1

آموزش صفرتاصد ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

  • کد خبر : 6623
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
آموزش صفرتاصد ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

از مهم‌ترین اقداماتی که باید صاحبان مشاغل برای رونق کسب‌وکار خود به آن پایبند بمانند، «بازاریابی» است. هر کسب و کاری برای جذب مشتریان و موفقیت بیشتر، نیاز به تبلیغ محصولات خود و بازاریابی دارد. از طرف دیگر نیز رقابت در این حوزه به‌وفور در جریان است و همه افراد سعی بر کسب درآمد بیشتر، […]

از مهم‌ترین اقداماتی که باید صاحبان مشاغل برای رونق کسب‌وکار خود به آن پایبند بمانند، «بازاریابی» است. هر کسب و کاری برای جذب مشتریان و موفقیت بیشتر، نیاز به تبلیغ محصولات خود و بازاریابی دارد. از طرف دیگر نیز رقابت در این حوزه به‌وفور در جریان است و همه افراد سعی بر کسب درآمد بیشتر، پیشرفت و پیشی گرفتن از سایر بازاریاب‌ها دارند. یکی از روش‌های موفقیت در این زمینه، عضویت در شرکت‌های مارکتینگ و یا بازاریابی است. لذا علاقه‌مندان به این زمینه می‌توانند با شرکت‌های فعال بازاریابی شبکه‌ای همکاری نموده و یا حتی خودشان شرکت بازاریابی شبکه‌ای مدنظرشان را راه‌اندازی نمایند. باتوجه‌به موارد اشاره شده و اهمیت این بحث برای پیشبرد اهداف کسب‌وکار، در این مقاله قصد داریم تا روش ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را بررسی کنیم؛ همراه ما باشید.

آموزش صفرتاصد ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

تعریف بازاریابی به زبان ساده

به طور کلی «بازاریابی» به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • بازاریابی شبکه‌ای
  • بازاریابی غیر شبکه‌ای

مفهوم کلمه بازاریابی را می‌توان نوعی فعالیت دانست که منجر به فروش خدمات و یا کالاها می‌شود و عمل «بازاریابی» نیز توسط فردی به نام مارکتر صورت می‌پذیرد. 

همچنین باید اشاره کرد، شخصی که به عنوان مدیر یک شرکت بازاریابی شناخته میشود، بایستی از علوم روز دنیا در‌ زمینه کسب و کار آگاهی داشته باشد. زیرا مارکتینگ علمی گسترده بوده که شامل بازاریابی به صورت نوین و دیجیتالی است. برای مثال ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، دارا بودن وب سایتی حرفه‌ای، بهره گیری از روش‌های متنوع برای تبلیغات و فروش آنلاین محصولات و… نوع جدیدی از روش بازاریابی شبکه‌‌ای محسوب می‌شود.

حال با همه این توصیفات امکان دارد این سوال در ذهن افراد نقش ببندد که «با چه فرایندی می‌توان اقدام به ثبت یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای نمود؟» برای یافتن پاسخ دقیق به این پرسش، می‌توانید به وی سایت نتورک نیوز مراجعه کرده و از آموزش‌ها و مطالب مرتبط به این مسئله در سایت مذکور، بهره ببرید.

وظایف شرکت بازاریابی شبکه‌ای

افراد فعال در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، کالاها و خدمات را از طریق واسطه گری به فروش می‌رسانند. حتی هر کدام از مشتریان، می‌توانند به بازاریابی مشغول و گروهی از زیر مجموعه‌‌ها را اداره کنند. در شرکت‌های فعال در زمینه بازاریابی شبکه‌ای، خریداران جدید جذب می‌شوند و این خریداران تبدیل به یکی از نیروهای شرکت می‌شوند. در نهایت همه این افراد در جهت محقق شدن اهداف شرکت تلاش می‌کنند.

روند کار بازاریابی شبکه‌ای به چه صورت است؟

در این بخش از مطلب ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، روند کاری این نوع از بازاریابی را بررسی کرده‌ایم. در واقع نحوه انجام کار بازاریابی شبکه‌ای بدین صورت است که بایستی در ابتدای کار، شرکت‌ها گروهی از افراد بازاریاب و یا فروشندگان را جذب نمایند. پس از تشکیل این گروه و جذب مشتریان، مسئولین شرکت‌های فوق، به بازاریاب‌ها پیشنهاد می‌کنند تا کالاها و یا خدمات آن‌ها را با تخفیف خریداری نمایند.

در ادامه فروشندگان و بازاریاب‌ها تشویق می‌شوند تا محصولات شرکت را به مشتریان دیگری نیز بفروشند. درآمد و سود حاصله از این فروش، به طور مستقیم به جیب بازاریاب‌ها و فروشندگان می‌رود. نکته قابل توجه در رابطه با این نوع از پروسه بازاریابی، این است که گروه افراد بازاریاب پس از دریافت سود و درآمد حاصله از یک دوره فروش و توزیع محصولات، تمایل به سرمایه گذاری بیشتری دارند.

به این ترتیب آن دسته از شرکت‌هایی که روند فروش بازاریابی شبکه‌ای را در پیش گرفته‌اند، به‌مرورزمان بزرگ‌تر می‌شوند. همچنین درآمد و سود افراد فعال در شرکت نیز روند صعودی پیدا می‎کند. بنابراین با توجه به موارد اشاره شده در این بخش و در صورت داشتن پشتکار، سود چشمگیر و درآمد بالا حاصل خواهد شد.

روند کار بازاریابی شبکه‌ای

شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای چگونه است؟

پایه‌ای‌ترین و حداقل شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکهای عبارت‌اند از:

  • دارا بودن مدرک لیسانس تیم مدیر عامل و هیئت مدیره
  • نوشتن درخواست کتبی برای اخذ مجوز از مرکز امور اصناف و بازرگانان
  • مدارک مورد نیاز باید به صورت هم‌زمان به کمیته مسئول ارائه گردد
  • مرکز امور اصناف و بازرگانان وظیفه دارد تا وضعیت شرکت را بررسی و آن‌ را رتبه بندی کند

ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

امروزه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در ‌همه جای جهان فعال بوده و خدمات و کالاها را به سهولت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. لذا افراد با ثبت شرکت‌ بازاریابی شبکه‌ای، قادر به جذب مشتری‌های زیادی بوده و نتیجه این افزایش مشتریان، بالا رفتن میزان درآمد و سود شرکت خواهد بود. البته این نکته را در نظر بگیرید که منظور ما از درآمد و سود بالا از طریق فعالیت در شرکت‌های بازاریابی، آن نیست که این روش کار آسان و ساده‌ای است.

همچون دیگر کارها، قبل از ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای موفق بایستی تا از پشتکار‌ خود مطمئن بوده و اطلاعات کافی داشته باشید. به همین علت باید بیان کرد که ثبت شرکت، تنها نخستین گام به شمار می‌آید. بعد از آن خواست و اراده شما، موفقیت شرکت را محقق می‌کند.

حکم شرعی بازاریابی شبکه‌ای

در این بخش از مقاله  ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، لازم است بیان نماییم که با توجه به نظرات و عقاید علمای شیعه و مراجع تقلید، کسب سود از طریق بازاریابی و گرفتن پورسانت، از لحاظ شرعی مسئله‌ای ندارد. اما نکته قابل توجه آن است که دریافت مبلغ تحت عنوان پورسانت از فروش زیرمجموعه‌ها، مشکل شرعی دارد.

به بیانی دیگر، در صورتی که درآمدتان صرفاً با فروش خودتان باشد حلال است. فقط سود دریافتی ناشی از فروش زیرمجموعه‌ها دارای اشکال شرعی خواهد بود. در هشتمین روز دی‌ماه سال ۱۳۸۸، دستورالعملی از طرف معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، تصویب و ابلاغ گردید.

بر اساس مفاد این دستورالعمل، ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت این شرکت‌ها بایستی با صدور مجوز از وزارت امور بازرگانی صورت بگیرد. همچنین از فعالیت صنوف فاقد مجوز جلوگیری شود. بدین ترتیب، تمامی افراد متقاضی باید برای دریافت پروانه کسب ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، به مراکز امور بازرگانان و اصناف مراجعه کنند تا روند اداری و مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را طی نمایند.

مراحل صدور مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

متقاضیان ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، جهت دریافت مجوز شرکت مورد نظر خود، بایستی مدارک مندرج در مادهٔ ۲ دستورالعمل ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را به همراه درخواست کتبی خودشان به امور اصناف و بازرگانان تحویل دهند.

مدارک ارائه شده توسط متقاضیان، به کمیته نظارت تحویل داده می‌شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

در ادامه کمیته نظارت به مدارک تحویل داده شده به مرکز امور اصناف و بازرگانان رسیدگی کرده و در صورت تأیید صلاحیت ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، مراتب امر را به منظور صادر نمودن تأیید مقدماتی ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای به مرکز امور بازرگانان و اصناف اعلام می‌کند.

این مرکز پس از اخذ تأییدیه مقدماتی صلاحیت از کمیته نظارت، موافقت مقدماتی را برای متقاضیان ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای صادر می‌کند. به بیانی، کمیته نظارت پس از احراز ضوابط لازم مندرج در ماده ۲ و بررسی‌ شرایط متقاضی، ارائه صدور مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را تأیید کرده و به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام می‌کند.

بایستی اشاره نماییم که تمامی شرکت‌هایی که مجوز رسمی فعالیت از طرف مرکز امور اصناف و بازرگانان را دارند، مجوز به فعالیت طبق طرح تجاری مصوب کمیته نظارت و قوانین اساسنامه خواهند بود و اجازه برگزاری انواع سمینارهای تبلیغی، تأسیس دفتر شرکت و… را با رعایت نمودن قوانین و مقررات کشوری را خواهند داشت.

مرکز اصناف و بازرگانان می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز فعالیت را بر اساس معیارهای کمیته نظارت رتبه بندی کرده و نتایج آن را به اطلاع عموم  مردم برساند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

افرادی که قصد راه‌اندازی و ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را دارند، بایستی اصل مدارک شناسایی اعضای شرکت را همراه با اصل و کپی برابر اصل مجوز رسمی ثبت شرکت ارائه دهند، علاوه بر اینها تحویل مدارک زیر نیز ضروری است.

  1. تکمیل مشخصات فرم شماره ۱ و تحویل آن، همراه با اطلاعات مرتبط به افراد متقاضی ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای (به علاوه توضیحاتی درباره نحوه فعالیت شرکت)
  2. تکمیل مشخصات فرم شماره ۲ و تحویل آن، دارای اطلاعات مربوط به پرداخت حقوق بازاریابان
  3. تکمیل مشخصات فرم شماره ۳ و تحویل آن، دارای اطلاعات مربوط به امور مالی شرکت بازاریابی
  4. تکمیل مشخصات فرم شماره ۴ و تحویل آن، دارای اطلاعات مرتبط به پیوست همچون اسناد مد نظر متقاضیان بازاریابی شبکه‌ای و کاتالوگ‌های شرکت
  5. ارائه مجوزهای مورد نیاز در رابطه با کالاهای شرکت
  6. ارائه کپی برابر اصل مدارک مربوط به ثبت نمایندگی به همراه ترجمه مدارک ثبت و اساسنامه شرکت اصلی (برای شرکت‌های خارجی)
  7. ارائه بیانیه‌ای دقیق و شفاف از شرایط و ابزارهای بازاریابی و نحوه توزیع، اطلاع رسانی، فروش، تبلیغ و…
  8. ارائه توضیحاتی درباره فرایند طرح تجاری و بازاریابی به صورت کاملاً شفاف
  9. ارائه گواهی مبنی بر عدم سوءپیشینه رئیس هیئت مدیره 

فعالیت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

با در نظر گرفتن دستورالعمل شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، همه فعالیت‌های این کمپانی‌ها باید با مجوز رسمی مرکز اصناف و بازرگانی انجام پذیرد. به همین دلیل اگر شرکت‌ها فعالیت غیر مجاز داشته باشند و یا فعالیت آنها دارای ایراداتی باشد، مجوز آنها لغو خواهد شد. در هر صورت باید بدانید که امروزه بازاریابی نمونه‌ای از نیازهای اساسی همه جوامع بشری است و هر مشغله‌ای برای پیشرفت و رونق خود به آن نیاز دارد.

لذا اگر شما با شرکت‌های مارکتینگ  همکاری کنید یا مجوز ثبت شرکت خود را دریافت کنید؛ قادر هستید کالا و خدمات خود را با سرعت بیشتری به فروشی برسانید؛ این مسئله به دلیل آن است که محصولات به واسطه زیرمجموعه‌ها سریع‌تر در بین افراد شناخته می‌شوند و جامعه هدف نیز راحت‌تر شما را می‌شناسند.

شرایط ادامه فعالیت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای وظیفه دارند ظرف ۱۰ روز بعد از درخواست مشتری، کالا و یا خدمت را برای آنها تأمین کنند و مجاز به تعیین شرایط خاص دیگری برای مشتری نیستند؛ مگر اینکه قبل از آن در طرح شرایط کاری تجاری شرکت قید شده باشد. کمیته نظارت شرکت‌، قادر است در صورت دریافت شکایت در ارتباط با عدم پرداخت سود و پاداش و مشکلاتی از این قبیل، اخطاریه‌ای پنج روزه را صادر نماید. همچنین در نظر بگیرید که در صورت بی‌توجهی کمپانی به اخطاریه صادر شده، مرکز امور اصناف و بازرگانان اقدام به متوقف کردن فعالیت شرکت می‌کند.

شرکت بازاریابی چه وظایفی دارد؟

شرکت بازاریابی شبکه‌ای موظف است ضوابط زیر را رعایت نماید

در ادامه مقاله ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای لیستی از قوانین و ضوابطی که شرکت موظف به رعایت آنها است را آورده‌ایم؛ بنابراین در صورتی که تمایل به ثبت این نوع از شرکت‌ها هستید و یا مجوز آن را دریافت کرده‌اید، این بخش را به دقت مطالعه نمایید.

  1. فروش کالا و خدمات شرکت بایستی طبق قیمت فروش متعارف این محصولات در بازار، رعایت قوانین و فهرست ارائه شده باشد.

تبصره – شرکت­های بازاریابی وظیفه دارند مجوزهای لازم و قیمت کالا و یا خدمات خود، همانند نشان استاندارد و پروانه بهداشتی این محصولات را مطابق قوانین و ضوابط موجود دریافت کنند و در هر شرایطی نباید قیمت کالا و خدمات شرکت، بیشتر از قیمت متعارف بازار باشد.

  1. عقد قرارداد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با افراد بازاریاب‌ و فروشنده‌ها باید از طریق سایت رسمی شرکت صورت پذیرد؛ همچنین برای صدور این قراردادها ارائه کارت شناسایی عکس‏‌دار ممهور به مهر کمپانی ضرورت دارد و لازم است شامل نام و نام‏ خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، نام شرکت بازاریابی شبکه‌ای، شناسه بازاریاب و کد واحد بازاریابی شبکه‌ای باشد.

تبصره – به منظور نظارت بر پایگاه داده کمپانی بازاریابی شبکه‌ای، اتصال سایت شرکت­ مورد نظر به وب سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (به نشانی:unicode.mimt.gov.ir) ضرورت دارد.

  1. جذب بازاریاب از میان افراد کمتر از هجده سال سن ممنوع است.
  2. جذب بازاریاب و فروشنده از بین کارکنان کمپانی­های بازاریابی شبکه‌ای و نهادهای مسئول نظارت بر امور شرکت­های بازاریابی شبکه‏ای ممنوع است.
  3. باید تمامی جلسات افراد بازاریاب‌ در شعب شرکت و یا دفاتر بازاریابی شبکه‌ای برگزار گردد.
  4. لازم است دوره آموزشی رایگان شامل مشارکت بازاریابان سطوح بالا با سایر بازاریابان، آموزش نکات منشور اخلاقی شرکت، آموزش مفاهیم بازاریابی شبکه‌ای، فرایند بازاریابی، و همچنین ارائه محتوای دوره‌های آموزشی به دبیرخانه کمیته نظارت با هدف تطبیق با قوانین و مقررات وضع شده برگزار شود.
  5. از هرگونه تبلیغ خلاف واقعیت و اغواگری با هدف جذب افراد بازاریاب و مشتریان پرهیز شود.
  6. محصولات باید به فرد بازاریاب به‌صورت مستقیم ارائه شود و فروش از طریق بازاریاب به دیگر بازاریاب‌ها ممنوعیت دارد.
  7. افراد بازاریاب نباید افراد را به خرید بیش از توان تشویق نمایند و یا از محصولات استفاده شخصی کنند.
  8. همه پرداخت­ها باید مطابق با قرارداد و طرح سوددهی در قالب پاداش و حق کمیسیون به افراد بازاریاب پرداخت شود.
  9. تمامی تراکنش­های مالی (مثل خرید، فروش و پرداخت سود و پاداش و حق کمیسیون) باید به وسیله سیستم بانکداری کشور و به نام کمپانی بازاریابی شبکه‌ای صورت بگیرد.
  10. همه اطلاعات مرتبط به عملیات بازاریاب‌ها مثل میزان فروش شخصی و میزان فروش گروهی باید به صورت ماهیانه محاسبه گردد.

تبصره – پس از ثبت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، این شرکت‌ها موظف هستند که تمام اطلاعات مرتبط به عملیات افراد بازاریاب‌ و سوابق پرداختی را در برابر مقررات مستندسازی کنند.

  1. ایجاد سامانه پشتیبانی برای رسیدگی شرکت به شکایت‌های کاربران و نارضایتی‌ها ضروری است.
  2. باز پس گیری کالا و خدماتی که قابلیت فروش مجدد را دارند (طبق شرایط و ضوابط قرارداد بین فرد شرکت و بازاریاب).

موارد مهم در طرح سوددهی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

در این بخش از مقاله به بررسی مواردی که در طرح سوددهی باید رعایت شود پرداخته‌ایم:

  • دریافت هرگونه مبلغ نقدی برای ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای ممنوعیت دارد.
  • شرکت بازاریابی شبکه‌ای باید حداقل میزان خرید فرد بازاریاب در هر ماه را برای واجد شرایط شدن دریافت پاداش و حق کمیسیون تعیین کند.
  • پرداخت هرگونه پاداش و حق کمیسیون باید بر پایه فروش محصول شرکت بوده و بر پایه جذب شخص بازاریاب نباشد. همچنین هرگونه پرداخت وجه نقدی به منظور فروش ابزارهای جانبی شرکت همچون ابزارهای آموزش، فروش، کالاهای تبلیغ نمونه و فروش ممنوع است.
  • پرداخت پاداش و حق کمیسیون باید با در نظر گرفتن شرح وظایف افراد بازاریاب، تا (۳) سطح محدودیت داشته باشد. (سطوح پرداخت پس از تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل تعدیل است).
  • پرداخت حق کمیسیون افراد بازاریاب و پاداش آنها باید به‌ صورت نقدی باشد و از محصولات شرکت برای این پرداختی‌ها استفاده نگردد.

شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

آیا اخذ مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای به منزله تأیید فعالیت این شرکت‌ها است؟

یکی از سؤالات متداولی که برای افراد بازاریاب و فروشندگان مطرح می‌شود این است که آیا اخذ مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای به منزله تأیید فعالیت این شرکت‌ها است؟ در پاسخ باید بیان کنیم که دارا بودن مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای، دلیلی بر مورد تأیید بودن فعالیت آنها نیست. ممکن است برخی از افراد در مورد مفهوم این جمله دچار تردید شوند و منظور از آن را درک نکنند؛ لذا در این بخش از مطلب قصد داریم به شفاف سازی در این مورد بپردازیم.

پس از گسترش بازاریابی شبکه‌ای در کشورمان، سوءاستفاده‌های زیادی از نام این نوع بازاریابی صورت گرفت. شرکت‌های زیادی با نام نتورک مارکتینگ اقدام به آغاز فعالیت نمودند؛ بدون این که محصول باارزش و واقعی را ارائه نمایند. به بیان دیگر، فعالیت این شرکت‌ها هرمی بوده که محصول نقش چندان زیادی در آن‌ها ندارد. با گسترش شکایات مردمی از فعالیت این شرکت‌های هرمی، برخوردهایی برای مقابله با آن‌ها صورت گرفت، اما هر سال شرکت هرمی جدیدی با نام دیگری، فعالیت هرمی مشابه با فعالیت شرکت‌های پیشین را شروع می‌کرد تا این که نهادهای قانون گذار با هدف جلوگیری از فعالیت غیرقانونی بعضی از شرکت‌ها با نام بازاریابی شبکه‌ای، اساسنامه‌ای در این زمینه تدوین و تصویب نمودند تا بستری قانونی و سالم را برای فعالیت بازاریابی شبکه‌ای امن که محصول محور باشد ایجاد کنند.

بعد از تصویب اساسنامه اشاره شده، همه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای موظف به اخذ مجوز فعالیت گردیدند. در حالی که بیش از ۵ سال از فعالیت این شرکت‌ها می‌گذرد، آنها عملکردهای گوناگونی را از خود نشان داده‌اند و فراز و نشیب‌های فراوانی را به خود دیده‌اند. برخی از این شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای کاملاً پایبند به قوانین بوده بر اساس ضوابط عمل کرده‌اند و بعضی دیگر نیز تخطی‌هایی داشته‌اند؛ حتی ممکن است این تخطی‌ها منجر به لغو مجوز شرکت بازاریابی شبکه‌ای گردد.

در حالت کلی باید بدانید که رعایت کردن مقررات آیین نامه مصوب موضوع ماده ۸۷ قانون نظام صنفی کشوری برای صاحبان شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای الزامی است. چرا که متعهد بودن این شرکت‌ها به رعایت مقررات این آیین نامه و ضوابط آن، مهر تأییدی بر روی عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای است و نه فقط اخذ مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای از مرکز امور اصناف.

افراد علاقه‌مند و متقاضی می‌توانند با فراهم کردن مدارک لازم و تأمین شرایط تعیین شده توسط مرکز امور اصناف، اقدام به درخواست ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای کنند که پس از بررسی و تأیید مرکز مزبور مجوز ثبت شرکت صادر خواهد شد. اما کار به همین جا ختم نشده و ادامه عملکرد این شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای منوط به رعایت قوانین و مقررات تعیین شده است. برخی از افراد گمان می‌کنند که داشتن مجوز ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای از مرکز امور اصناف و بازرگانی به منزله تأیید همه‌جانبه عملکرد این شرکت‌ها است.

در حالی که واقعیت چنین نیست و اگر یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خواهان بقا در این زمینه و ادامه عملکرد خود است، بایستی خود را متعهد به رعایت مقررات و ضوابط آیین نامه مصوب نماید و افراد بنیان گذار شرکت، آن را به افراد فعال نیز آموزش دهند؛ زیرا مسئولیت سرپیچی از مقررات توسط بازاریاب و فروشندگان هم بر عهده شرکت قرار دارد و فعالیت خارج از چارچوب قوانین منجر به اخطار، درج تخلف و حتی لغو مجوز فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌شود.

جمع بندی

همان‌طور که در مطلب بالا مطرح شد، کمپانی‌های بازاریابی شبکه‌ای نمونه‌ای از شرکت‌ها هستند که این روزها به سرعت در حال شناخته شدن، هستند. این شرکت‌ها قبل از آغاز فعالیت خود باید به صورت شفاف و دقیق درباره روند کاری خود، توضیحاتی را به مراجع ذی‌صلاح ارائه نمایند و در صورت تأیید شروع فعالیت نیز،  بایستی به تعهدات خودشان پایبند باشند. در غیر این صورت مسئولین مربوطه از فعالیت قانونی آن‌ها جلوگیری به عمل میاورند. همچنین در صورتی که قصد ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای را دارید، باید قبل از شروع فعالیت خود، همه مدارک مورد نیاز را آماده نموده و در زمان مقرر شده به مراکز مربوطه تحویل دهید.

سؤالات متداول

  1. شرکت بازاریابی شبکه‌ای به چه معناست؟

امروزه بیشتر سازمان‌ها و کمپانی‌ها اقدام به راه‌اندازی قسمتی به نام بازاریابی کرده‌اند. در این قسمت تمامی خدمات مرتبط به تبلیغات، جذب مشتری و بازاریابی انجام می‌گیرد.

  1. ثبت شرکت بازاریابی غیرشبکه‌ای چه مراحلی دارد؟

مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای و غیرشبکه‌ای تا حدی مشابه هم هستند و تقریباً همین شرایط و مراحل اشاره شده در این مطلب مطرح است. در واقع اگر قصد ثبت یک شرکت در زمینه بازاریابی غیرشبکه‌ای را داشته باشید، بایستی ابتدا نوع شرکت موردنظرتان را مشخص کرده و تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت آن را ارائه نمایید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=6623
  • ارسال توسط :
  • 61 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آموزش صفرتاصد ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.