0

توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات

  • کد خبر : 9282
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان به نقل از نتورک نیوز، علی نوری با اشاره به توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات در این باره گفت: اولین پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در مرز باشماق مریوان در سال جاری راه اندازی خواهد شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: یکی از […]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان به نقل از نتورک نیوز، علی نوری با اشاره به توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات در این باره گفت: اولین پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در مرز باشماق مریوان در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار معاونت اقتصادی استان قرار دارد، ایجاد کسب و کار‌های بخش روستایی در شهرستان‌های مرزی می‌باشد. وی افزود: ایجاد مشوقات لازم برای رفع تعهدات ارزی تولیدکنندگان، از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات

بازاریابی محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی

نوری با اشاره به تکمیل زنجیره‌های ارزش دام، طیور، فولاد و آهن در استان کردستان در این باره افزود: در سال جاری تلاش بر این است که ۲ زنجیره ارزش فرش و زنجیره تولید دام سبک تکمیل شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران و قطر نیز در این اجلاسیه بیان کرد: صادرات محصولات ایرانی در بازارهای خارجی به توانمندسازی بازاریابی تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی نیاز دارد؛ در نتیجه لازم است تولیدکنندگان همراه با تیم بازاریابی خود در قطر حضور پیدا کرده و محصولات خود را معرفی کنند. قطری‌ها توانمندی ایران را در بسیاری از زمینه‌ها نمی‌دانند و توانمندسازی بازاریابی تولید کنندگان برای توسعه صادرات می‌تواند بسیار مفید باشد.

در پایان، اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مشکل اصلی کشاورزان استان بیشتر از تولید، بازار فروش آن است. وی افزود: برای رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی باید کارگروهی تشکیل شود؛ این امر ضروری بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

جمع‌بندی

بازاریابی جهت توسعه صادرات و معرفی محصولات به مشتریان خارجی، از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان تجاری در کشور است. بازاریابی موثر و مناسب می‌تواند گامی مهم در زمینه تجارت بین الملل باشد و باید برنامه‌های کاربردی در این خصوص پیاده‌سازی شوند تا عملکرد شرکت‌های صادراتی به بهترین شکل باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.