1

باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای

  • کد خبر : 5232
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای

باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای بسیار زیاد و البته خطرناک هستند. در اینکه از راه بازاریابی و فروش اینترنتی می‌توان به سود بالایی رسید شکی نیست. به شرطی که باورهای نادرست و تخریب کننده را کنار گذاشت و به درک درست و منطقی در این باره دست یافت. به همین منظور لازم است این […]

باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای بسیار زیاد و البته خطرناک هستند. در اینکه از راه بازاریابی و فروش اینترنتی می‌توان به سود بالایی رسید شکی نیست. به شرطی که باورهای نادرست و تخریب کننده را کنار گذاشت و به درک درست و منطقی در این باره دست یافت. به همین منظور لازم است این باورهای غیر واقعی و غیر منطقی را شناسایی کرد و در جهت رفع آن‌ها تلاش کرد. در ادامه مطلب می خواهیم به رایج ترین باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه ای بپردازیم.

باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای

رایج‌ترین باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه‌ای

رایج‌ترین و متداول باورهای اشتباه درباره فروش عدم حضور در شبکه‌های اجتماعی و توانایی در جذب مشتری در این شبکه‌ها است. چنین باوری به کلی اشتباه و نادرست است زیرا با توجه به حضور گسترده افراد در شبکه‌های اجتماعی بهترین راه پیدا کردن مشتری پیوستن به این شبکه‌ها است. زیرا در صورت حضور تنها درصد اندکی از مشتریان در این شبکه‌ها لازم است حضور فعالی در این مکان‌ها داشته باشید. برای دست‌یابی به موفقیت در این شبکه‌ها لازم است با متخصصان خبره در این زمینه مشورت کرد. زیرا آنان با فاکتورها و نکات کلیدی جهت بازاریابی در اینترنت و فضای مجازی بیشتر آگاه هستند.
عجله برای پول‌دار شدن و گذر از نکات و موارد ساده بارزترین باورهای اشتباه درباره فروش بخصوص فروش بازاریابی شبکه‌ای است. هر نوع کسب‌وکار شبکه‌ای برای سوددهی و جذب مشتری و سرمایه به زمان نیاز دارد. در واقع هیچ بازاریابی شبکه‌ای موفقی را نمی‌توان پیدا کرد که یک شبه و بدون آزمون و خطاهای بسیار به موفقیت و سوددهی رسیده باشد. بنابراین پیش از شروع کار خود بهتر است این باور بی نهایت اشتباه را به دور انداخت. بی توجهی و گذر از نکات بسیار ساده از دیگر باورهای غلطی است که در رابطه با فروش می‌توان به آن اشاره کرد. در صورتی که این نوع بازاریابی را کاری پیچیده بدانید و مدام به دنبال موارد و نکات پیچیده باشید شکست شما حتمی است. زیرا موفق‌ترین بازاریابی‌ها، ساده‌ترین نکات و مسائل را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند.

.وست ویژن

سخت کار کردن و رابطه آن با باورهای اشتباه فروش بازاریابی شبکه‌ای

باید سخت کار کرد. این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم و همه ما با آن کم و بیش آشنا هستیم. واقعیت امر این است که در بازاریابی شبکه‌ای این جمله جزو باورهای اشتباه درباره فروش است. هر چند برای رسیدن به موفقیت در هر کسب‌وکاری باید خوب کار کرد اما در این مورد بخصوص بالاتر از سخت کار کردن هوشمندانه کار کردن است. در صورتی که مدت‌ها سخت کار کرده اید و تلاش کرده اید اما هنوز به موفقیت دلخواه نرسیده اید احتمالاً بر روی چیز نادرستی متمرکز شده‌اید. همچنین ممکن است در جریان کسب‌وکارتان هوشمندان عمل نکرده باشید. به عنوان مهم‌ترین و هوشمندانه‌ترین کار در این حوزه می‌توان به تعامل با مشتریان و فعالیت‌های فردی اشاره کرد. همچنین شما به عنوان یک بازاریاب شبکه‌ای باید بدانید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب لازم است بر روی چیزهای مثبت و مهمی تمرکز کنید.

خودستایی و اعتماد به نفس کاذب

گاهی اوقات افراد به موفقیتی نسبی در کار خود دست پیدا می‌کنند و بلافاصله به اعتماد به نفسی کاذب و مخرب دچار می‌شوند. این عامل را می‌توان یکی از باورهای اشتباه درباره فروش دانست که افراد را به ورطه شکست و نابودی خواهد کشاند. این افراد باید بدانند که برای موفقیت قطعاً به کمک نیاز دارند و هر چه قدر هم کارآزموده و باتجربه باشند در ابتدای کار به یک راهنما و هدایت‌گر نیاز دارند. عدم کمک گرفتن از دیگران باعث عدم شناسایی اشتباهات می‌شود. حتی ممکن است افراد از مرتکب شدن خود به اشتباه و خطا بی‌خبر باشند.

خودستایی و اعتماد به نفس کاذب

عدم نیاز به تلاش بیشتر با ارائه محصول باکیفیت

این مورد بخصوص یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره فروش بخصوص فروش بازاریابی شبکه‌ای است. برخی از افرادی که نمی‌توانند در بازاریابی اینترنتی به سود و موفقیت بالادست پیدا کنند ممکن است دچار چنین تصور اشتباهی شده باشند. به باور این افراد در صورتی که محصول و یا کالای باکیفیتی به دست مشتری بدهند دیگر نیازی به تبلیغات و تلاش بیشتر ندارند.‌زیرا معتقدند در این حالت خود مشتری به سراغ آنان خواهد آمد. این باور به حدی مخرب و خطرناک است که ممکن است باعث نابودی کسب‌وکار مربوطه شود. زیرا تنها با تلاش بیشتر برای فروش بالاتر می‌توان مشتریان بیشتری جذب کرد.

رابطه خوب صحبت کردن با باورهای اشتباه درباره فروش

داشتن مهارت سخنوری و خوب صحبت کردن یک نعمت است. اما به تنهایی برای دست‌یابی به فروش بیشتر و سود بالاتر کافی نیست. بنابراین کسانی که در مواجه با مشتری مدام در حال حرف زدن و تعریف و تمجید از محصول خود هستند دچار یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره فروش شده‌اند. زیرا لازم است یک فروشنده موفق پیش از برخورداری از مهارت سخنوری از مهارت گوش کردن به خواسته مشتری برخوردار باشد. زیرا افرادی که به عنوان مشتری قصد انتخاب کالا و یا محصولی را دارند انتظار دارند فروشنده به خواسته آنان توجه کند و محصولی مطابق با نیاز و خواسته آنان ارائه دهد.

رابطه خوب صحبت کردن با باورهای اشتباه درباره فروش

سایر باورهای اشتباه درباره فروش

علاوه بر مواردی که ذکر شد؛ چندین مورد دیگر نیز وجود دارند که لازم است به عنوان باورهای اشتباه درباره فروش معرفی شوند. این باورها عبارت‌اند از:
• اقدام به فروش چندین محصول به جای تمرکز بر روی یک محصول
به طور حتم یک کسب‌وکار تخصصی که تنها بر روی یک محصول و یا خدمت بخصوص تمرکز داشته باشد بهتر و موفق‌تر از کسب‌وکاری است که محصولات بسیاری جهت فروش ارائه می‌دهد.‌ حتی در صورت در دست داشتن سرمایه بالا و انگیزه کافی برای راه اندازی بازاریابی شبکه‌ای باز هم لازم است تنها یک نوع محصول را جهت فروش به مشتریان ارائه داد.
• نشستن و پول درآوردن
این تصور یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره فروش است. زیرا تمامی کسب‌وکارها بخصوص کسب‌وکارهای اینترنتی مستلزم پشتکار، تلاش و صبر بالایی هستند. بنابراین باید این باور نادرست را که تنها با راه اندازی سایت و ارائه محصول می‌توان به سرمایه‌ای بالادست یافت را کنار گذاشت. همچنین در هر حالتی حتی در اوج موفقیت و ثروت نباید دست از تلاش برداشت بلکه باید سعی خود را چندین برابر کرد.
• کپی کردن از ایده‌های دیگران
ایده گرفتن همیشه اقدامی مؤثر و قابل ستایش است اما کپی کردن از ایده آن هم در بازاریابی شبکه‌ای جزو باورهای اشتباه درباره فروش به شمار می‌آید. زیرا با کپی کردن نمی‌توان چیز خارق العاده و جدیدی را به مشتریان ارائه داد. همچنین ایده‌هایی که از آن‌ها کپی برداری می‌شود قبلاً جایگاه خود را پیدا کرده اند و بدون نوآوری و اندکی تغییر نمی‌توان در حد آنان ظاهر شد.

سایر باورهای اشتباه درباره فروش

جمع‌بندی

تمامی مواردی که در مطلب بالا به آن‌ها اشاره کردیم رایج‌ترین باورهای غلطی هستند در خصوص فروش بازاریابی شبکه‌ای در ذهن خیلی از مردم وجود دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید بگوییم بد نیست کمی درباره این طرز فکرتان تجدیدنظر کنید. چراکه فروش از طریق بازاریابی شبکه‌ای یک شغل بسیار پرسود و درآمدزا است و هرکس به اندازه فروشی که می‌کند به درآمد می‌رسد.

سؤالات متداول

آیا با کارت نیمه‌وقت می‌توان در حوزه فروش بازاریابی شبکه‌ای موفق شد؟

بله دقیقاً. شما می‌توانید فروش بازاریابی شبکه‌ای خود را در پارت تایم و بدون از اتلاف منبع درآمدزایی انجام دهید.

چطور می‌توانیم از طریق فروش بازاریابی شبکه‌ای به درآمد برسیم؟

باید گفت در فروش بازاریابی شبکه‌ای در ازای هر مقدار فروشی که انجام می‌دهید به درآمد خواهید رسید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.