دیجیتال مارکتینگ خدمت لوکس و حاشیهای نیست./ راهاندازی شبکه ملی اطلاعات گامی در مسیر توسعه؛ موضوع خبر امروز نتورک نیوز می باشد. پس تا انتهای این خبر کوتاه همراه ما باشید.
شرح خبر
سیدمحمودرضا شایسته مدیرعامل مؤسسه ترویج محصول سالم در گفتوگو با خبرنگار گروه علم و فناروی ایسکانیوز،.در رابطه با بحث دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در توسعه کشور اظهار کرد. (دیجیتال مارکتینگ مفهوم چند وجهی دارد و امروزه به بازاریابیهای آنلاین بیشتر اختصاص یافته و مدام در حال توسعه است و در تعاریف بزرگان علم مارکتینگ آمده است بازاریابی که در بستر و حوزه دیجیتال انجام می شود.)
از آنجا که پیشرفت علم باعث شده.که حوزههای مختلفی در بخش دیجیتال قرار بگیرد. بنابراین ابزارهای زیادی در بحث دیجیتال مارکتینگ در سطح شرکتداری و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: بحث اینترنت و بازاریابی از نصب بیلبوردهای الکترونیکی، سئو یا بهینهسازی سایت گرفته تا موبایل و ایمیل مارکتینگ را نیز شامل میشود. در حال حاضرموضوعی که برسرزبانها افتاده.بیشتر موضوع داغ شبکههای اجتماعی است،.که ذهنها را به خود جلب میکند. به همین منظور ما باید هم به علم بازاریابی آشنایی داشته باشیم. همچنین با ابزارهای دیجیتال برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و برای این دو مقوله باید شناخت و آگاهی کامل وجود داشته باشد.
شایسته در رابطه با عدم خدمت لوکس و حاشیه ای دیجیتال مارکتینگ افزود:
شاید مردم نسبت به ابزارهای دیجیتال و مفهوم بازاریابی شناخت داشته باشند اما تجربه نشان داده اکثر افرادی که وارد بازاریابی دیجیتال میشوند در حوزه بکارگیری از آن با مشکلاتی مواجه هستند.
متاسفانه بحث فرهنگسازی دیجیتال مارکتینگ در راستای اهداف توسعه کشور مورد غفلت واقع شده است. در سطح کشور باید بحث مارکتینگ را در رسانهها و مراکز آموزشی گسترش دهیم تا جوانانی که وارد این عرصه میشوند بهتر بتواند از این ابزارها استفاده کنند. نکته دوم اینکه خود زیرساختهای این ابزارها در کشورما در چه وضعیتی قرار دارند همچنین استفاده از ابزارهای درون موتورهای جستجو مثل BING، YAHOO، GOOGLEو… در چه وضعیتی قرار دارند. درست است که همه با این ابزارها آشنا هستند.
ادامه خبر | دیجیتال مارکتینگ خدمت لوکس و حاشیهای نیست!
ولی از ظرفیتهای آنها کامل استفاده نمیشود و در بحث سئوسایت توجه اساسی نمیشود، لذا باید به این موضوع توجه کرد و در راهاندازی سایت شرکت باید از کلماتی استفاده کنیم که در زمان جستجو در سایتمان در صفحات اول این سایتها قرار گیرد. ما باید در کنار راهاندازی سایت به سئو نیز توجه کنیم.
مدیر شبکه محصول سالم(شمس) گفت: متاسفانه برخی از شرکتها و نهادها در دوران سنتی خودشان به سرمیبرند و به این مقوله توجه چندانی نمیکنند. هنوز مدیرانی در کشور وجود دارند که خودشان با ابزارهای دیجیتالی آشنایی کمتری دارند و اعتقاد هم ندارند که بازاریابی در بستر دیجیتال مارکتینگ میتواند با هزینه کمتر دستاوردهای بالاتری داشته باشد.
وی ادامه داد: عدم آموزش مناسب بازاریابی و عدم آشنایی صحیح با ابزارهای دیجیتال موضوعاتی است که کشور با ان دست به گریبان است. البته جای تاسف دارد و این موضوع ربطی به سیاست نیز ندارد، بنده تعجب میکنم چرا در کشوری با این همه امکانات مناسب زیرساختهای دیجیتال از لحاظ شبکه اینترنتی ضعیف است.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: امروزه مردم نیازهای خود را از طریق فضای مجازی برطرف میکنند و شرایط کرونایی حاضر نیز این نیازها را دوچندان کرده است. این روش ارزانترین روش برای معرفی محصولات و کالای تولیدی است. دیجیتال مارکتینگ یک خدمت لوکس و حاشیهای نیست که ما تردید در انتخابش داشته باشیم بلکه ضرورت روز دنیاست که همه باید به آن توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: استفاده سیاستمداران دنیا از شبکهای مانند توییتر در اعلام نظراتشان بخشی از کاربردهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای سیاست است.
انتهای پیام/
منبع: ایسکانیوز
کلام پایانی
ممنون که تا انتهای این خبر همراه همراه نتورک نیور بودید. اگر علاقه مند به پیگری اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکهای هستید. و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکهای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید.