به گزارش خبرگزاری ایرنا و به نقل از نتورک نیوز طی نشستی که در روز سهشنبه برگزار گشت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر بازاریابی و صادرات محصولات تعاونی اشاره داشته و گفت: اگر قصد پایداری تعاونیها را داریم باید آنها را تقویت نماییم. در این نشست غلامرضا هادربادی تاکید داشت: امروزه تعاونیها در 95 درصد شهرها و روستاهای چین بازاریابی داشته و ما نیز باید به بازاریابی تعاونیها کمک نماییم.
تقویت بازاریابی و صادرات محصولات تعاونی
هادربادی در زمینه صادرات محصولات تعاونی افزود: سازمان تعاون روستایی ایران با برخورداری بیش از هشت هزار تشکل در سطح ایران یکی از بزرگترین شبکههای غیردولتی محسوب میشود. سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به این موضوع که سازمان تعاون روستایی دارای بیش از 5 دهه سابقه است، اشاره کرد.
سپس افزود: بازاریابی، فروش و بهبود زنجیره ارزش جزو مهمترین وظایف تعاونیها در بخشهای روستایی و کشاورزی محسوب میشود. همچنین هادربادی 21 شرکت سهامی زراعی فعال و 350 شرکت تعاونی زنان روستایی در سطح کشور داریم.
او افزود: اتاق تعاون ایران در عضویت ICA اتحادیه بینالمللی تعاون است. این مجمع در تقویت شبکه بزرگ تعاونی روستایی در حوزه دامی و شیلات، کشاورزی، باغی و زراعی فعالیت میکند. مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تاکید نمود: با ارتقا تعاونیها شاهد رشد تولید و دستیابی این بخش به سهم حقیقی خود هستیم.
منبع: ایران اکونومیست
بیشتر بخوانید