3

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی

  • کد خبر : 1896
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی

بسیاری از افراد در سراسر دنیا ممکن است نسبت‌ به تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی اطلاعات زیادی نداشته باشند. درخصوص طرح‌های هرمی در جامعه دید مثبتی وجود نداشته و به‌ عنوان یک شغل نامتعارف از آن یاد می‌شود. طرح‌های هرمی با تظاهر به فعالیت به‌عنوان یک شرکت فروش مستقیم قانونی افراد زیادی […]

بسیاری از افراد در سراسر دنیا ممکن است نسبت‌ به تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی اطلاعات زیادی نداشته باشند. درخصوص طرح‌های هرمی در جامعه دید مثبتی وجود نداشته و به‌ عنوان یک شغل نامتعارف از آن یاد می‌شود. طرح‌های هرمی با تظاهر به فعالیت به‌عنوان یک شرکت فروش مستقیم قانونی افراد زیادی را به دام می‌اندازند؛ اما درصورتی‌که آگاهی نسبت‌ به تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی در جامعه ایجاد شود، شمار قربانیان مالی این طرح‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی

خصوصیات شرکت های بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه‌ای سیستمی برای توزیع کالا و خدمات توسط شبکه‌هایی از فروشنده‌های مختلف محسوب می‌شود؛ اما توزیع‌کنندگان با فروش کالاها و خدمات و معرفی به افراد دیگر عضو سازمان فروش آن‌ها می‌شوند و به کسب درآمد می‌پردازند. به‌ بیان‌ دیگر بازاریابی شبکه‌ای روش جدید توزیع کالا و خدماتی بوده که از پیش در بازار و محیط اطراف وجود داشته است. بنابراین فروشنده برای ارائه کالا یا خدمات، از روش جدیدی استفاده می‌کند.

در گذشته برای فروش کالا یا خدمات باید از واسطه‌ها استفاده می‌شد؛ اما امروزه با استفاده از بازاریابی شبکه‌ای تمام واسطه‌ها حذف شده و بازاریابان به‌ صورت کاملا مستقیم محصولات و خدمات را به افراد ارائه می‌کنند. در بازاریابی شبکه‌ای افراد می‌توانند به‌صورت مستقیم از شرکت‌ها و وب‌سایت آن‌ها خرید کنند.

بنابراین در این حالت واسطه به‌طور کامل از بین می‌رود و قیمت‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه خواهند بود. بنابراین هرکدام از مشتریان که از کالا و خدمات ارائه‌شده توسط شرکت رضایت دارند، به‌ راحتی می‌توانند مشتریان جدیدی را برای استفاده از کالا و خدمات جذب نمایند و از این راه کمیسیونی از طرف شرکت دریافت خواهند کرد که تفاوت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی نیز در این مورد محسوب می‌شود.

خصوصیات شرکت های بازاریابی شبکه ای

معرفی شرکت های هرمی

طرح‌های هرمی در ظاهر شاید شبیه بازاریابی شبکه‌ای به‌نظر برسند؛ اما در این شرکت‌ها هیچ‌گونه محصول واقعی وجود ندارد و پورسانت فقط براساس تعداد افراد جدیدی که اشخاص معرفی می‌کنند، پرداخت می‌گردد. بسیاری از طرح‌های هرمی با ظاهرسازی افراد را فریب داده و آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. نحوه عملکرد شرکت‌های هرمی به‌گونه‌ای است که به جذب افراد بیشتر و خریدهای تقلبی با استفاده از محصولات بی‌کیفیت و بی‌ارزش وابسته است.

طرح‌های هرمی نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان از مشروعیت برخوردار نبوده و غیرقانونی بشمار می‌روند. طرح‌های هرمی با وعده درآمدهای کلان، افراد را به سوی خود جلب می‌کنند که این مورد به تفاوت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی اشاره می‌کند. این طرح‌ها ممکن است محصولی برای فروش نداشته باشند یا از محصولات بی‌کیفیت و بی‌ارزش برخوردار باشند. افرادی که محصولات آن‌ها را خرید و انبار می‌کنند، نمی‌توانند آن‌ها را به فروش برسانند و محصولات نیز قابل بازگشت نخواهند بود.

 

مطالعه بیشتر در مقاله: معرفی شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران

 

شرکت‌های هرمی برای شروع فعالیت از افراد هزینه اولیه بالایی دریافت می‌کنند و آن‌ها را برای ثبت‌نام فوری تحت فشار قرار می‌دهند‌ این شرکت‌ها حقایق را دست‌کاری کرده و افراد ناآگاه و غیرمطلع را فریب می‌دهند. به‌منظور تشخیص طرح‌های هرمی لازم است آگاهی خود را در خصوص تفاوت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی افزایش دهید. درنهایت با اطلاعات کسب کرده می‌توانید تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید.

معرفی شرکت های هرمی

تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

بسیاری از افراد ممکن است بازاریابی شبکه‌ای را با طرح‌های هرمی اشتباه بگیرند و تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و شرکت‌ های هرمی را ندانند؛ اما فراموش نکنید که بازاریابی شبکه‌ای یک پیشنهاد تجاری جذاب محسوب می‌شود که مخاطبان هدف خود را دارد. فروش مستقیم یک فرصت بسیار عالی برای مشارکت در یک سیستم توزیع محصول برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

شما با فعالیت در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای از همراهی تیم‌های آموزش و پشتیبانی شرکت برخوردار خواهید شد و دوره‌های آموزشی مفیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که تفاوت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی در این قسمت نمایان می‌شود. در ادامه با تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و شرکت‌ های هرمی آشنا خواهید شد.

  • هدف بازاریابی شبکه‌ای توزیع محصول یا خدمت به مصرف‌کنندگان است؛ اما هدف طرح‌های هرمی صرفا درآمدزایی و سودجویی محسوب می‌شود
  • شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای برای شروع هزینه‌ای دریافت نکرده و آموزش‌ها و ابزارهای لازم را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما طرح‌های هرمی برای شروع از شما هزینه زیادی دریافت خواهند کرد
  • مشاوران فروش در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای می‌توانند صرفا از پورسانت فروش محصول یا خدمت درآمد کسب کنند؛ اما برای کسب درآمد در طرح هرمی نیاز به جذب افراد بیشتر و دریافت پول از آن‌ها است
  • در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای فرصت‌ها به واسطه فروش محصول یا خدمت در اختیار مشاوران قرار می‌گیرد. اما در طرح‌های هرمی به ازای دعوت از افراد جدید برای پیوستن به طرح‌های شرکت، پورسانت پرداخت می‌شود.

تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

سخن پایانی

بسیاری از افراد با ورود به شرکت‌های هرمی پول و سرمایه خود را از دست داده‌اند. بنابراین لازم است که شما نسبت‌ به تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی اطلاع کسب کنید. عضویت در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای موفق می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

اما برخی شرکت‌های هرمی ادعاهای نادرستی دارند که درنهایت باعث زیان شما خواهند شد. در این مقاله با تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی آشنا شدید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درخصوص بازاریابی شبکه‌ای به وب‌سایت نتورک نیوز مراجعه کنید. نتورک نیوز منبعی معتبر برای اخبار و مقاله‌های مرتبط با بازاریابی شبکه‌‌ای در ایران محسوب می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه‌ ای و طرح‌ های هرمی

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی چیست؟

پرداخت هزینه اول، محصولات و خدمات قابل عرضه و هدف اصلی ازجمله مهم‌ترین تفاوت بازاریابی شبکه ای با طرح های هرمی محسوب می‌شوند.

هدف بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های هرمی چه چیزی است؟

هدف بازاریابی شبکه‌ای توزیع محصول یا خدمت به مصرف‌کنندگان بوده؛ اما هدف شرکت‌های هرمی درآمدزایی و کسب سود است.

آیا شرکت‌های هرمی دارای مشروعیت هستند؟

شرکت‌های هرمی نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان از مشروعیت برخوردار نبوده و کاملا غیرقانونی محسوب می‌شوند.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.