1

بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند

  • کد خبر : 9592
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند

بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند، اتفاقی معمول در بین کمپانی‌های دچار بحران است که در بسیاری از موارد به دلیل تغییر عملکرد و یا تمرکز شرکت بر روی موضوعی دیگر صورت می‌گیرد. برخی کارشناسان اعتقاد را دارند که تغییر برند همزمان با تغییر فرهنگ در بین مشتریان انجام می‌شود؛ به عنوان مثال «مرغ سوخاری […]

بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند، اتفاقی معمول در بین کمپانی‌های دچار بحران است که در بسیاری از موارد به دلیل تغییر عملکرد و یا تمرکز شرکت بر روی موضوعی دیگر صورت می‌گیرد. برخی کارشناسان اعتقاد را دارند که تغییر برند همزمان با تغییر فرهنگ در بین مشتریان انجام می‌شود؛ به عنوان مثال «مرغ سوخاری کنتاکی» یا همان KFC، واژه سوخاری را از نام خود حذف کرد، زیرا امروزه مشتریان بیشتر به دنبال غذای سالم هستند. از دیگر دلایل تغییر برند، تصاحب مالکیت دیگر شرکت‌ها یا ادغام کمپانی‌ها با یکدیگر می‌باشد.

موفقیت استراتژی تغییر برند

تغییر برند درصورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که آگاه‌سازی مشتریان نسبت به این رویداد به خوبی صورت بگیرد که تغییر نام به دلایل منطقی انجام گرفته است. تغییر نام بدون منطق محکم و به دلایل اشتباه، می‌تواند به رابطه برند با مشتری آسیب جدی بزند.

بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند

فیسبوک به تازگی نام خود را به متا تغییر داده است که این اقدام را در راستای دور شدن از جنجال‌های پیرامون این شرکت در سال‌های اخیر صورت گرفته است. تغییر نام فیسبوک کمترین ریسک را به دنبال دارد زیرا تنها نام سازمان را شامل می‌شود و بر روی برند محصول ارائه شده تاثیری ندارد.

برخی از تغییر برندها به عنوان ترفندهای موقت تبلیغاتی به کار می‌رود که برای معرفی و تبلیغ بیشتر یک محصول صورت می‌گیرد. شرکت IHOP یا همان خانه بین المللی کیک، نمونه‌ای بارز از بازاریابی با استراتژی تغییر نام برند به حساب می‌آید. این شرکت چند ملیتی آمریکایی در زمینه ارائه فست فود و صبحانه فعالیت می‌کند. در طی یک کمپین تبلیغاتی، نام IHOb برای مشتریان نمایش داده شد که حرف b نشان دهنده برگر بوده است.

در واقع هدف این کمپین، معرفی استیک برگر جدید این شرکت بوده است که بازخوردهای بسیار گسترده‌ای داشت؛ به گونه‌ای که سخنگوی IHOP گفت: ابتدا ما فکر می‌کردیم که این اقدام کاری خنده دار و جالب خواهد بود اما هیچ وقت انتظار نداشتیم که این کمپین تبلیغاتی در سطح ایالات متحده به صورت گسترده مورد توجه عموم قرار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

ممنوعیت بازاریابی و فروش لنوو و موتورولا در آلمان

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.