2

بازاریابی شبکه ای: آیا ارزشش را دارد؟

  • کد خبر : 2110
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
بازاریابی شبکه ای: آیا ارزشش را دارد؟

امروزه هر کسی می‌تواند به‌عنوان یک بازاریاب شبکه‌ای (MLM) به‌صورت آنلاین با هزاران نفر ارتباط برقرار کند و به‌ راحتی در خانه‌اش میلیونر شود. ایجاد یک کسب و کار پایدار با سرمایه اولیه کم یا بدون سرمایه آسان تر از همیشه است. بازاریابی چند سطحی یا مستقیم مصرف کننده (MLM) بازاریابی شبکه‌ای که در سال‌های […]

امروزه هر کسی می‌تواند به‌عنوان یک بازاریاب شبکه‌ای (MLM) به‌صورت آنلاین با هزاران نفر ارتباط برقرار کند و به‌ راحتی در خانه‌اش میلیونر شود.

ایجاد یک کسب و کار پایدار با سرمایه اولیه کم یا بدون سرمایه آسان تر از همیشه است.

بازاریابی چند سطحی یا مستقیم مصرف کننده (MLM)

بازاریابی شبکه‌ای که در سال‌های اخیر فرصت اشتراک‌گذاری نامیده می‌شود، شامل بازاریابی چند سطحی (که به آن MLM گفته می‌شود)، بازاریابی مستقیم، همچنین به عنوان بازاریابی مستقیم مصرف‌کننده (CDM) شناخته می‌شود. پنبه ریز، بادران، تکسو و دیگر شرکت‌های معتبر با استفاده از این مدل بازاریابی و توزیع به کسب‌وکارهای میلیونی تبدیل شدند، اما تازه‌واردها اغلب می‌پرسند:

“آیا من واقعاً می خواهم شغلم را برای همه دوستانم مطرح کنم؟”

“آیا واقعاً می توانم از آن پول دربیاورم؟”

“از کجا بفهمم کلاهبرداری نیست؟”

اگرچه بازاریابی شبکه ای برای برخی از صاحبان مشاغل مستقل که به عنوان نماینده شناخته می‌شوند سودآور است، اما می تواند برای دیگران یک چالش باشد.

در این نوشتار پنج عامل تعیین‌کننده برای تحقیق قبل از وارد شدن به این کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری و تلاش برای بازاریابی شبکه ای را با هم بررسی می‌کنیم.

1. Upline شما کیست؟

ایده کسب درآمد سریع بدون مهارت یا سرمایه‌گذاری کلان چیزی است که افراد را به بازاریابی شبکه‌ای جذب می‌کند. با این حال، مهم است که چه کسی در سطح بالاتر از شما باشد زیرا آنها به عنوان خط بالای شما برای ایجاد یک تجارت موفق کار می‌کنند.

بنابراین قبل از اینکه وارد شوید، تحقیق کنید که معاون ارشد، رئیس و فردی که شما را استخدام کرده است به صورت سالانه، ماهانه و حتی هفتگی از فروش محصول یا خدمات چقدر درآمد داشته است.

با کل شرکت به عنوان یک شریک تجاری جدید رفتار کنید که باید آن را پرورش دهید. دانش آنها می تواند تلاش های شما را تسریع ببخشد. اگر شرکت جدید و نوپا است، در مورد سابقه بنیانگذار و نوع موفقیت آنها در حرفه یا تجارت قبلیشان جویا شوید.

اگر سایر افراد حاضر در خط بالای شما از سیستم پیروی کنند، درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

“پیروی از سیستم” شامل همکاری با یک مربی خوب، اقدام و حضور در خارج از خانه برای به اشتراک گذاشتن فرصت‌ها با مردم است.

2. محصول شرکت چیست؟

به جای ثبت نام بر اساس یک شرکت خاص، محصولات محبوبی را انتخاب کنید که ارزان هستند و در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، آنلاین یا از طریق سایر کانال‌های بازاریابی و توزیع سنتی از قفسه‌ها خارج می‌شوند. اگر رقابت وجود داشته باشد، به این معنی است که مردم به دنبال خرید محصول یا خدمات هستند. 

صاحبان مشاغل مستقل بی‌تجربه می‌توانند با توزیع محصولی که شرکت بازاریابی شبکه‌ای آن آموزش‌های مکرر تلفنی و همچنین کنفرانس‌های فصلی یا سالانه‌ای که ماهیت منطقه‌ای و حتی بین‌المللی دارند، به سرعت پیشرفت کنند.

3. چه زمانی واقعاً شروع به کسب درآمد خواهید کرد؟

علاوه بر ایجاد یک تیم فروش با تمرکز بر به دست آوردن مشتریان، فرصت های MLM معمولاً پاداشی برای استخدام و کارمزد یا باقیمانده از فروش ارائه می‌دهند. اعتقاد به محصول یا خدماتی که در حال توزیع است به فروش محصول یا خدمات کمک می کند. اگر تقاضا برای محصول بیشتر از رقبا باشد، انتظار داشته باشید که درآمد در عرض چند هفته شروع شود.

4. خط مشی ارتقای محصول چیست؟

ترتیب اصلی مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای این است که شرکت مبلغی را به نماینده کسب و کار مستقلی که محصول را به صورت عمده خریداری می کند، پرداخت می‌کند. این نماینده همچنین هزینه های سربار خود مانند پردازش کارت اعتباری و خدمات آب و برق را پرداخت می‌کند. شما برای انجام بازاریابی محصولات دستمزد دریافت می‌کنید تا شرکت مجبور نباشد برای تبلیغات آن‌ها هزینه کند.

برخی از شرکت‌ها سیاست‌های گسترده‌ای دارند که به صاحبان کسب‌وکار مستقلشان اجازه می‌دهد در تبلیغات خودشان مشارکت کنند. سایر شرکت ها مواد تایید شده ای را در اختیار نمایندگان قرار می دهند تا از آنها برای تبلیغ استفاده کنند.

می توانید از ویدئوها و وب سایت هایی برای محافظت از برند و شهرت کلی شرکت استفاده کنید.

بهتر است لیستی از محدودیت ها در مورد نحوه تبلیغ محصول، مانند وب سایت ها و رسانه های اجتماعی درخواست کنید.

5. چگونه استخدام شدید؟

راه اخلاقی برای ایجاد فرصت اشتراک گذاری این است که ابتدا افراد را به عنوان مشتری ثبت نام کنید. اگر آنها محصول را دوست داشته باشند، به سمت مالک/نماینده مستقل کسب و کار شدن جذب خواهند شد. این سوال را مطرح کنید که آیا شرکت فقط بر جذب نیرو متمرکز است یا با جذب مشتری و ایجاد یک تیم توزیع برای فروش محصول ترکیب شده است.

از طرح‌های هرمی که در آن صاحبان کسب‌وکار مستقل تنها زمانی که نماینده دیگری را استخدام می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند و زمانی که واقعاً محصول یا خدماتی را می‌فروشند، حقوق دریافت نمی‌کنند، خودداری کنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.