به گزارش ایمارکتور و به نقل از نتورک نیوز، تبلیغات معمولاً به منظور نمایش ویژگیهای ویژهای از محصول به عنوان یک راه حل معرفی میشوند. حتی اگر تبلیغ به گونهای باشد که در نهایت مشتری را به عنوان شخصی مهم در داستان تبلیغ تبدیل میکند، اهمیت محصول مورد نظر همچنان باقیست و تأثیرگذاری آن در تحقق رویای مشتری ادامه دارد. در طول سالها، ما شاهد بازاریابی با تبلیغات جذاب بدون حضور محصول بودهایم که در آنها محصول واقعیت ندارد. به عبارت دیگر، مشتریان باید برای درک و شناخت بهتر محصول مورد نظر تحقیق و بررسی کنند. این ممکن است در برخی مواقع باعث سردرگمی مشتریان شود. به همین خاطر در این بخش قصد داریم راجع به بازاریابی با تبلیغات جذاب بدون حضور محصول گفتگویی داشته باشیم، با ما همراه باشید.
تبلیغات مک دونالد
در این تبلیغات جذاب، که یکی از نمونههای بازاریابی با تبلیغات جذاب بدون حضور محصول است؛ محیطی متفاوت از مکدونالدز به ما نمایش درآمد. به جای اینکه تصاویری از آیتمهای منو یا حتی نام آنان را ببینیم، تبلیغات به ما کمک میکند تا مواد تشکیل دهنده غذا را بشناسیم. این تبلیغات به شکل پوسترهایی ساده بودند که روی آن ترکیبات غذاها به وضوح قابل رویت بود. به عنوان نمونه: ” تخم مرغ، سوسیس، پنیر” و “نان، گوشت، کاهو، سس، نان، پنیر” در این تصاویر، کلمات با رنگهای متناظر با مواد نمایش داده میشد. البته، هیچ علامتی از لوگوی مکدونالدز یا عنصرهای برندینگ دیگر وجود نداشت. حتی تایپ فیس خاص مکدونالدز یعنی “Speedee” هم نمایش داده نمیشد.
بیشتر بخوانید