1

افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا

  • کد خبر : 9591
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا

بریتانیا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن چنانچه شرکت‌های بزرگ فناوری از قوانین جدیدی که برای ارتقای رقابت در بازارهای دیجیتال تصویب شده پیروی نکنند، رگولاتورهای بریتانیا می‌توانند جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها تحمیل کنند. لازم به ذکر است که افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا، بر اساس لایحه […]

بریتانیا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن چنانچه شرکت‌های بزرگ فناوری از قوانین جدیدی که برای ارتقای رقابت در بازارهای دیجیتال تصویب شده پیروی نکنند، رگولاتورهای بریتانیا می‌توانند جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها تحمیل کنند. لازم به ذکر است که افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا، بر اساس لایحه جدید تصویب شده توسط قانون گذاران این کشور صورت می‌گیرد. لایحه «بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف کننده» به قانون گذاران اجازه می‌دهد که قوانین مرتبط را بدون کمک و تایید دادگاه اجرا کنند. این قانون می‌تواند شرکت‌های متخلف را تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی آن‌ها جریمه کند.

قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا

در این قانون شرکت‌ها باید درباره قراردادهای اشتراک خود با کاربر را شفاف‌تر باشند و نباید هزینه‌های جداگانه و پنهانی را به سبد خرید مصرف کننده بیفزایند. همچنین شرکت‌ها بر اساس این قانون باید فرایند ادغام خود با سایر نهاد‌ها را به سازمان رقابت و بازار بریتانیا گزارش کنند.

افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا

قانون جدید تنها شرکت‌هایی را شامل می‌شود که موقعیت استراتژیک و قدرت بازار قابل توجه‌ای در بریتانیا دارند. همچنین درآمد جهانی این شرکت‌ها باید بیش از ۲۵ میلیارد پوند باشد. در کل می‌توان قوانین جدید انگلستان را با نسخه بومی قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یا همان DMA مدنظر قرار داد. قانون DMA مقررات ویژه‌ای برای کمپانی‌های که آن‌ها دروازه بانان اینترنت اعلام نموده مانند اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و متا وضع کرده است.

جمع‌بندی

افزایش رقابت بازاریابی در حوزه فناوری با قانون بازارهای دیجیتال بریتانیا را می‌توان با تصویب نسخه انگلیسی قانون بازارهای دیجیتال اروپا بیان کرد. این لایحه شباهت زیادی به DMA دارد و مواردی مانند حق عضویت، هزینه‌های اضافی، نقد‌های جعلی، ادغام ها، حفاظت از مصرف کننده و… را در بر می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.