به گزارش ایمارکتور و به نقل از نتورک نیوز، سوال بسیاری از برندها در دوران کرونا آن بوده است که بازاریابی در بحران را چگونه انجام دهیم. باید گفت که با توجه به شرایط فعلی جهان، زمان آزاد برای بسیاری از شرکتها، کسبوکارهای کوچک و کارآفرینان کاهش یافته است. با بهرهگیری مناسب از زمان آزاد خود و منابع شرکت، میتوانید به بهبود استراتژی بازاریابی در این شرایط واقعی پیش بروید.
مهمترین اصل در بازاریابی
بهترین راه برای ساختن اعتبار اجتماعی و جلب مشتریان، تبلیغات و پیامهای دهان به دهان میباشد. مردم عاشق شنیدن اخبار خوب هستند. تصمیمات خریداران تاثیر میپذیرند از نظر آنچه دیگران در خارج از شرکت میگویند و میشنوند، بخصوص نظرات مثبت یا منفی.
برای مشتریان خود، انگیزه لازم جهت انجام تحقیقات را فراهم کنید. توصیفهای کتبی مهم هستند، اما ویدئو میتواند مفیدتر باشد. چرا که به بینندگان این امکان را میدهد تا احساسات مشتریان را بیشتر درک کنند و واقعیت را بهتر انتقال دهند.
راه دیگری که در بازاریابی مهم است، فراهم کردن بستری جهت مشارکت مردم است. اهمیت بستر فکری شما بیاندازه است. این بستر، یکی از داراییهای گرانبهای شماست. واقعیت این است که مردم علاقه دارند جزئی از چیزی باشند که از آن بهره میبرند و مشتری آن هستند. پس چرا اجازه نمیدهید دیگران از این بسترها برای به اشتراک گذاری ایدهها و تجربیات خود استفاده کنند؟
در صورتی که یک وبلاگ دارید و نیاز به تولید محتوای بیشتری دارید، از همکاری با نویسندگان بهره بگیرید تا به شما در رشد مخاطبان کمک کنند. اگر پادکست ارائه میدهید و حس میکنید برای تنوع بیشتر، به دنبال مهمانان جدید هستید، دعوتنامههای عمومی برای مهمانان ارسال کنید.
منبع: ایمارکتور
بیشتر بخوانید