان طور که بت کامستوک می گوید: بازاریابی یک فرآیند درکی است. برای دستیابی به اهداف بازاریابی باید مداوم و پیوسته نوآوری را در نظر بگیریم. پس امروزه کسی میتواند در زمینه بازاریابی انواع محصولات مختلف فردی موفق شود و سود قابل توجهی را بدست آورد که نوآوری و خلاقیت را در این راستا سرلوحه کار خویش قرار دهد تا زودتر به سودآوری برسد.
مایکل هیات
- مایکل هیات درباره فروش موفق میگوید: خیلی از ما لحظات جالبی را تجربه کردهایم منتها وقت کافی برایش نگذاشتهایم تا در مورد آن ها به طور عمیق تفکر کنیم. پس برای فروش موفق محصولات تولیدی خود باید از تجربه فروش محصولات به مشتریان گوناگون لذت ببرید وهیجان داشته باشید. در این مسیر با سعه صدر و روی گشاده مشتریان زیادی را به سمت و سوی خودتان جذب کنید.
لورا فیتتون
- لورا فیتتون نیز به عنوان یکی از افراد صاحبنام و قابل احترام در خصوص فروش محصولات موفق می گوید: تمرکز، مشکل اصلی کسب و کار شما را حل خواهد کرد. با تمرکز روی خیلی از محتواها و داشتن شور وشوق، به ایده هایی در مورد چگونگی حل مشکل دست خواهید یافت. بنابراین شما باید حتما برای فروش عمده محصولات خویش و دستیابی به سود و سودآوری روی فروش محصولات تمرکز کافی روی کاری که انجام میدهید داشته باشید.
سعی کنید در این مسیری که پیش گرفتید رفتار و منش درست را انتخاب کنید. از تجاربی که در این راه بدست میآورید بیشترین استفاده را کنید. هدفمند و هدفدار گام بردارید و نسبت به کارتان مطمئن باشید. مشتاق و باانگیزه باشید ؛ چراکه افراد جذب آدمهای باانگیزه میشوند. مثبت باشید. آگاه باشید که هر کس میتواند منفی باشد اما یک رهبر باید همیشه مثبت باشد! ممنون که تا انتهای این گفتار همراه نتورک نیوز بودید.