0

هدف در نتورک مارکتینگ

  • کد خبر : 4768
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
هدف در نتورک مارکتینگ

هدف، به خودی خود، در لغت به معنای نشانه‌هایی است که به سمت آن‌ها، تیری پرتاب را می‌کنیم. اما این کلمه، در اصطلاح به معنای یک ایده و آرمانی است که افکار، نیروها، احساسات و تمامی انرژی یک فرد را به سمت خود روانه می‌کند. در یک تعریف ساده، «هدف» وضعیتی است که قصد داریم […]

هدف، به خودی خود، در لغت به معنای نشانه‌هایی است که به سمت آن‌ها، تیری پرتاب را می‌کنیم. اما این کلمه، در اصطلاح به معنای یک ایده و آرمانی است که افکار، نیروها، احساسات و تمامی انرژی یک فرد را به سمت خود روانه می‌کند. در یک تعریف ساده، «هدف» وضعیتی است که قصد داریم در آینده نزدیک به آن برسیم. اگر خودمان نتوانیم وضعیت‌ را در آینده نزدیک مشخص کنیم،‌ ناگریز هستیم که اجازه دهیم که محیط پیرامون‌مان، وضعیت‌ ما را به ما تحمیل کند.

 آن چیزی که محیط به ما حکم می‌کند، ممکن است حتی با ما سازگاری نداشته باشد؛ پس از همین رو چه بهتر که خود، هدف دلخواه‌مان را تعیین کنیم و به سمت‌اش حرکت کنیم. هدف در نتورک از مهم‌ترین بخش‌های پروسه کار ما است؛ لذا باید توجه داشته باشید که هدف در نتورک باید به درستی انتخاب شود.

هدف در نتورک مارکتینگ

تاریخچه نتورک مارکتنیگ

یک شرکت کوچک دوچرخه‌سازی برای اولین بار در روسیه، از مدل نتورک مارکتینگ بهره گرفت. برنامه‌ای پیشنهاد داد که خریداران و مشتریان، اگر هرکدام چهار خریدار دیگر را معرفی کند، با پرداخت ۱۰ روبل به جای ۵۰ روبل صاحب دوچرخه شوند. با این پلن، میزان فروش این شرکت دوچرخه‌سازی با سرعت بالا اشباع شد. با اینکه پلن تجاری پیشنهاد شده، به‌ طور کامل، واضح و قابل اعتماد بود، تقلب و کلاه‌برداری تلقی و از فعالیت‌های شرکت جلوگیری شد.

سالیان بعد، یک شرکت ویتامین در کالیفرنیای آمریکا، سعی خود را برای استفاده از مدل بیزنسی به کار گرفت.  اولین شرکت، با فعالیت بازاریابی چند سطحی در سال ۱۹۳۰ شد. بعدها این شرکت، محصولات خود را از راه شرکت ام‌وی به فروش رساند. اَم‌‌وِی یک شرکت آمریکایی است که از روش نتورک مارکتنیگ، برای فروش انواع مختلفی از محصولات زیبایی، سلامت و لوازم‌بهداشتی استفاده می‌کند. ج.ون اندل و ریچارد دیواس این کمپانی را در سال ۱۹۵۹ تاسیس کرد.

با قانونی‌تر شدن نتورک مارکتنیگ و رشد بیشتر اینترنت و از سمتی آشنایی هرچه بیشتر افراد با سوال، «نتورک مارکتینگ چیست؟» این مدل از کسب‌وکار، به سرعت در بین شرکت‌های گوناگون رواج یافت. در حال حاضر، به ترتیب تمام کشورهای آمریکای شمالی، آلمان، چین، ژاپن و ایتالیا در این زمینه کاری بیشترین فعالیت را دارند. نتورک مارکتنیگ محاسن و بدی‌هایی دارد که دانستن آن‌ها ضروری می‌باشد. همچنین در کنار تمامی نکات ضروری، هدف در نتورک از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر نکات، برخوردار است.

تاریخچه نتورک مارکتنیگ

مزایای نتورک مارکتنیگ

محاسن مختلفی برای بازاریابی شبکه‌ای عبارت‌اند از:

  • بهره‌گیری از این نوع بیزنس به طور پاره وقت
  • ارتقای توانایی‌های فردی
  • ارتقاء برخی از مهارت‌های کاربردی در اجتماع
  • راه انداختن بیزنس‌های خانگی با درامد بالا در سریع‌ترین و کم‌ترین زمان ممکن و همچنین کم‌ترین سرمایه ممکن
  • مدیریت کردن شخصی زمان
  • امکان گسترس بیشتر کسب‌وکار در مکان‌های گوناگون
  • بهره‌گیری از کار تیمی به جای فضاهای رقابتی
  • شکل‌دادن رابطه‌های دوستانه جدید و ماندگار

هدف در نتورک

هدف در نتورک

یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت در نتورک مارکتنیگ آن است که برای کار خود هدف‌های درستی تعیین کنید. اینکه در جریان باشید که چطور، چگونه و همچنین به چندین نفر، محصول‌هایتان را ارائه کنید تا به هدف در نتورک خود برسید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشید و همچنین واقع بین نیز باشید.

هدف اصلی یک نتورکر باید به صورت دقیق، برای خودش بیان شود؛ به طور مثال،

مثال اول،

 هدف اصلی یک نتورکر: رسیدن به درآمد ۲۵۰۰۰۰ تومان

شاخص اصلی: ورود ۲ نفر از ۴ نفر، پرزنت در این ماه

مثال دوم: 

هدف اصلی لیدر:  رسیدن به جایگاه الماس                         

شاخص:  هر ۳ شاخه اصلی‌ام رشد بیشتر داشته و فروش مشخصی نیز داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر: کار در نتورک مارکتینگ چگونه است؟

شاخص‌ها و هدف در نتورک

شاخص‌ها و هدف در نتورک

بعد از آنکه چیزی را به عنوان هدف اصلی پروسه کاری خود انتخاب کردیم، معمولا باید شاخصی را هم تعریف کنیم که بتوانیم میزان دستیابی‌مان به هدف را، با استفاده از آن شاخص اندازه بگیریم. به عنوان، فرض کنید که می‌خواهیم از تهران به کرج برویم. پس هدف اصلی ما رسیدن به کرج می‌باشد. در مسیر پیش رو، تابلوهایی وجود دارند که مقدار مسافت باقی‌مانده تا کرج را به ما اعلام نشان می‌دهند. با دیدن این نوع تابلو‌ها، در مرحله اول، می‌فهمیم که راه درستی را انتخاب کرده‌ایم و ثانیاً، می‌فهمیم که چقدر باقی‌مانده است تا به هدفمان، (رسیدن به کرج) برسیم. حال تصور کنید که شما راه می‌افتادید و تابلویی را در مسیر راه خود نمی‌دیدید؛ چه حسی به شما دست می‌داد؟ 

اول اینکه گویا جاده مسیر تمامی ندارد، و دوم اینکه شاید اصلاً جاده را به اشتباه انتخاب کرده باشید!

ما همواره دنبال راهی بوده‌ایم که در مرحله اول، بتوانیم واقعا ذهن خود را روی اهدافی که گذاشته‌ایم، متمرکز کنیم؛ همچنین بتوانیم خود، تاثیری بر روی هدف‌مان داشته باشیم؛ یعنی اینکه بتوانیم کاری برایشان انجام دهیم.

به علاوه، باید، قبل از اینکه ماه تمام شود، بتوانیم پیش‌بینی کنیم که وضعیتمان در پایان ماه چگونه خواهد بود. چراکه، وقتی زمان کافی نداشته باشیم، به طبع نمی‌توانیم تأثیری هم بر‌روی هدف اصلی‌مان داشته باشم.

انواع شاخص‌ها

انواع شاخص‌ها

هدف اصلی نتورکر: رسیدن به درآمد ۲۵۰۰۰۰ تومان

شاخص اول، آشنایی با ۱۰ فرد جدیپ

شاخص دوم: دعوت از ۵ فرد جدید 

همانگونه که مشخص است هر ۲ شاخص گفته شد، ۲ ویژگی واحد دارند:

یک: تحت نظر و کنترل هدف‌گذار هستند؛ این به معنای آشنا شدن با افراد جدید و دعوت کردن از افراد تازه است؛ هر دو در اختیار نتورکر بوده و می‌توانند روی هر دو تأثیر گذار باشند.

دو: اگر یک نتورکر هر دو شاخص را در طول ماه، داشته باشد، قطعاً، هم وروردی می‌گیرد و هم اینکه به درآمد ۲۵۰۰۰۰ تومان می‌رسد. بدان معنا که، اگر یک نتورکر این کارها را انجام بدهد، قطعاً و حتماً به هدف‌اش خواهد رسید.

 

جمع‌بندی

به طور کلی، قدم ابتدایی آن است که قادر باشید با مشتریان خود ارتباط درستی بگیرید و صرفاً راه برقراری ارتباط درست و مؤثر آن است که خوب گوش دهید. «گوش دادن» به شما کمک می‌کند که متوجه نیازهای مشتری خود، شوید. فهمیدم نیاز‌های مخاطب شمت، کلید اصلی در موفقیت می‌باشد. بعد از به دست آوردن مهارت‌های لازم، باید هدف در نتورک را به درستی بشناسیم. نکاتی که در متن بالا گفته شد، از مهم‌ترین اصول گذاشتن هدف در نتورک هستند. به طور کلی هدف در تمامی مراحل کار لازم و ضروری است. هدف در نتورک مهم‌ترین جز کار‌ بوده و باید به خوبی به آن توجه باشید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=4768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.