به گزارش ایسنا به نقل از نتورک نیوز، اخیراً کوروش کمپانی با سوء استفاده از افراد مشهور و تبلیغات گسترده، اقدام به کلاهبرداری کرده است. علی بخشی به عنوان یک کارشناس اقتصادی در این زمینه نوشت: با رخ دادن کلاهبرداری گسترده این شرکت، سوالی که بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد این است که چرا مصرف کنندگان همچنان در دام تکنیکهای حیله گرانه تبلیغات میافتند؟ پاسخ در تمایل ذاتی ما برای اتصال و اعتبار نهفته است. در این خصوص تاکتیکهای بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل بیشتر به چشم میآید و با توجه به اینکه ما به سمت چهرههای آشنا و موردعلاقهمان جذب میشویم، آنها را تحسین و به توصیه آنها عمل میکنیم.
تاثیر افراد مشهور در تغییر رفتار مخاطب
رسانهها با استفاده از این آسیب پذیری، مرزهای حقیقت و تخیل را محو کرده و با استفاده از جایگاه افراد مشهور، فروش محصولات خود را افزایش میدهند. زمانی که صحبت از تبلیغات میشود، مردم در اغلب موارد در معرض فریب هستند؛ این موضوع در زمان تاثیر متقاعد کننده تایید افراد مشهور و روشهای دستکاری رسانه ها بیشتر به چشم میآید.
تاکتیکهای بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل به طور باورنکردنی تاثیرگذار بوده و فرد تنها با تایید یک سلبریتی، محصول مورد نظر را خریداری میکند. این اعتبار بین شهرت و اعتبار یک ابزار قوی بوده که توسط تبلیغ کنندگان برای تغییر رفتار مصرف کننده استفاده میشود.
منبع: ایسنا