به گزارش عصر ایران به نقل از نتورک نیوز، توسعه ناب مشتریان در بازاریابی موضوع ارزشمندی است که متاسفانه بسیاری از مدیران به اهمیت آن پی نبرده و ایراداتی را به آن وارد میآورند. اعتراضات و بهانه جوییهای رایجی که در این باره وجود دارد که ممکن است موجب سرقت ایده شده و یا این فعالیت به روابط مدیران با مشتریان فعلی آسیب برساند.
برطرف کردن ابهامات مرتبط با موضوع توسعه مشتریان
در پاسخ باید بگوییم که ما ایده محصول خود را به مشتریان نمیگوییم. ما سعی داریم با افرادی صحبت کنیم که مشکلی دارند و ما تلاش داریم که این دسته از مشکلات را حل کنیم. بدین منظور در مورد مشکلاتشان صحبت کرده و در مورد تلاشهای آنها برای حل مشکل گفتگو میکنیم. همچنین بسیار بعید به نظر میرسد که هرکسی با او صحبت میکنیم به دنبال عملی کردن ایدههای ما باشد. با این وجود چنانچه کسی نیز قصد داشت ایده ها را عملی کند، باید به این نکته توجه کنید که یک ایده عالی بدون اجرای عالی چیزی نیست.
توسعه ناب مشتریان در بازاریابی فرصتی ایجاد میکند که ما با برخی مشتریان خود روابط قویتری برقرار کنیم. به همین دلیل تهدیدی برای آسیب زدن به روابطمان با مشتریان قبلی وجود نخواهد داشت. در کل توسعه مشتری فرایندی برای جمع آوری اطلاعات بوده و به یک مدیر ماهر نیاز دارد تا در عین اولویتبندی اطلاعات، آنها را درک کند و به خوبی بفهمد.
منبع: عصر ایران