0

بازاريابى بيمه چيست؟

  • کد خبر : 4377
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
بازاريابى بيمه چيست؟

بيمه درواقع يك محصول است كه افراد همواره به آن نياز دارند، اما ممكن است گاهى آنان اين مسئله را ناديده بگيرند و توجهى به اهميت بالاى آن نكنند. بازاريابان بيمه همواره بايد سعى كنند كه نياز افراد به بيمه را بيدار كنند تا متقاعد شوند تا براى مزيت‌ها و پوشش‌های بيمه هزينه كنند. مشترى […]

بيمه درواقع يك محصول است كه افراد همواره به آن نياز دارند، اما ممكن است گاهى آنان اين مسئله را ناديده بگيرند و توجهى به اهميت بالاى آن نكنند. بازاريابان بيمه همواره بايد سعى كنند كه نياز افراد به بيمه را بيدار كنند تا متقاعد شوند تا براى مزيت‌ها و پوشش‌های بيمه هزينه كنند. مشترى زمانى كه نياز به تهيه بيمه را احساس كند، به طور حتم كار بازاريابان نيز آسان‌تر خواهد شد. شما براى موفقيت در پروسه بازاريابى بيمه، بايد سعى كنيد تا ارتباط موثرى با مشترى برقرار كنيد.

بازاريابى بيمه چيست؟

درباره بازاريابى بيمه

بازاريابى بيمه را مى‌توان به نوعى شناساندن بيمه، پوشش‌های آن و خدمات آن به مشترى و بيمه‌گزاران دانست. فرد بازارياب بيمه درواقع علاوه‌بر دانش بيمه، بايد اعتماد به نفس بالايى براى معرفى بيمه مورد نظر را داشته باشد. همچنين مهارت‌هاى ديگرى نيز براى بازاريابى بيمه لازم است كه عبارت‌اند از :

  • داشتن اطلاعات كافى درباره بيمه مورد نظر
  • دانستن منافع بيمه
  • اجتماعى بودن
  • مهارت تبليغات

تخصص و اطلاعات كافى درباره بيمه

شما بايد به جاى ورود به رشته‌های مختلف بيمه، سعى كنيد تا در يك رشته بيمه‌ای متخصص شويد و اطلاعات كافى را درباره آن به دست بياوريد. به عنوان نمونه، اگر اطلاعات كافى درباره بيمه عمر داريد، بهتر است مشترى‌های خود را از مزيت‌ها و پوشش‌ها به طور صادقانه، آگاه كنيد. بازاريابى بيمه مى‌تواند شغلى بسيار لذت بخش باشد اما به شرط آنكه بدانيد چه نوع بيمه‌ای را مى‌فروشید !

همچنين بايد اطلاعات دقيقى داشته بايد تا در صورت هرگونه سوال مشترى، به طور كامل و جامع پاسخگوى او باشيد. شما بايد به اين نكته توجه كنيد كه، صرفاً داشتن اطلاعات درباره يك نوع بيمه كافى نيست؛ لازم است تا شما انقدر به كار خود مسلط باشيد كه بتوان نام ” متخصص بيمه ” را به شما داد. به طور حتم، در بازاريابى بيمه، تخصص حرف اول را مى‌زند. زمانى كه مشترى به شما اعتماد مى‌كند كه ببيند شما با اعتماد به نفس، تخصص بالا و اطلاعات حرفه‌ای با اون صحبت مى‌کنید.

تخصص و اطلاعات كافى درباره بيمه

فروش منافع بيمه

همانطور كه مى‌دانيد، بيمه يك محصول غير قابل لمس است؛ از همين رو شما بايد، به جاى فروش محصول، چندتا از ويژگى‌های آن را به مشترى ارائه كنيد تا او بتواند بهترين تصميم را بگيرد و در نهايت تصميم گيرنده درباره تهيه بيمه باشد. گاهى در بازاريابى بيمه ديده مى‌شود كه برخى از بيمه‌نامه‌ها ويژگى‌ها و نكات فنى خاصى دارند كه اگر به آن‌ها اشاره ويژه و بالايى شود، به طور حتم مشترى نسبت به آن احساس نياز كرده و بيمه‌نامه را تهيه مى‌کند.

بازاريابى بيمه، كارى است همراه با هيجان! شما بايد سعى كنيد در هنگام ملاقات حضورى و يا به صورتى فروش تلفنى، احساسات مشترى را دچار هيجان كنيد؛ هنگامى كه احساس و حس هيجان مشترى دچار هيجان مى‌شود، شما به عنوان بازارياب بيمه، يك قدم به موفقيت نزديك‌تر خواهيد شد.

فروش منافع بيمه

در اجتماع حضور پيدا كنيد

شما به عنوان يك بازارياب بيمه، بايد تا جايى كه مى‌توانید در جامعه حضور پيدا كنيد و با افراد تعامل داشته باشيد. شما بايد فردى اجتماعى باشيد. حضور در اجتماع به شما كمك مى‌کند كه بازاريبى بيمه را راحت‌تر انجام دهيد. بهتر است كه يك فهرست كامل از كسانى كه حدس مى‌زنید كه به بيمه نياز دارند را تهيه كنيد تا متناسب با شرايط افراد راه كارهاى مختلف فروش را اجرا كنيد.

به طور مثال، مردم سعى مى‌کنند كه از نماينده‌ها يا كارگزارى‌های معتبر خريد كنند؛ پس شما بايد اعتماد مشترى خود را جلب كنيد تا به سمت شما جلب شوند.

برای مطالعه بیشتر: انواع پلن بازاریابی‌ شبکه ای را بشناسید!

در اجتماع حضور پيدا كنيد

از تبليغات استفاده كنيد

شما براى اينكه بتوانيد درآمد بازاريابى بيمه خود را افزايش دهيد، بايد در قدم اول، به فكر وفادارسازى مشتريان خود باشيد. حالا اينكه چگونه اين كار را انجام دهيد، مى‌تواند يك امر پيچيده باشد. تبليغات گسترده و رها نكردن مشترى باعث مى‌شود كه اشخاص به شما رفادار باشند.

همچنين هديه‌هایی مانند ارسال رايگان ليوان، خودكار، ساعت ديوارى و ديگر وسايل تبليغاتى، مى‌تواند رقباى شما را كاهش دهد. در اين موارد مى‌توانيد از ثبت شماره تلفن خود بر روى وسايل تبليغاتى استفاده كنيد تا هميشه بر ذهن مشترى خود، ثبت شويد.

مراحل اجراى بازاريابى بيمه

شما براى اينكه پروسه بازاريابى بيمه را به درستى انجام دهيد، بايد اطلاعات كافى در اين زمينه داشته باشيد و همچنين گام‌های بازاريابى بيمه را به درستى بشناسيد. مراحل بازاريابى به شرح زير است :

  • شناخت نيازهاى مشترى
  • طراحى تعرفه‌های مختلف بيمه
  • اصلاح و تعديل طرح‌هاى بيمع
  • بررسى دوره‌ای بيمه
  • بررسى سيستماتيك از چگونگى موفقيت بيمه‌نامه
  • اطلاع رسانى مستقيم به مشتريان، از طريق پيام‌رسان‌ها به صورت گسترده

بايد به موارد گفته شده، توجه بالايى داشت تا علاوه‌بر فروش بالا، ميزان سود خودتان از فروش را بيشتر كنيد.

 

چرا این شغل  را انتخاب كنيد؟

چرا این شغل  را انتخاب كنيد؟

همانطور كه مى‌دانید با پيشرفته‌تر شدن تكنولوژى، هرروز فرصت‌های شغلى بيشترى نيز به وجود مى‌آیند؛ افراد مى‌توانند باتوجه به علاقه خود، شغل مورد نظر خود را انتخاب كنند. در صنعت بيمه، كار براى افرادى كه اطلاعات كافى در زمينه بيمه را دارند، این حرفه بهترين شغل است. چراكه اين شغل درامد بالايى دارد و همچنين سودآورى هرچه بيشتر افراد را به دنبال دارد.

بازاريابى از شاخه‌های ممتاز شغل‌هاست؛ چراكه اين شغل نياز به سرمايه بالايى ندارد. اگر شما بازاريابان بيمه عمر هستيد، بايد حتماً بدانيد كه حتى اين نوع از فروش بيمه نيازى به يك دفتر كار هم ندارد و به راحتى مى‌توانید بيمه‌نامه خود را عرضه كنيد و بفروشيد.

بازاريابی بیمه، دامنه كارى بسيار بالايى دارد؛ بدين گونه است كه بر هر رشته بيمه‌ای می‌توان وارد شد و در كنار آن فروش‌های  مختلف ديگرى نيز انجام داد. بازاريابى بيمه با طيف وسيعى از افراد و مخاطبان در ارتباط هستند؛ پس به راحتى مى‌توانند مشترى‌هاى خود را پيدا كنند. 

در بيشتر شغل‌ها، با روابط عمومى بالا، با روابط خوب و موثر مى‌توانید به موفقيت برسيد؛ بهتر است كه دايره افراد اطراف خود و آشناهايتان را افزايش دهيد تا با كوچك‌ترين ارتباط بازاريابى را انجام دهيد.

ويژگى‌هاى يك بازارياب موفق

 

ويژگى‌هاى يك بازارياب موفق

بازاريابان موفق ويژگى‌هايى را دارند كه آن‌ها را از ديگر بازاريابان متمايز مى‌کند.

  • بازاريابان بيمه براى موفق شدن بايد كارهايى را انجام داد كه هرگز فروشندگان ديگر انجام نمى‌دهند
  • يك بازارياب موفق معتقد است كه بايد تمامى منافع بيمه را معرفى كند تا مشتريان تمايل به تهيه بيمه داشته باشند
  • آن‌ها مى‌دانند كه بهترين راه براى جلب اعتماد مشترى، تبليغات است

 

 

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=4377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. بهترین راه برای جلب اعتماد مشتری چیه؟

    • ارائه محصولات با کیفیت از بهترین راه ها برای جلب اعتماد مشتری است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.