0

آنچه که در مورد بازاریابی اینفلوئنسری باید بدانید!

  • کد خبر : 8196
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
آنچه که در مورد بازاریابی اینفلوئنسری باید بدانید!

بازاریابی اینفلوئنسری، بدون شک یکی از ارکان بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین این شبکه‌ها نیز اینستاگرام است. امروزه خیلی از افراد برای ارائه محصولات و خدمات خود به دنبال یادگیری ترفندهایی برای فروش بیشتر در این شبکه اجتماعی پر طرفدار هستند. اما باید بدانید این روش بازاریابی منحصر به اینستاگرام یا […]

بازاریابی اینفلوئنسری، بدون شک یکی از ارکان بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین این شبکه‌ها نیز اینستاگرام است. امروزه خیلی از افراد برای ارائه محصولات و خدمات خود به دنبال یادگیری ترفندهایی برای فروش بیشتر در این شبکه اجتماعی پر طرفدار هستند. اما باید بدانید این روش بازاریابی منحصر به اینستاگرام یا حتی شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه در هر حوزه تبلیغاتی و بازاریابی می‌توان از آن استفاده کرد.

معنی لغوی اینفلوئنسر، تاثیرگذار است، به همین دلیل به آن بازاریابی تاثیرگذار نیز می‌گویند. امروزه روند تبلیغات تغییر کرده و مردم نسبت به تبلیغات رسانه‌ای و محتواهای ویژه توجه بیشتری نشان می‌دهند و این یک مزیت خوب برای کسب و کارهای کوچک به حساب می‌آید. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از این روش‌ها است.

ما در این مقاله قصد داریم به موضوع بازاریابی اینفلوئنسری یا اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر پرداخته و شما را با آن آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر کیست؟

در تعریف محاوره و غیر تخصصی، هر کسی که به واسطه داشتن یک پیج اینستاگرام، داشتن یک منصب دولتی یا حتی دیده‌شدن در تلویزیون مخاطبان زیادی داشته و بقیه او را بشناسند، یک اینفلوئنسر است. اما اگر معنای واقعی آن را بخواهیم:

اینفلوئنسر کسی است که روی عده‌ای از افراد تاثیر دارد! مثلا ممکن است پدر شما در خانواده‌تان یک اینفلوئنسر باشد چون با صحبت‌هایش می‌تواند روی تصمیم بقیه تاثیر بگذارد. همینطور ممکن است در محله شما، یک شخص محترم یا ریش سفید اینفلوئنسر باشد و …

ولی اصولا زمانی که صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، بیشتر باید به سراغ آن دسته از اینفلوئنسرهایی برویم که مخاطبان زیادی دارند و اغلب هم در شبکه‌های اجتماعی فعالند.

 

.درباره وست ویژن بیشتر بخوانید!

 

بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟

 اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) به فرایند یا عملیاتی گفته می‌شود که اینفلوئنسرها در جهت حمایت از کسب و کار شما انجام می‌دهند و برندتان را به دیگران معرفی می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام صورت می‌پذیرد.

این افراد تأثیرگذار، در مورد محصولات-خدمات شما تولید محتوا کرده و آن را در اکانت کاربری‌شان، به مخاطبین خود ارائه می‌دهند و در مقابل از شما هزینه‌ای را درخواست می‌کنند. انجام این عمل، شناخت از برند را به دنبال داشته و احتمال تبدیل شدن مخاطبان به مشتری را افزایش می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد کار اصلی اینفلوئنسرها، تولید محتوا است. در دنیای امروزی، اینفلوئنسرها هستند که ذائقه‌ی مخاطبان را تعیین می‌کنند و به تصمیمات خرید مخاطبان از طریق محتوای خود سمت‌وسو می‌دهند.

شما همچنین می‌توانید این محتوا را برای تبلیغات بازاریابی، کمپین‌های ایمیلی و موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار دهید. این افراد با اشتراک محتوای جذاب و عامه‌پسند در خصوص برند شما، فرایندهای بازاریابی‌تان را بهبود می‌بخشند. خوب است بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ تنها به پست‌های اینستاگرامی و یا ویدیوهای آنباکس محصولات در یوتیوب محدود نمی‌شود.

بازاریابی اینفلوئنسری اینفلوئنسر و دنیای مجازی

بازاریابی اینفلوئنسری بیشتر برای کدام کسب‌وکارها مفید است؟

اینفلوئنسر مارکتینگ تقریبا برای هر کسب‌وکاری مفید است، زیرا اینفلوئنسرها برخلاف افراد مشهور در هر حوزه کاری و هرجایی پیدا می‌شوند. یادتان باشد که، تاثیرگذار بودن به معنای داشتن تعداد بالای دنبال کننده نیست، بلکه به این معنا است که فرد بتواند با محتوایی که ارائه می‌دهد بر قدرت تصمیم‌گیری دیگران تاثیر بگذارد. پس در حوزه کاری شما هم مطمئنا فرد تاثیرگذار پیدا می‌شود، فقط کافی است به دنبال وی بگردید.

اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

برندها با استفاده از بازاریابی اینفلوئنسری اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. تا اینجا به چند مورد اشاره کردیم، در ادامه اهداف مختلف این شیوه بازاریابی را بررسی می‌کنیم:

  • برندها برای جذب کردن تعداد بیشتری مخاطب از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند.
  • هنگامی که یک برند می‌خواهد اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کند از این شیوه بازاریابی استفاده می‌کند.
  • بعضی از برندها در بازاریابی اینفلوئنسری به دنبال جذب فالوئر برای صفحه خود در یک شبکه اجتماعی هستند.
  • یکی از اهداف این روش بازاریابی می‌تواند بالا بردن ترافیک سایت باشد.
  • فروش بیشتر و دستیابی به سرنخ‌های فروش از اهداف کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ است.

.بیشتر بخوانید:

بهترین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در جهان

مزایای بازاریابی اینفلوئنسری 

با کیفیت شدن مشتری‌یابی

از آنجا که مردم جذب محصولات و تجربه‌های مورد علاقه افرادی می‌شوند که به آن‌ها علاقه دارند، مشتری‌یابی از طریق اینفلوئنسرها بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از شیوه‌های دیگر است.

رشد شناخت از برند شما

۴۰ درصد از متخصصان مارکتینگ و بازاریابی از اینفلوئنسرها برای تقویت و سرعت بخشیدن به فرایند شناخت از برند استفاده می‌کنند.

غنی شدن استراتژی محتوا

بسیاری از برندها با استفاده از این شیوه تبلیغاتی محتوای مربوط به فضای اجتماعی برند خود را غنی‌تر و پربازده‌تر می‌کنند.

مقرون به صرفه بودن

یکی از مزایای بازاریابی اینفلوئنسری قیمت به صرفه آن نسبت به تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد و تبلیغات گوگل است. از آنجا که هر اینفلوئنسری بر اساس تعداد فالوئر، بازدیدکننده و میزان تاثیرگذاری قیمت متفاوتی دارد، بیزینس‌های مختلف می‌توانند بر اساس بودجه و نیاز خود، هزینه کمپین‌های خود را مدیریت کنند.

بازاریابی اینفلوئنسری بازاریابی تاثیرگذار

چرا استفاده از بازاریابی اینفلوئنسری ضروری است؟

جواب این سوال برمی‌گردد به روش زندگی افراد که امروزه با دنیای اینترنت ادغام شده و تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. اما سه دلیل اصلی برای ضرورت و اهمیت بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

۱. مخاطب امروزی از تبلیغات مستقیم بیزار است:

تحقیقات نشان می‌دهد ۶۸ درصد از افراد، محتوایی را که ماهیت کاملاً تبلیغاتی دارد، نادیده می‌گیرند. در این میان اینفلوئنسرها با تکنیک‌های بازاریابی محتوایی، ایجاد سناریوهای جذاب و پررنگ و لعاب به صورت غیر‌مستقیم برای کسب‌وکارها و برندها بازاریابی می‌کنند و حسابی باعث جذب مخاطب می‌شوند.

۲کوتاه‌کردن مسیر اعتماد‌سازی:

ایجاد اعتماد و اعتباربخشی به کسب‌وکار برای مخاطبین شبکه‌های اجتماعی کمی سخت است؛ پس بهترین انتخاب برای کوتاه‌ کردن مسیر اعتماد‌سازی و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل استفاده از افراد تأثیرگذار جامعه است.

۳. استقبال افراد از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام:

مسلماً ورود بسیاری از افراد به دنیای شبکه‌های اجتماعی و استقبال گسترده‌ آن‌ها از خرید اینترنتی از طریق این‌ شبکه‌ها به خصوص اینستاگرام بر روی بازاریابی تأثیر زیادی گذاشته است. جالب است بدانید، تأثیرگذاری محتوا در تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها اول از طریق استوری‌ها و پست‌های اینستاگرام است و بعد فیلم‌های یوتیوب.

بازاریابی اینفلوئنسری چگونه عمل می‌کند؟

چشم‌انداز بازاریابی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و مصرف‌کنندگان پیام‌هایی را که می‌خواهند ببینند تعیین می‌کنند. اگر می‌خواهید بخشی از مکالمات مصرف‌کنندگان باشید، باید طبق قوانین آن‌ها عمل کنید. رسانه‌های اجتماعی محلی است که امروزه مصرف‌کنندگان در آن مکالمه می‌کنند و یکی از اینفلوئنسرترین موارد بر آن، اینفلوئنسر مارکتینگ است. بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه عمل می‌کند؟

  • این نوعی تعامل است که در آن بازاریابان با کسانی ارتباط برقرار می‌کنند که دارای تاثیرات برجسته اجتماعی هستند. هدف این است که به جوامع جدید متصل شوید و از طریق گفتار و روابط معتمد اینفلوئنسر مورد نظر، برند و محصول را به مخاطبان جدید بشناسانید.
  • محتوای معتبر باعث ایجاد اعتماد می‌شود. مردم به سمت اینفلوئنسرهای دیجیتالی گرایش پیدا می‌کنند زیرا آن‌ها برای محتوایی که ایجاد می‌کنند ارزش قائل هستند. محتوای دروغین یا بی‌ربط با کاهش اعتماد پیروان به آن‌ها، قدرت اینفلوئنسر را از بین می‌برد.
  • اینفلوئنسرها در ایجاد مباحث بصورت آنلاین متخصص هستند، بنابراین در مورد محتوایی که از طرف یک برند به اشتراک می‌گذارند صحبت می‌شود. وقتی اینفلوئنسرها از تجربیات خودشان می‌نویسند و محتوای جذاب در مورد یک برند را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر مخاطبان آن‌ها داشته باشد.
  • یکی از نکات تاثیرگذار بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ عدم امکان کنترل آن مانند بازاریابی‌های سنتی است. اگر اینفلوئنسر تصویر مثبتی از کالا ارائه ندهد و یا اینکه اینفلوئنسر رفتاری انجام دهد که محبوبیتش بین مردم را به تنفر تبدیل کند، کالا و خدماتی که او تبلیغ کرده است نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

بنابراین شرکت‌هایی که از شیوه بازاریابی اینفلوئنسری استفاده می‌کنند، باید استراتژی‌های مشخصی برای این شرایط و مهم‌تر از آن استراتژی‌های مشخصی برای انتخاب اینفلوئنسر خود داشته باشند. تا بتوانند از آثار منفی اینفلوئنسرها بر روی محصولات خود پیشگیری کنند.

بازاریابی اینفلوئنسری تولید محتوا

چطور باید اینفلوئنسر مارکتینگ را شروع کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک رشته کاملا تخصصی است، بنابراین برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسری به چند مولفه منحصربه‌فرد نیاز خواهیم داشت. برای ساخت یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، ابتدا لازم است برای استراتژی اینفلوئنسری خودتان برنامه‌ریزی کنید.

سپس در بین اینفلوئنسرهای مختلف با توجه به حوزه فعالیت خود جست­وجو و تحقیق کنید تا بتوانید بهترین و با‌نفوذ‌ترین اینفلوئنسر را شناسایی و انتخاب کنید. پس‌ازآن، باید به فکر یک اتوماسیون و سیستم گردش کار باشید و در آخر هم باید معیارهای اصلی مورد نظر خودتان ( یا اهداف بازاریابیتان) را کنترل و ردیابی کنید.

قبل از اینکه شروع به برنامه‌ریزی استراتژی کنید یا حتی دنبال اینفلوئنسر بگردید، باید مقدمات اساسی آن را آماده کنید. این مقدمات شامل سه مرحله هستند:

  • شناخت مخاطب
  • تعیین هدف مشخص برای بازاریابی
  • تعیین نحوه و معیار اندازه‌گیری موفقیت کمپین

شناخت مخاطب هدف در بازاریابی اینفلوئنسری

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر برندها و آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ، مرتکب می‌شوند، این است که قبل از شناخت مخاطب دنبال اینفلوئنسر می‌گردند. هر اینفلوئنسری با قشر خاصی از جامعه در ارتباط است. برای ‌مثال: مخاطبان اینفلوئنسری که در حوزه محصولات آرایشی تولید محتوا می‌کند، به احتمال ۹۹ درصد به آرایشگری علاقه‌مند هستند، پس اگر مخاطب محصولات یا خدمات شما تعمیرکاران خودرو هستند، این اینفلوئنسر به درد بازاریابی محصولات شما نمی‌خورد.

قبل از انتخاب اینفلوئنسر، یک گام به عقب برگردید و ببینید قرار است از طریق بازاریابی تاثیرگذار، به چه کسانی برسید و پیام خود را به چه افرادی منتقل کنید.

تعیین هدف مشخص برای بازاریابی اینفلوئنسری

قبل از همکاری با یک اینفلوئنسر باید بدانید چه می‌خواهید؟ اینفلوئنسر مارکتینگ عموما حول اهدافی مانند افزایش فروش، ترغیب مردم برای تست و امتحان کردن یک محصول، معرفی برند و افزایش تعداد دنبال کنندگان در رسانه‌های اجتماعی می‌چرخد.

تعیین نحوه و معیاراندازه‌گیری موفقیت کمپین بازاریابی اینفلوئنسری

هرچقدر هم که شما برای یک کمپین بازاریابی بودجه در نظر بگیرید و با اینفلوئنسرهای معتبر همکاری کنید، تا زمانی که نتوانید میزان موفقیت کمپین را اندازه بگیرید موفق عمل ‌نکرده‌اید. با تنظیم روش‌های صحیح ردیابی کمپین و استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مناسب، می‌توانید میزان موفقیت عملکرد خود را در یک کمپین بازاریابی اندازه بگیرید.

بازاریابی اینفلوئنسری جذب مخاطب

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل چه چیزهایی می‌شود؟

اینفلوئنسر مارکتینگ، فضای فوق‌العاده‌ای را برای خلاقیت و نوآوری در اختیار کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها قرار می‌دهد. چند روش مرسوم آن به شرح زیر است:

  • ویدیوی آنباکسینگ محصولات؛
  • نقد و بررسی محصول در شبکه‌های اجتماعی؛
  • استفاده از محصول در نوعی محتوای خلاقانه مانند انیمیشن؛
  • استفاده از کد تخفیف یا لینک‌های خرید داده شده از طرف اینفلوئنسر به مخاطبانش؛
  • ایجاد یک محصول یا برند مشترک؛
  • هدایای مختلف به اینفلوئنسر؛
  • اهدای محصولات برند به رویدادهای خیریه.

روش‌های بازاریابی اینفلوئنسری، بسیار هستند. فراموش نکنید که بهترین همکاری‌ها، متعلق به ایده‌های منحصر‌به‌فرد و ارائه محتوای خلاقانه و جدید به مخاطبان است.

.تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار

چرا بازاریابی تاثیرگذار برای برند شما مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده و بودجه ای را برای آن در استراتژی بازاریابی خود اختصاص دهید. در زیر برخی از دلایل مهم بودن بازاریابی تاثیرگذار را با هم بررسی خواهیم کرد.

مصرف کنندگان به توصیه‌های اینفلوئنسرها اعتماد می‌کنند.

با افزایش فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، نام تجاری شما همان چیزی است که مصرف کننده درباره آن فکر می‌کند. بنابراین با بازاریابی اثرگذار به راحتی می‌توان این مورد را تغییر داد. مصرف کنندگان به محتوا و توصیه‌هایی که اینفلوئنسرها ارسال می‌کنند اعتماد دارند.

تغییر از افراد مشهور به رهبران عقاید

افراد مشهور هنوز هم می‌توانند در هدایت مردم نقش داشته باشند اما امروزه این موضوع بیشتر در مورد رهبران افکار است و اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که مصرف کنندگان از آن‌ها نظر صادقانه در خصوص یک برند و محصول می‌گیرند. نکته مهم دیگر این است که هنگام انتخاب افراد مناسب برای تبلیغ برند خود، نباید فقط بر تعداد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها تمرکز کنید.

یک فرد مشهور ممکن است تعداد بسیار زیادی دنبال کننده داشته باشد اما اگر نخواهند محصول و برند شما را تبلیغ کنند، فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. در مقابل، به چگونگی تطابق نظر اینفلوئنسر در پست‌های خود با آن چه که برند شما نشان می‌دهد، تمرکز کنید. زیرا رسیدن به یک گروه کوچکتر اما هدفمند که علاقه‌مند به محصولات شما باشند، بهتر است.

رشد رسانه‌های اجتماعی

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به سرعت در حال رشد در تمام گروه‌های سنی هستند و از آنجا که این سیستم عامل‌ها جایی هستند که اینفلوئنسرها بیشتر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می‌کنند، استراتژی بازاریابی اینفلوئنسری برای مارک‌های تجاری امری ضروری است.

چرا که امروزه اینفلوئنسرها بیشتر در وبلاگ، صفحه اینستاگرام، فیسبوک و یا توییتر با دنبال کنندگان خود در تعامل هستند. همین حالا و هنگام نوشتن این مقاله می‌توان گفت که تعداد کاربران اینستاگرام نزدیک به ۱ میلیارد نفر رسیده که آن را به چهارمین برنامه اجتماعی با رشد سریع تبدیل کرده است. فقط به این فکر کنید که برند تجاری شما در این شبکه اجتماعی می‌تواند به چند نفر برسد.

افراد تبلیغات شما را مسدود می‌کنند.

اکنون افراد بیشتری روزها تبلیغات شما را در اینترنت مسدود می‌کنند. گزارش بلوک تبلیغاتی در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه از بلوک تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این تعداد از سال ۲۰۱۶ در جهان ۳۰٪ رشد داشته است. با این گزارش، پیشنهاد می‌کنیم زمان آن رسیده است که هدر دادن پول خود را برای تبلیغاتی که مصرف کنندگان آن را مسدود می‌کنند، متوقف کرده و روی کانال‌هایی تمرکز کنید که مردم به آن‌ها اعتماد دارند و همانطور که قبلاً ذکر شد، مصرف کنندگان به اینفلوئنسرها اعتماد دارند.

بازاریابی اینفلوئنسری جذب مشتری با کمک اینفلوئنسرها

اشتباهات بازاریابی اینفلوئنسری که باید از آن‌ها اجتناب کنید!

اگر اینفلوئنسر مارکتینگ درست انجام شود، تاثیر خیلی خوبی دارد. حواستان را جمع کنید تا مرتکب اشتباهات زیر نشوید:

عدم تعریف مشخص اهداف و KPI

اول از همه باید بدانید چرا این کار را انجام می‌دهید و اصلا برای چه هزینه می‌کنید. باید اینفلوئنسر مناسب صنعت خودتان را انتخاب کنید و معیار موفقیت را به دقت مشخص کرده و بسنجید.

اولویت دادن تعداد فالوور بر تعامل

همیشه تعداد بالای فالوور یک اینفلوئنسر به معنای سود بیشتر از اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. نکته مهم‌تر از تعداد فالوورها، تعداد آن‌ها و ارتباطشان با کسب‌وکار شماست. حتی گاهی یک تعداد کم فالوور که به حرف اینفلوئنسر می‌کنند، باارزش‌تر از چند میلیون فالووری هستند که حرف‌ شنوی زیادی از اینفلوئنسر ندارند.

دست کم گرفتن تحقیق درباره اینفلوئنسر

انتخاب اینفلوئنسر اشتباه، وقت و سرمایه شما را هدر می‌دهد. قبل از عقد قرارداد با شخص مورد نظر حتما باید تحقیق جامعی درباره جامعه مخاطبان او، تعاملات، نفوذ و تاثیرگذاری او و تجربه‌اش در زمینه همکاری با برندهای مشابه را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

تمرکز روی معیارهای اشتباه

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند مزایای بیشتری از افزایش فروش، برای کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد. برای سنجش عملکرد اینفلوئنسر باید معیارهایی مثل میزان مشارکت، آگاهی از برند، رشد فالوورها و سرنخ‌های داخلی را هم در کنار معیارهایی مثل نرخ تبدیل سرنخ به مشتری و میزان درآمد در نظر بگیرید.

جمع بندی

جهان اینترنت و اینفلوئنسرها ثانیه به ثانیه در حال رشد است. اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی موثر هر روز سهم بیشتری را تصاحب می‌کند و نقش پررنگ‌تری را در استراتژی تبلیغاتی برندها ایفا می‌کند. در این میان لازم است بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ شمشیری دو لبه به حساب می‌آید.

 با شناخت فضای شبکه‌های اجتماعی، بررسی موارد مختلف و در نهایت انتخاب‌های درست می‌توانید نتایج درخشانی با این ابزار قدرتمند خلق کنید. در مقابل اگر با اطلاعات ناکافی مثل نداشتن اطلاعات درباره الگوریتم اینستاگرام، توییتر و… وارد این فضا شوید، متاسفانه ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری را تجربه کنید. بنابراین قبل از شروع، ابعاد گوناگون را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8196

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.