بازاریابی در خراسان شمالی با یک مشکل اساسی در زمینه تولیدات مواجه شده و نیاز به یکسری بازنگریها دارد تا به حد بهینه و کارآمد برسد. این موضوعی بود من محسن قلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شعار سال با عنوان «کاهش تورم و رشد تولید» مطرح کرد. وی در ادامه اظهار داشت: اغلب تولیدکنندگان در تامین نیاز بازار دچار مشکل شدهاند. این مسئله برای رونق اقتصاد تاثیر منفی دارد. این مسئله شهرکهای صنعتی را هم به خود درگیر کرده است.
علت اصلی مشکل کسبوکار در خراسان شمالی
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در این باره توضیح داد: بازاریابی در خراسان شمالی با مشکل مواجه است. همین امر موجب راکد شدن وضعیت واحدهای تولیدی در این استان میشود.
اگر در بازار زمینه برای تولیدات فراهم باشد، انگیز تولیدکنندگان نیز بیشتر میشود.
یکی از دلیل این وضعیت و افزایش نرخ تورم در استان، نبود سرمایه گذاری در بخشهای خصوصی میباشد. در این باره باید زیرساختها تقویت شوند.
البته سرمایهگذار هم در جایی سرمایهگذاری میکند که برایش سودده و بهصرفه باشد. استان خراسان هم دارای ۱ میلیون جمعیت است و ۴۴ درصد این مردم در روستاها ساکن هستند.
در این استان ۴۰۰ واحد تولید و صنعتی تاسیس شده است. حدود ۱۱ هزار نفر در این بخشها مشغول به کار میباشند. از نظر دارا بودن صنایع بزرگ در کشور، رتبه دهم را دارد.