به گزارش ایرنا و به نقل از نتورک نیوز اولین همایش ملی بازاریابی بیمه در ایران، در مشهد مقدس برگزار شد. رویکرد این همایش «جذب و نگهداری شبکه فروش» بود. اعظم قاسمی که در این همایش حضور داشت، اعلام کرد: یکی از اساسیترین مسائلی که در رابطه با صنعت بیمه مطرح میشود، آن است که «آیا بازاریابان بیمه، بیمه میشوند؟» این نکته میتواند تاثیر بالایی در روند کار و میزان انگیزه افراد داشته باشد.
تاثیر خدمات بیمه بر انگیزه بازاریابان این حوزه
قاسمی در طول این همایش بیان کرد که بیانگیزگی بازاریابان میتواند به طور مستقیم مروبط به فقدان حمایتهای لازمه باشد. همچنین رییس انجمن بازاریابی بیمه گفت: جامعه ما آماری دقیق از بازاریابهای خود ندارد و همین امر یکی از معضلات حوزه بازاریابی بیمه محسوب میشود. اعظم قاسمی پیرو صحبتهای رئیس انجمن بازاریابی بیمه اشاره داشت به اینکه اگر آماری استاندارد از تعداد بازاریابی بیمه داشته باشیم، میتوانیم به طور کاملاً شفاف به سوال «آیا بازاریابان بیمه، بیمه میشوند؟» دهیم.
وی خاطر نشان کرد که حدوداً ۳۰ برند بیمهای در ایران فعال هستند. در حالی که تنها ۲٪ از افراد کل کشور از خدمات بیمهای استفاده میکنند. از همین رو، باید گفت که پاسخ «آیا بازاریابان بیمه، بیمه میشوند؟» منفی بوده و همچنان استراتژی دقیقی برای بیمه شدن بازاریابان تعریف نشده است.