به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز به نقل از نتورک نیوز، کاوشکده رسانه با هدف تجاریسازی محصولات فناورانه و دانش بنیان در مجتمع تحقیقاتی شهدای جاد دانشگاهی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ راه اندازی شد. راه اندازی کاوشکده رسانه و بازاریابی کمک میکند روند توسعه سرعت قابل توجهای پیدا کرده و بتوان در این زمینه به موفقیتهای بسیار زیادی دست یافت.
تجاری شدن محصولات دانش بنیان
مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با راه اندازی کاوشکده رسانه و بازاریابی، به دنبال معرفی درست محصولات دانش بنیان میباشد. این کاوشکده به صورت تخصصی با توجه به موضوع رسانه، بازاریابی و برندینگ طراحی شده است. با تجاریسازی محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان رونق بیشتری خواهند گرفت.
تکمیل زنجیره ارزش زمانی است که محصول یا خدمت استعداد تجاری شدن را دارد و میتواند یک محصول را به نقطه کسب درآمد برساند. این فرایند به صورت چندگانه است که در حوزه رسانه و برندسازی یکسری اقدامات صورت میگیرد که نتیجه خروجی این فرایند، تجاری شدن و فروش یک محصول یا خدمت است.
مخاطب این اقدامات ابتدا خود مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بوده و در ادامه شرکتهای دانش بنیان هستند. قرار است در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی دو کاوشکده دیگر نیز برای تقویت اقدامات دانش محور بهره برداری شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما