0

استراتژی و اصول بازاریابی بیمه

  • کد خبر : 5016
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
استراتژی و اصول بازاریابی بیمه

یکی از لازمه‌های زندگی بشر، بیمه بوده تا بتوان درصورت بروز مشکل یا وارد شدن خسارت، توسط یک شرکت بیمه‌ایی جبران خسارت شود. برای دست‌ یابی به این اطلاعات، نیازمند فردی آگاه خواهید بود که اطلاعات جامعی داشته باشد و این اطلاعات را به دیگران نیز متنقل کند؛ این فرد بازاریاب بیمه است که شما […]

یکی از لازمه‌های زندگی بشر، بیمه بوده تا بتوان درصورت بروز مشکل یا وارد شدن خسارت، توسط یک شرکت بیمه‌ایی جبران خسارت شود. برای دست‌ یابی به این اطلاعات، نیازمند فردی آگاه خواهید بود که اطلاعات جامعی داشته باشد و این اطلاعات را به دیگران نیز متنقل کند؛ این فرد بازاریاب بیمه است که شما می‌توانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. استراتژی‌ و اصول بازاریابی بیمه، یکی از مهم‌ترین نکاتی‌ است که در صنعت بیمه باید به آن توجه داشت. اصول بازاریابی بیمه را باید به صورت تخصصی آموزش داد تا بهترین نتایج، حاصل شود.

استراتژی و اصول بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه، به معنای دادن اطلاعات جامع در مورد یک نوع بیمه به بیمه‌گر می‌باشد. تا بیمه‌گر با تمامی مزایا، تسهیلات و استثناهای بیمه آشنا شود و با اطلاع کامل، یک بیمه را انتخاب کند. البته این کار نیازمند یک متخصص در این زمینه است که به آن بازاریاب بیمه می‌گویند. بازاریاب بیمه، اصول بازاریابی بیمه را به خوبی می‌داند و می‌تواند نیاز افراد را به درستی بشناسد و بهترین نوع بیمه را ارائه کند.

درواقع، یک شخص که فن‌ بیان عالی و اشراف کامل به اطلاعات بیمه‌ای دارد، برای این کار انتخاب می‌شود. وظیفه اصلی او، انتقال اطلاعات بیمه‌ای به مشتری‌ها می‌باشد، این شغل اهمیت بالایی دارد؛ چراکه اگر این شخص اطلاعات کافی را نداشته باشد، شرکت بیمه‌ دچار مشکل و شکست می‌شود.

انواع اصول بازاریابی بیمه

انواع اصول بازاریابی بیمه

انواع اصول بازاریابی بیمه عبارت‌اند از:

  • بازاریابی مستقیم؛ مانند ایمیل‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه، یا پیامک‌های تبلیغاتی که ماهیانه یا سالانه برای مشتری‌ها ارسال می‌شود.
  • بازاریابی دهان به دهان؛ روش دهان به دهان، موفقیت بسیار بالایی دارد، چراکه مردم حرفی را که از شخص معمولی بشنوند، بسیار بیشتر قبول دارند تا از تبلیغات! درواقع از تجربه دیگران بهتر و بیشتر استفاده می‌کنند.
  • بازاریابی ویروسی؛ در این روش که مجازی نیز می‌باشد، سرعت انتشار بسیار بالاست و خیلی سریع اطلاعات بین کاربران انتقال پیدا می‌کند.
  • بازاریابی تلفنی؛ در این روش بازاریاب مستقیما با مشتری صحبت می‌کند؛ که بهتر از قبل از صحبت از اطلاعاتی که قصد بیان کردن آن‌ها را دارد، آگاه باشد و از صبح زود این کار را شروع کند.
  • طراحی فیلم تبلیغاتی؛ در این روش، بازاریابان از تمام تسهیلات، شرایط و اطلاعات، یک فیلم موشن گرافیک تهیه کرده و در بیشتر سایت‌ها انتشار می‌دهند.
  • بازاریابی ارتباطی؛ در این روش، بازاریاب به جای اینکه تمرکز بر تبلیغ بیشتر داشته باشد، ارتباط خود را با مشتریان حفظ می‌کند.
  • بازاریابی فراخوانی؛ اگر برای بیمه خود، سایت دارید، سعی کنید هر چند وقت یکبار، فراخوان‌هایی را در سایت خود بگذارید.
  • بازاریابی گوناگون؛ سعی کنید نیاز مشتری را بشناسید و با توجه به این نیاز، تبلیغات خود را ارسال کنید. به عنوان مثال، سعی کنید از رنگی خاص برای رده سنی یا حتی جنسیت‌ها استفاده کنید.
  • بازاریابی پنهان؛ همیشه نباید درخواست خود را از مشتری به صورت مستقیم اعلام کنید، گاهی اوقات لازم است تا درخواست خود را در قالب یک فیلم که محتوای پنهان دارد، انتقال دهید.
  • بازاریابی محتوا؛ سعی کنید اطلاعاتی که قرار است در اختیار مشتری قرار دهید را به صورت نوشته ارائه کنید.

انواع اصول بازاریابی بیمه

طراحی سیستمی برای خرید آسان مشتریان

طراحی سیستمی برای خرید آسان مشتریان، یکی از اصول بازاریابی بیمه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. توجه کنید که بیشتر شرکت‌های بیمه و برندهای معروف این صنعت در دنیا، سیستم فروش آسان را برای مشتریان بیمه خود طراحی می‌کنند و اگر خرید از شما با دشواری همراه باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد.

برای نمونه، چنانچه تیم فروش برای تهیه پرونده مشتریان نیاز به کپی مدارک آن‌ها دارد، باید یکی از اعضای تیم فروش و بازاریابی مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد؛ یا اگر پر کردن فرم عضویت بیمه کار سختی است باید کارشناسان فروش این کار را انجام دهند، بر اساس اصول فروش و بازاریابی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا مشتریان، خرید آسان و راحتی را تجربه کنند تا جزو مشتریان وفادار شرکت بیمه گذار شوند.

طراحی سیستمی برای خرید آسان مشتریان

ارسال نامه

یکی از مزیت‌های فروش بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه‌گذار، دریافت اطلاعات کامل از مشتریان می‌باشد. اگر یکی از شرکت‌های بیمه‌گذار هستید، می‌توانید به خوبی از اطلاعاتی که در دست دارید با هدف حفظ روابط با مشتریان خود از این اطلاعات استفاده کنید . از تمامی فرصت‌ها مثل روز تولد، اعیاد، سالگردهای تقویمی و تاریخی استفاده کنید، به مشتریان خود تبریک بگویید و در انتهای نامه تبریک، انواع خدمات شرکت بیمه‌گذار خود را معرفی کنید. ارسال نامه نیز یکی دیگر از اصول بازاریابی بیمه بوده که محبوبیت بالایی دارد.

بودجه مناسب

کسب‌وکارهایی که دارای ابعاد کوچکی هستند، بودجه مناسب را جهت بازاریابی‌، تحقیقات بازاری و برنامه‌ریزی بازاریابی در نظر نمی‌گیرند و همین موضوع باعث منفعل شدن و عدم رشد و توسعه این سازمان‌ها می‌شود. برای بازاریابی بیمه‌، تحقیقات بازار و برنامه ریزی بازاریابی، بودجه‌ای ماهانه در نظر بگیرید. همچنین سعی کنید، بیابید که همکارانتان کدام اصول بازاریابی بیمه را برای مشتریان خود استفاده نمی‌کنند، سپس از آن‌ها استفاده کنید. شما باید از چند روش بازاریابی بیمه به صورت هم زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در بازاریابی بیمه تلفنی و بازاریابی بیمه اینترنتی، دچار مشکل هستید می توانید با بهره‌گیری از مشاوران و متخصصین این حرفه، مشکل را حل کنید.

در نتورک نیوز بخوانید

فروش بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه‌گذار

سیستم یاداوری

در سیستم‌های ارتباط با مشتریان، سیستم یادآوری کننده، تاریخ انقضای بیمه نامه را قرار دهید تا یک هفته قبل از انقضای تاریخ بیمه‌نامه‌ها به مشتریان اطلاع رسانی شود. انجام چنین کاری، بسیار ضروری و مهم می‌باشد و شما به عنوان یک شرکت بیمه‌گذار باید بدانید که اگر چنین موضوعی را فراموش کنید، مشتریان خود را به سرعت از دست خواهید داد؛ می‌توانید جهت یاد‌آوری، به جای تماس تلفنی، از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنید مثل ارسال پیام کوتاه بر روی موبایل بیمه شدگان! این روش یکی‌ دیگر از اصول بازاریابی بیمه بوده که به کمک شرکت‌ها آمده است.

چاپ عکس شخصی

افراد هنگامی که باید از میان چند شرکت با شرایط مشابه، یکی را انتخاب کنند، شرکتی را انتخاب خواهند کرد که، حس بهتری را به آن‌ها انتقال می‌دهد.  برای اینکه حس راحتی را به مشتریان خود انتقال دهید، می‌توانید از روش چاپ عکس شخصی بر روی تمامی رسانه‌های تبلیغاتی از قبیل کارت ویزیت، وب‌سایت و آگهی‌های تبلیغاتی استفاده کنید تا به مشتریان حس صمیمت و راحتی را القاء کنید. این روش‌ به عنوان بهترین اصول بازاریابی بیمه شناخته می‌شود.

چاپ عکس شخصی

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، اصول بازاریابی بیمه، باید به درستی فرا گرفته شود تا بهترین نتیجه، برای شرکت‌های بیمه‌گذار حاصل شود. شما می‌توانید با مشورت کردن با افراد متخصص، این اصول را یاد گرفته و در حیطه کاری خود‌ آن را به کار بگیرید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. وظیفه بازار یابی بیمه چیه؟

    • بازاریاب بیمه‌ برای موفق شدن باید کار‌هایی را ‌انجام دهد که هرگز فروشنده‌های دیگر ‌انجام نمی‌دهند.
      بازاریاب موفق معتقد است اگر به ‌اندازه کافی بیمه‌نامه‌ها را به مشتری معرفی کند و به ‌آن‌ها در این مسیر کمک کند، مشتری ترغیب به خرید بیمه‌نامه می‌شود، و اهداف و خواسته‌های خود را می‌شناسد و برای رسیدن به ‌آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.
      فروشنده‌های موفق عملگرا هستند و از ریسک کردن ترسی ندارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.