یکی از رایج ترین راه های ورود افراد به دنیای کارآفرینی، بازاریابی شبکه ای است که اغلب به عنوان بازاریابی چند سطحی (MLM) شناخته می شود. بازاریابی شبکه ای یکی از محبوب ترین ایده های کسب و کار خانگی است زیرا شروع آن ارزان است. ما در این نوشتار نکاتی برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای به شما نشان خواهیم داد که چگونه به عنوان یک بازاریاب شبکه ای موفق شوید.
برندها و مشاغل می توانند از بازاریابی شبکه ای برای افزایش حضور و شهرت اینترنتی خود استفاده کنند. با این که بازاریابی شبکه ای محبوب است، اما در دنیای واقعی بدون چالش نیست. بسیاری از مردم ادعا می کنند که موفقیت کمی با MLM داشته اند. برای موفقیت باید انگیزه و استراتژی داشته باشید.
بازاریابی شبکه ای چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی شبکهای یک مفهوم تجاری است که در آن شرکتها محصولات خود را به افرادیکه بعنوان بازاریاب شبکهای شناخته میشوند، با قیمت پایین ارائه میکنند. این محصولات یا خدمات توسط بازاریابان شبکه ای مجدداً فروخته خواهند شد. همچنین ممکن است به بازاریابان شبکه برای ارجاع دیگران به شرکت کمیسیون پرداخت شود.
برخلاف سلسله مراتب و سیاستهایی که در شرکتهای بزرگ وجود دارد، بازاریابی شبکهای طبیعتاً مشارکتی است. همه چیز از مکمل ها گرفتهتا مراقبت از پوست قابل فروش است.
باورهای اشتباه درباره MLM
قبل از اینکه تکنیک های موفقیت در MLM را به شما بیاموزیم، قصد داریم باور های غلطی را که در مورد MLM در ذهن اغلب بازاریابان شبکه ای و مردم عادی نقش بسته را بزداییم. سپس در ادامه شما را با روش های موفقیت در مسیر MLM آشنا سازیم. پس در ادامه همراه نتورک نیوز باشید.
۱. مفهوم MLM با شرکت های هرمی در تضاد است!
بسیار از مردم که با مفهموم MLM آشنا نیستند، به خاطر ساختار مشابه بازاریابی شبکه ای به شرکت های هرمی، گمان می کنند که بازاریابی شبکه ای نیز نوعی شرکت هرمی است! اما عملکرد و مسیر شرکت هایی که از طریق استراتژی MLM اقدام به فروش محصولات خود می کنند، کاملا با شرکت های هرمی متفاوت است. بزرگترین تفاوت شرکت های هرمی با شرکت های بازاریابی چند سطحی در این است که شرکت های هرمی محصول نمی فروشند یا خدماتی ارائه نمی دهند و از طرفی اصلا قانونی نبوده و مشروعیت ندارند.!
۲. رویای پولدار شدن یک شبه
شاید اغلب کسانی که MLM را انتخاب می کنند، قصد دارند که راه صد ساله را یک شبه طی کنند و گمان می کنند که با MLM می توان این کار را انجام داد. اما اینطور نیست. در بازاریابی شبکه ای شما متناسب با انرژی و زمانی که می گذارید؛ نتیجه خواهید گرفت. اصلا اینطور نیست که مثلا اگر زودتر از فرد دیگری شروع کرده اید، درآمدتان از او بیشتر خواهد بود.
۳. بازاریابی شبکهای شغلی راحت اما پر درآمد!
این باور عموم افرادی است که از دور به بازاریابی شبکه ای نگاه می کنند. انها فرک می کنند به راحتی و در مدت زمان کمی می توانند به پول های کلان دست یابند. اما باید بدانید که در بازاریابی شبکه ای برای موفق شدن باید پشتکار داشت. باید تکنیک های فروش و شبکه سازی را به خوبی یاد بگیرید. سپس بدون اینکه لحظه ای انگیزه خود را از دست دهید، بکوشید تا به موفقیت برسید.
بیشتر بخوانید:
.تاثیر تبلیغات بنری در بهبود کسب و کار
رهبران موفق MLM چه می گویند؟
برای اینکه کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید، باید بر بازاریابی تمرکز کنید. این ممکن است با تماس یا انجام معامله با آنها انجام شود. این مهم است که در نظر بگیرید که چگونه محصول را بفروشید. انواع تکنیک های بازاریابی برای انتخاب وجود دارد. یکی از این تاکتیک های بازاریابی، فروش مستقیم است.
مطمئنا نام فروش مستقیم را شنیدهاید. اگر نمی دانید، فروش مستقیم نوعی تجارت بازاریابی است که در آن مالک محصول خود را می فروشد یا خدماتی را مستقیماً بدون استفاده از هیچ واسطه یا فروشنده به کاربر نهایی ارائه می دهد.
نکاتی برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای که رهبران MLM توصیه می کنند
نکته 1: با واقعیت های بازاریابی چند سطحی آشنا شوید.
دانش خود را بالا ببرید تا درگیر طرح های هرمی و کلاهبرداری های MLM نشوید. در مورد صنعت فروش مستقیم اطلاعات کسب کنید، تحقیقات کاملی در مورد شرکت های بازاریابی شبکه ای انجام دهید و ارزیابی کنید که آیا شما و حامی مالی شما مناسب هستند یا خیر. در حالی که بازاریابی شبکه ای این پتانسیل را دارد که شما را ثروتمند کند، اما آمار نشان می دهد که از هر 100 در بازاریابی شبکه ای فقط یک نفر موفق می شود یا درآمد کسب می کند.
هر دستاورد مهمی مستلزم دانش و عمل است.
نکته 2: صمیمانه و با اخلاق باشید.
یکی از دلایلی که فروش مستقیم شهرت منفی دارد این است که بسیاری از فروشندگان از اغراق و عدم صداقت برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده می کنند.
بسیاری از مردم به اشتباه احساس می کنند که شرکت های MLM این رفتار را تشویق می کنند در حالی که در واقع این کار را نمی کنند. سازمانهای MLM که قانونی هستند از شما میخواهند که با مشتریان و استخدامکنندگان آینده صادق باشید. برای تبلیغ محصولتان اشتیاق داشته باشید فقط مراقب باشید که زیاده روی نکنید و اظهارات اغراق آمیز یا کلاهبرداری نکنید.
نکته 3: استراتژی ها را با احتیاط دنبال کنید.
برای ایجاد پایه ای قوی برای حرفه MLM خود، باید بر روی نکاتی که برای موفقیت در فروش مستقیم یا کسب و کار MLM ذکر میکنیم تمرکز کنید.
- ۱- اولین تکنیک، بررسی ثبات و تجربه سازمان در صنعت MLM یا فروش مستقیم است.
- ۲- تکنیک دوم یادگیری در مورد محصولات و خدمات شرکت MLM است. تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا محصول برای گروه وسیعی از کاربران نهایی مفید است یا خیر.
- ۳- تکنیک سوم این است که به ساختار پرداخت شرکت MLM نگاهی بیندازید و ببینید آیا واسطه ها و خطوط پایین استخدام شدهآنها پاداش می گیرند یا خیر. با این طرح غرامت، همه باید منتفع شوند.
- ۴- تکنیک چهارم شامل یادگیری در مورد مدیر عامل بازاریابی شبکه ای و تجربه بازاریابی او و همچنین یادگیری در مورد شهرت شرکت است.
- ۵- تکنیک پنجم ارزیابی وضعیت فعلی شرکت و تعیین اینکه آیا هنوز در مراحل اولیه توسعه است یا خیر.
- ۶- تکنیک ششم تعیین کیفیت آموزش ارائه شدهبه مشتریان، واسطه ها یا سرنخ های کسب و کار MLM است.
کسب و کار موفق MLM مستلزم آموزش مناسب است.
نکته 4: آنچه را که آموخته اید به کار ببرید
به آموزش های ارائه شده توسط مربیان یا رهبران کسب و کار MLM یا فروش مستقیم خود توجه کنید.
برای ایجاد یک حرفه MLM خوب، دانشی را که از طریق آموزش دریافت کردهاید به کار ببرید.
.بیشتر بخوانید:
معرفی شرکتهای بازاریابی شبکهای در ایران
نکته 5: از خطوط بالا کمک بگیرید
اگر از واسطهها یا فروشندههایی پایینتر هستید، مطمئن شوید که از خط تولید خود کمک بگیرید زیرا آنها در مورد محصول یا خدمات و همچنین کسبوکار اطلاعات بیشتری دارند و میتوانند به شما کمک کنند از فروش مستقیم یا MLM درآمد بیشتری کسب کنید.
سؤالات زیر را در نظر بگیرید تا ببینید آیا واقعاً مفید هستند یا خیر.
- ۱- آیا از طریق آپلاین خود تماس های شخصی دریافت می کنید؟
- ۲- آیا آنها در اجرای یک استراتژی کمک می کنند؟
- ۳- آیا آنها به شما کمک می کنند یا روی موفقیت شما متمرکز هستند؟
نکته 6: اقدامات لازم برای حمایت از خط پایین خود را انجام دهید
با پیشرفت شغل MLM شما، شروع به استخدام خطوط پایین برای دریافت پورسانت از فروش آنها خواهید کرد. شما باید روی آنها تمرکز کنید و با ارائه آموزشهای مناسب محصول یا خدمات به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کنید.
این باعث اعتماد به نفس لازم برای پیشرفت در حرفه MLM می شود. با توجه به اینکه خطوط پایین برای کسب و کار MLM جدید هستند، درک واضحی از طرح به آنها ارائه دهید، شخصاً با آنها تماس بگیرید تا به آنها کمک کنید، از آنها در فروش استفاده و حمایت کنید. با توجه به نکاتی که رهبران MLM برای موفقیت ذکر کردند، ارائه حداقل 30 روز آموزش به خطوط پایین توصیه می شود.
نکته 7: کار فعلی خود را تا زمانی که کسب و کار MLM شما قوی شود، حفظ کنید
شغل فعلی خود را تا زمانی که درآمد قوی از تجارت فروش مستقیم خود داشته باشید یعنی بیشتر یا برابر با درآمد فعلی تان، حفظ کنید.در حالی که در شغل فعلی خود به کار خود ادامه می دهید، روی کسب و کار فروش مستقیم خود کار کنید و پس از تثبیت کسب و کار MLMتان، می توانید شغل خود را ترک کنید.
10 قدمی که باید برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای خود بردارید
1. شرکت مناسب را انتخاب کنید
مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد. به عنوان مثال، اگر مطلقاً علاقه ای به محصولات سلامت ندارید، انتخاب یک شرکت مواد غذایی سالم فایده ای ندارد.
چند نکته وجود دارد که قبل از انتخاب شرکت باید در نظر بگیرید:
• مربی شما
• طرح جبران خسارت (نحوه دریافت حقوق)
• زمان بندی (به شرکتی بپیوندید که جدیدتر است، که البته ریسک آن بیشتر است، اما شانس بیشتری برای موفقیت دارید تا اینکه شرکت قدیمی ای را انتخاب کنید که بازار آن اشباع شده است.)
• محصول (از آنجایی که محصولات موتور تولید پول در سیستم هستند، بسیار مهم است که محصولات از کیفیت بالایی برخوردار باشند)
مراقب باشید که بیشتر از کیفیت محصولات روی طرح جبرانی تمرکز نکنید. بسیار مهم است که شما از محصولات هیجان زده شوید و به آن افتخار کنید. به یاد داشته باشید که شما باید سال ها با محصولات کار کنید.
2. دوستان و خانواده خود را آزار ندهید
اگر خانواده و دوستان خود را با محصولات و فرصت های تجاری خود آزار دهید، آزرده خواهند شد و حتی سعی می کنند از شما دوری کنید.
مطمئناً باید به آنها بگویید که مشغول انجام چه کاری هستید و محصولات را به آنها نشان دهید، اما اگر پاسخ آن ها منفی است، دیگر اصرار نکنید.
کار با بازاریابی شبکه ای دشوار است، اما بدون دوستان و خانواده حتی سخت تر و تنهاتر است. و غم انگیز است اگر ملاقات های آینده شما با دوستان و خانواده ناخوشایند و شرم آور شود.
موفقیت در بازاریابی شبکه ای زمانی حاصل می شود که با آن مانند هر شرکت دیگری رفتار کنید و بر افرادی تمرکز کنید که آنچه شما ارائه دهید را نیاز دارند. اولین چیزی که اکثر شرکت های MLM از شما می خواهند این است که لیستی از تمام دوستان و خانواده خود تهیه کنید. این اغلب به عنوان بازار گرم شما شناخته می شود.
3. شما باید مربی مناسب انتخاب کنید
بهترین راه برای یادگیری کسب و کار گوش دادن به مدیران مجربی است که از خودتان فراتر رفته اند. شما باید گوش دهید، یاد بگیرید و مهارت های خود را توسعه دهید.
زیبایی بازاریابی شبکه ای این است که در صورت موفقیت، مدیران شما موفقیت بیشتری کسب می کنند. بنابراین، آنها همیشه علاقه مند به کمک به شما در یادگیری سیستم خواهند بود.
4. انتظارات درست داشته باشید
برخی از افرادی که تصمیم می گیرند بازاریابی شبکه ای را شروع کنند، این عقیده را دارند که می توانند به سرعت کسب درآمد کنند. البته ممکن است اینطور باشد، اما در بیشتر موارد قبل از اینکه پولی را در حساب خود مشاهده کنید، نیاز به ساعت های زیادی کار و تلاش دارید.
5. افراد مناسب را انتخاب کنید
بسیاری از کسانی که MLM را شروع می کنند، اشتباه می کنند که همه را به عنوان مشتری (از جمله دوستان و خانواده) در نظر می گیرند. این جایی است که کسب و کار شما می تواند قبل از شروع تقریباً از بین برود. مانند همه شرکت های دیگر، شما باید مشتریان خود را شناسایی کنید و تحقیق کنید که برای دستیابی به آنها چه کاری باید انجام دهید. شما شرکت مناسب را پیدا کرده اید، انرژی مثبت دارید و اکنون باید افرادی را پیدا کنید که می خواهید تیم رویایی خود را با آنها بسازید.
وقتی فرد جدیدی را وارد تیم خود میکنید، باید یک ماه برای شروع کار به او کمک کنید. باید به آنها آموزش دهید و تا زمانی که احساس امنیت کافی برای شروع کسب و کار نکنند، از آنها حمایت کنید.
آیا به تازگی بازاریابی شبکه ای شروع کرده اید و به دنبال چگونگی موفقیت سریع در بازاریابی شبکه ای هستید؟ در این نوشتار، 4 نکته قدرتمند حرفه ای بازاریابی شبکه ای و استراتژی های مخفی که به شما در موفقیت سریع در تجارت بازاریابی شبکه ای کمک می کند را بررسی خواهیم کرد.
.بیشتر بخوانید:
.پرفروشترین شرکتهای بازاریابی شبکهای در ایران
مرحله اول: یک شرکت بازاریابی شبکه ای معتبر را انتخاب کنید
چگونه می توان فهمید که کدام شرکت بازاریابی شبکه ای برای پیوستن به آن به اندازه کافی خوب است؟
یک شرکت بازاریابی شبکه ای باید معیارهای زیر را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک “شرکت بازاریابی شبکه ای خوب” واجد شرایط باشد:
1. شرکت بازاریابی شبکه ای باید محصولاتی با کیفیت بالا داشته باشد که مشکلات مردم را حل کند.
2. شرکت بازاریابی شبکه ای باید برای اعضا و شرکای خود برنامه جبرانی عالی کسب و کار داشته باشد.
3. شرکت بازاریابی شبکه ای باید شهرت زیادی در سراسر جهان داشته باشد که قابل اعتماد و صادقانه در معاملات خود با همه ذینفعان شرکت است.
اگر 3 فاکتور بالا وجود داشته باشد، باور کردن به شرکت بازاریابی شبکه ای که می خواهید به آن بپیوندید و محصولات آنها را تبلیغ کنید برای شما آسان خواهد شد. از این رو، احتمال موفقیت شما در تجارت بازاریابی شبکه ای سریعتر از هر راه دیگری بیشتر است.
مرحله 2: تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت بازاریابی شبکه ای دریافت کنید
یکی دیگر از گامهای مهم برای ایجاد حرفه و موفقیت در بازاریابی شبکهای، کسب اطلاعات تا حد امکان در مورد شرکت بازاریابی شبکهای است که میخواهید به آن بپیوندید. این به شما کمک زیادی در روند استخدام شما خواهد کرد.
پاسخ سوالات زیر را پیدا کنید.
بنیانگذاران شرکت چه کسانی هستند؟
مقر آنها کجاست؟
رتبه قبولی در کشورشان چقدر است؟
سرمایه گذاران و سهامداران برتر شرکت چه کسانی هستند؟
سوابق شرکت چیست؟
آیا شرکت به وعده های خود عمل می کند؟
آیا آنها برنامه جبران خسارت کسب و کار خوبی دارند؟
و غیره.
همچنین باید از برخی از محصولات را برای تأیید صحت کیفیت استفاده کنید. وقتی در مورد مزایای محصولاتی که استفاده کرده اید صحبت می کنید، نتایج بیشتری به دست می آورید تا اینکه صرفاً تجربه دیگران را به اشتراک بگذارید.
این به تقویت ایمان شما به شرکت کمک بیشتری می کند.
مرحله سوم: به سرعت خودتان را کپی کنید
قدم بعدی برای شروع یک حرفه و موفقیت سریع در بازاریابی شبکه ای این است که خیلی سریع خودتان را تکرار کنید. یکی از راههایی که میتوانید به سرعت خودتان را تکرار کنید، این است که اعضای خانواده خود را قبل از وارد کردن افراد خارجی به تیم خود ثبت کنید.
یکی دیگر از راه های تکرار، آموزش منظم اعضای تیم است. با ارائه این آموزش، شما یک تیم قوی از بازاریابان شبکه ای ایجاد خواهید کرد که می توانند در آزمون زمان مقاومت کنند و می توانند نماینده شما باشند.
مرحله چهارم: در شبکه های اجتماعی برتر حضور پیدا کنید
شبکهسازی در رسانههای اجتماعی یک راه عالی برای ایجاد روابط و هدایت ترافیک به وبسایت شماست تا بتوانید سرنخهای مهمی را برای تجارت بازاریابی شبکهای خود جمعآوری کنید.
اگر فقط یک شبکه اجتماعی را برای پیوستن و مشارکت فعال انتخاب میکنید، باید اینستاگرام و فیسبوک باشد. اینستاگرام و فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان هستند. فعال ترین کاربران روزانه را دارند و بنابراین، بیشترین فرصت را برای شما دارد تا با مشتریان و نیروهای فروش ارتباط برقرار کنید.
می توانید از پروفایل شخصی خود برای ارتباط مستقیم با افراد و تبلیغ استفاده کنید.
میتوانید از گروهها استفاده کنید تا افراد را به تجارت بازاریابی شبکهای خود علاقهمند کنید تا با یکدیگر گرد هم آیند.
توییتر باید دومین انتخاب برای تجارت بازاریابی شبکه ای شما باشد. من این شبکه را توصیه میکنم زیرا میتوانید تقریباً با هر کسی ارتباط برقرار کنید. این امر توییتر را به مکانی عالی برای ملاقات با مشتریان جدید و فروشندگان تبدیل می کند.
اگر تجارت شما به B2B یا فروش به حرفه ای های تجاری مرتبط است، لینکدین را امتحان کنید. اگر B2C و مبتنی بر خرده فروشی است، Pinterest را امتحان کنید.
بسیاری از افراد وارد صنعت بازاریابی شبکه ای می شوند و در عرض یک سال یا کمتر از آن خارج می شوند. چرا این اتفاق می افتد؟ دلایل زیادی برای انصراف از بازاریابی شبکه ای وجود دارد، اما در این نوشتار سه دلیل عمده آن که افراد هرگز در حرفه خود به موفقیت نمی رسند را بررسی خواهیم کرد.
اگر می خواهید دست از کار بکشید زیرا ناامید شده اید و فکر میکنید MLM برای شما مناسب نیست، این سه مورد را بخوانید و ببینید که آیا ممکن است آنها مانع شما شوند یا خیر.
سه موردی که بیشتر موفقیت بازاریابی شبکه ای را متوقف می کند چیست؟
1) انتظارات نادرست
انتظارات زیادی برای کسب و کار بازاریابی شبکه ای وجود دارد، اما انتظارات نادرست نیز وجود دارد.
انتظارات نادرست معمولاً شامل موارد زیر است:
قرار است همه به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند.
موفقیت در MLM آسان خواهد بود.
لازم نیست در فعالیت ثابت باشید.
شما نیازی به یادگیری اصول اولیه این تجارت ندارید.
از ماه اول ثروتمند خواهد شد.
شما می توانید چند نفر را استخدام کنید و آنها شما را ثروتمند خواهند کرد.
هرگز ناامید نخواهید شد.
توقعات بجا و معقول داشته باشید.
2) شروع آهسته
شما باید در موفقیت بازاریابی شبکه ای یک شروع سریع داشته باشید، زیرا این شروعی برای ایجاد عادت اقدامات سریع و تمرکز خواهد بود. تماس های تلفنی را همان ابتدا شروع کنید. لیست اسامی خود را همین حالا تهیه کنید. اکنون به دیدن خانواده و دوستان خود بروید. سرعت خود را بالا ببرید!
هنگامی که این تجارت را سریع انجام می دهید، متوجه می شوید که انرژی، انگیزه، ابهت و هیجان بیشتری از خود بروز می دهید. این موضوع افراد را به سمت شما جذب می کند و شما به معنای واقعی موفقیت در بازاریابی شبکه ای را به نمایش می گذارید که برای مردم جذاب و اطمینان بخش خواهد بود. اگر تا الان کند کار کرده اید نگران نباشید. سرعتتان را افزایش دهید!
3) تلاش برای اختراع مجدد چرخ.
شرکت شما یک مسیر ثابت شده برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای دارد و شما باید این مسیر را قدم به قدم طی کنید. شما باید از ابزارهایی که شرکت شما ارائه می دهد استفاده کنید. از آموزش ها، ابزارهای آنلاین و هر منبع دیگری که برای کسب و کار ارائه می دهند استفاده کنید.
اگر در این تجارت تازه کار هستید، باید بدانید که تجربه خاصی در این صنعت وجود دارد که رسیدن به موفقیت را ثابت کرده است. سعی نکنید آموزش های جدید، یا راه جدید برای موفقیت ابداع کنید. هنگامی که به موفقیت رسیدید و می خواهید خلاق باشید، می توانید روش های خودتان را انجام دهید. اما صبر کنید تا موفقیتی در کسب و کار خود ایجاد کنید و چیزهایی در مورد بازاریابی شبکه ای یاد بگیرید.
اگر از آموزشها و ابزارهای شرکت استفاده کنید، به رشد سریعتر خط پایین خود کمک میکنید.
چگونه در بازاریابی شبکه ای موفق شویم
برای موفقیت در نتورک مارکتینگ شما باید استراتژی بازاریابی شبکه ای را یکی پس از دیگری به درستی یاد بگیرید و تسلط پیدا کنید. بیایید سادهترین راه برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی شبکهای را با هم بررسی کنیم.
1. قبل از اینکه وارد دنیای بازاریابی شبکه ای شوید، یاد بگیرید که چگونه کار کنید
هیچ کس نمیتواند در هیچ صنعت یا زمینه ای بدون اینکه بفهمد قرار است چه کاری انجام دهد، پیروز شود. این مسئله اساس همه چیز است، فرد باید حداقل تمرین یا مواجهه را در زمینه ای که قرار است در آن شرکت کند، انجام دهد.
برای انجام این روش به دو جزء نیاز دارید – آموزش و تجربه ی آنچه یاد گرفته اید.
وظیفه ی یک شرکت بازاریابی شبکه ای این است که اطمینان حاصل کند که توزیع کنندگان آموزش کافی دیده اند.
پس از آموزش، افراد باید آموخته های خود را به کار گیرند و از این طریق، تجربه کسب کنند. برای رسیدن به موفقیت باید 6 مرحله بعدی را دنبال کنید.
2. درک و گسترش بازار هدف
بازار هدف در تجارت بازاریابی شبکه ای گسترده است و فیلتر کردن آنها در مرحله اول کار آسانی نیست. با این حال، در ابتدا باید به یک گروه هدف بچسبید و به تدریج آن را گسترش دهید.
برای درک مخاطبان هدف خود، باید درک خوبی از شرکتی که قرار است به آن بپیوندید، محصولات آنها و مصرف کنندگان فعلی داشته باشید. قبل از پیوستن به شرکت بازاریابی شبکه ای مدنظر کمی تحقیق کنید. اگر وارد هستید، روشهای جستجوی خاصی وجود دارد که میتوانید برای یافتن مخاطبان هدف بیشتری از آنها استفاده کنید.
3. طرح جبران خسارت به چه صورت است؟ چگونه حقوق دریافت می کنید؟
کسب درآمد هدف نهایی هر توزیع کننده و شرکت یا مشاور بازاریابی شبکه ای است. برای دستیابی به این هدف، برنامه جبرانی مناسب باید انتخاب شود. طرح های جبرانی زیادی وجود دارد و انتخاب بهترین آنها نیاز به دانش مناسب در مورد طرح های مختلف دارد.
چگونه برنامه جبرانی مناسب MLM را انتخاب کنیم؟ محاسبات مناسب در مورد هزینه و درآمد برای انتخاب طرح مناسب نیاز به تجزیه و تحلیل دارد. هزینه عضویت یا ثبت نام، هزینه تولید، مبلغ کمیسیون پرداختی یا دریافتی و غیره باید به دقت محاسبه شود.
4. اهدافی را تعیین کنید و آنها را به طور منظم دنبال کنید
پس از یادگیری چند موردی که در بالا ذکر شد، قدم بعدی تعیین اهداف مناسب است که بسته به انگیزه شما می تواند اهداف شخصی یا تجاری باشد. اهداف خود را تعیین کنید.
سپس روال های روزانه را تنظیم کنید، پیشرفت خود را به طور منظم پیگیری کنید، در مورد رشد خود اطلاعاتی کسب کنید و بر اساس آن برای استراتژی برند بازاریابی شبکه ای خود تصمیمات هوشمندانه بگیرید. اگر نقاط عطف را یکی پس از دیگری به دست آورید، در مسیر درستی هستید.
همانطور که به پیشرفت خود ادامه می دهید، هرگز اهداف خود را محدود نکنید، اهداف بیشتری اضافه کنید و آنها را یکی پس از دیگری برآورده کنید. در بازاریابی نقطه اشباع وجود ندارد، با سرعت به جلو حرکت کنید.
5. از طریق کانال های بازاریابی مختلف محصولات را معرفی کنید
مردم در شبکه های اجتماعی فعال هستند. بنابراین پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکی از بهترین کانال های بازاریابی هستند. در پلتفرم های بازاریابی شبکه های اجتماعی فعال باشید، به طور منظم با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.
6. زمان خود را مدیریت کنید
مدیریت زمان در یادگیری روشهای بازاریابی جدید و استفاده از آنها برای بازدهی خوب بسیار مهم است. فرد باید از روندهای صنعت فروش مستقیم و آنچه در شبکه MLM آنها اتفاق می افتد آگاه باشد و عملکرد خطوط پایین و بسیاری موارد دیگر را ارزیابی کند. فعال بودن از نظر شرکت و همچنین دیدگاه توزیع کننده مهم است. با مشارکت و تعهد بیشتر توزیعکننده، پیشرفت در نمودار رشد شاهد افزایش چشمگیر و در نهایت سودمند است!
.بیشتر بخوانید:
حرف آخر
بازاریابی شبکه ای یک زمینه عالی با فرصت های بی پایان است. بسیاری از افراد شانس خود را در این تجارت امتحان می کنند، اما تعداد کمی از آنها به موفقیت می رسند. به شما بستگی دارد که چگونه مسیر کسب و کار خود را شکل دهید تا به موفقیت در بازاریابی شبکه ای برسید. موفقیت در کسب و کار MLM فقط به مدیریت کسب و کار مربوط نمی شود، بلکه در نحوه مدیریت خود و خط پایین و مشتاقان و مشتریان احتمالی شما نهفته است.
از نکاتی که برای موفقیت در این نوشتار معرفی شد استفاده کنید تا در کسب و کار بازاریابی شبکه ای خود موفق شوید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه نتورک نیوز بودید. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با بازاریابی شبکه ای هستید، پیشنهاد می کنیم سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید.