به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از نتورک نیوز، رئیس کمیسیون کشاورزی درباره استفاده از سفرا در بازاریابی محصولات کشاورزی گفت: سفرا، باید در زمینه بازاریابی در کشورهای مختلف، فعال شده تا صادرات با مشکل روبهرو نشود. وی افزود: درباره این نکته باید از وزارت امور خارجه گزارشهایی را درخواست کرد. مسئول گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد عسکری، در مراسم روز جهانی شیر شرکت کرد. وی در این مراسم اظهار داشت: امنیت غذایی، یکی از اصلیترین مباحث در دنیا بوده که اتفاقاً به امنیت ملی نیز پیوند خورده است.
نقشهای ایمن برای بازاریابی محصولات کشاورزی
رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان نمود: ما نیز باید با نقشه راهی، در مسیر استفاده از سفرا در بازاریابی محصولات کشاورزی حرکت نماییم. همچنین برنامههایی کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی داشته باشیم. عسکری افزود: دستیابی به یک امنیت غذایی ثابت قادر است تا هزینههای درمانی را در کشور تا حد بالایی کاهش دهد.
وی تصریح کرد: در کنار تأمین بازار داخل، بازارهای کشورهای اطراف خلیج فارس نیز طالب محصولات ایران میباشند. از همین رو، باید برای دستیابی به این بازارها تمام تلاش خود را بکنیم. رئیس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: از افراد علاقهمند به تولید دانش بنیان حمایت میکنیم تا میزان ارز آوری محصولات کشاورزی را از فروش نفت بینیاز نماییم. وی به عنوان آخرین نکات گفت: سفرا باید در حوزه بازاریابی کشورهای دیگر به طور جدیتری مورد توجه قرار گیرد.
منبع: https://khabarban.com/a/37860406
بیشتر بخوانید