هر زمانی بازاریابی به صورت اصولی و با برنامهریزی دقیق، سبب میگردد فروش محصولات بیشتر شده و کسب و کار رونق بیشتری پیدا کند. تشکیل یک تیم بازاریابی بهترین راه برای افزایش درآمد محسوب میشود که چندان هم آسان نیست! در این مقاله قصد داریم روش پیشرفت تیم در بازاریابی شبکهای را برای شما عزیزان توضیح دهیم. توجه داشته باشید که برای تشکیل تیم باید هزینههایی متقبل شوید و اگر در زمان مناسب به آن بپردازید، میتوانید از پرداخت مبالغ اضافی جلوگیری فرمائید.
زمان ساخت تیم بازاریابی
چه زمانی باید تیم بازاریابی تشکیل داد؟ زمانی که محصول شما در میان رقبا کارآمد باشد و بتواند مشکلات مخاطبان را برطرف سازد، یقینا محصول پرفروشی خواهید داشت. برای به دست آوردن درآمد از این راه باید یک تیم بازاریابی قوی درست کنید تا فروش محصولات خود را به صدر جدول ترازبندی برسانید.
در واقع کلید موفقیت یک شرکت بازاریابی تیم متخصص آن است. کسانی که تجربه کاری در زمینه فروش محصولات و بازاریابی را دارند، میتوانند کمک شایانی به شما در پیشرفتتان بکنند. راهنمایی گرفتن از مشاور کسب و کار در زمینه فروش میتواند برای تیمی که میخواهید تشکیل دهید بسیار مؤثر واقع شود.
با رعایت اصول بازاریابی شبکه ای میتوانید پیشرفت شرکت را جلوتر از به وقوع پیوستن آن مشاده کنید. عواملی همچون استخدام افراد مجرب و کارآزموده، جلورفتن طبق استراتژیهای برنامه ریزی شده، تنظیم بودجه بندی، تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت همگی در پیشرفت تیم در بازاریابی شبکهای نقش مؤثری دارند.
نحوه ساخت سریع تیم بازاریابی
ما در ادامه مقاله شما را با دو روش مطمئن برای ساخت سریع تیم در بازاریابی شبکهای آشنا میسازیم. امروزه افراد زیادی مشغول به کار در حرفه بازایابی شبکهای هستند. با بهرهگیری از نکات مربوطه به این زمینه میتوانید از آنها فراتر روید.
- خواهان کسب و کار خود را پیدا کنید. اگر کسی در پاسخ به شما نه بگوید نگران و ناامید نشوید و با قدرت به کار خود ادامه دهید. این نکته را فراموش نکنید که اگر فردی تمایل به همکاری با شما ندارد به او اصرار نکنید و به سراغ افراد دیگری بروید که برای کسب درآمد اضافی تلاش میکنند. در هر زمان افرادی که علاقمند به کار هستند و تلاش و انگیزه خود را وارد این عرصه میکنند؛ بیشتر میتوانند در پیشرفت شبکه مؤثر واقع شوند. افرادی که به دنبال کار میگردند گزینههای مناسبی برای ملحق شدن به تیم شما به شمار میروند. برای تبدیل شدن به یک لیدر قدرتمند باید از تمامی توانایی خود برای ورود افراد جدید به گروه به کار بگیرید.
- افراد باید به اندازه خواستههایشان تلاش کنند. اکثر کسانی که میخواهند در تیم بازاریابی به یک لیدر قوی تبدیل شوند باید بتوانند در مدت زمان مشخصی افراد لازم را به عرصه وارد نمایند. هرچقدر تعداد افرادی که به تیم اضافه میکنند بیشتر باشد، سود و مزیتهای گروه نیز افزایش مییابد.
نکات مهم در رابطه پیشرفت
پیشرفت تیم در بازاریابی به همکاری، سرمایه،گذاری، برنامه ریزی و وقت کافی در انجام کارها نیاز دارد. شما در این امر نباید مسئولیت خود را گردن دیگران بگذارید. از مهمترین نکات در رابطه با پیشترفت تیم بازاریابی به موارد زیر میتوان اشاره کرد؛
- همکاری
- ساخت یک تیم بزرگ قابل اطمینان
- فروش عادلانه
- عملکرد سریع
عواملی همچون شناخت دقیق مخاطبان و بازار هدف، تجربه کارمندان فروش، کاربرد محصول شما، مهارتهای تیم بازاریابی و فروش، بودجه شرکت، وسعت و بزرگی شرکت همگی در موفقیت تیم بازاریابی شبکه ای شما نقش دارند.
برای مطالعه بیشتر
ویژگیهای اعضای تیم بازاریابی
همانطور که بیان شد در تشکیل تیم بازاریابی شبکه ای سعی کنید از افراد با تجربه و پرمهارت استفاده کنید.مهمترین ویژگیهای اعضای تیم بازاریابی شامل موارد زیر است:
- مهارت لازم جهت برقراری ارتباط
- انتقاد پذیری
- مهارت تحقیق و جستجو
- توانایی مذاکره
- هوش تجاری
منظور از توانایی ارتباط برقرار کردن، صحبت کردن تلفنی و حضوری بدون مشکل و کاملا به صورت رسا است. بتواند به راحتی نظر مشتریان را جلب نماید و محصولات را به فروش برساند. مهارت نوشتاری و اجتماعی نیز از دیگر قابلیتهای اعضای تیم بازاریابی محسوب میشود که از اهمیت زیادی برخوردار است.
انتقاد پذیری اعضای تیم باعث میشود که نقاط قوت و ضعف خود را متوجه شوند و در راستای پیشرفت شرکت گام بردارند. مهارت لازم برای تحقیق و جستجو به پیشرفت در تیم بازاریابی شبکهای کمک قابل توجهی میکند زیرا با روشهایی که ارائه میدهد میتواند در فروش روز افزون محصولات نقش به سزایی ایفا کند. شناخت وضعیت سایر رقبا به بهبود وضعیت شرکت میانجامد که به مهارت تحقیق و جستوجو مرتبط میشود.
مزایای تشکیل تیم
اصل پیشرفت تیم در بازاریابی، همکاری است. برای مثال یک فروشگاه آنلاین که لباسهای مختلف ارائه میدهد باید سایز مشتریان، جنس لباس، برند و رنگ آن را قبل از انتقال سفارش آماده کند. هنگامی که مشتری از خرید اول ناراضی باشد درصد همان خطا برای بار دوم به مینیمم میرسد.
برای پیشرفت تیم در بازاریابی باید از افراد با انگیزه، آماده و منظم کمک گرفت. به صورتی که یک تیم تمامی افراد مورد نیاز را پوشش دهد. عکاس به صورت حرفهای کار خود را انجام دهد، نویسنده محتواهای جذاب تهیه کند، مدیر گروه نظارت را به درستی بر عهده گیرد و ….تمامی موارد میتوانند در پیشرفت تیم در بازاریابی بستگی به تعداد دستهایی دارد که برای همکاری بالا روند. وقت و انرژی کافی بگذارند. زمانی که افراد متفاوتی با یک هدف مشترک مشغول پردازش یک مقصد باشند قطعا با موفقیت به انتهای مسیر میرسند.
سخن آخر
همانطور که در این مقاله مطالعه کردید؛ از فرآیندهای سرنوشتساز یک شرکت بازاریابی، تشکیل تیم آن است که برای پیشرفت در آن باید افراد متخصص و مجرب را استخدام کرد. اصول بازاریابی شبکه ای شامل تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، جلو رفتن طبق استراتژی، مدیریت تیم، تنظیم بودجه بندی و… است که توجه به تمامی موارد، موجب پیشرفت در بازاریابی شبکهای میگردد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسشهای خود را در زمینه بازاریابی شبکه ای و نحوه پیشرفت در آن به دست آورده باشید.