بازاریابی درونگرا یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد محتوای ارزشمند است که با نیازهای مخاطبان هدف شما مطابقت دارد و الهام بخش روابط بلندمدت با مشتری است. بازاریابی درونگرا به ارائه راه حل هایی برای حل مشکلات مخاطبان هدف می پردازد. این راهحلها میتوانند در قالب انواع مختلف محتوا در تمامی پلتفرمهای مختلف شما ارائه شوند که برای ارتباط با خریداران در مراحل مختلف چرخه خرید طراحی شدهاند.
انواع محتوای بازاریابی ورودی
بازاریابی درونگرا به معنای خلاق بودن برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان است. برخی از رایج ترین انواع محتوای بازاریابی درونگرا در ادامه آورده شده است.
پست های وبلاگ
کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید
اینفوگرافیک
فیلم های وبینارها
مقالات خبری
پژوهش رسانه های اجتماعی
اشتراک اسلاید
بازاریابی درونگرا چگونه کار می کند؟
بازاریابی درونگرا موفق زمانی اتفاق می افتد که شما محتوای با کیفیتی تولید می کنید که مخاطبان مورد نظر شما واقعاً با آن درگیر هستند. کلید یک استراتژی بازاریابی درونگرا عالی، ایجاد محتوای عالی است که می تواند از طریق تاکتیک های برون گرا نیز تبلیغ شود. حالا، شما یک کتابخانه از محتوای جذاب و مرتبط در تمام پلتفرمهای خود خواهید داشت. بنابراین مخاطبان شما آن را از طریق جستجو پیدا میکنند، اما در صورت نیاز برای تبلیغ در دسترس شما نیز هست.
بازاریابی ورودی یک راه عالی برای الهام بخشیدن به تعامل با مشتری است که منجر به سفرهای خریدار و روابط مکرر با مشتری می شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک کتاب الکترونیکی ایجاد میکنید که بازدیدکنندگان وبسایت شما آن را دوست دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که اطلاعات خود را ارسال کنند و به سرنخ تبدیل شوند. همچنین ادغام تاکتیک های بازاریابی ورودی با اتوماسیون بازاریابی برای انتقال سرنخ ها و مشتریان جدید آسان است.
نتیجه واقعی و ایده آل بازاریابی درونگرا، آگاهی از برند و جذب مخاطب است. محتوای عالی بازاریابی درونگرا باعث ایجاد علاقه واقعی به برند شما توسط افرادی می شود که می خواهید مشتری شما شوند. این به مردم کمک می کند تا محصولات و خدمات شما را بشناسند و پاسخ های مفیدی برای سؤالات آنها ارائه می دهد.
چه کسی باید از بازاریابی درونگرا استفاده کند و چرا؟
چه کسانی از بازاریابی درونگرا استفاده می کنند؟
بازاریابی ورودی برای همه کسانی است که می خواهند روابط عمیق تر و تعامل بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنند. اگر از سؤالات متداولی که مخاطبان هدف شما اغلب می پرسند آگاه هستید، محتوای بازاریابی ورودی بهترین راه برای پاسخ به آنها است.
قبل از توسعه یک استراتژی بازاریابی درونگرا، مهم است که بدانید بازاریابی درونگرا به میزبانی و به روز رسانی یک کتابخانه زنده از محتوای آموزنده و جالب نیاز دارد. این را می توان در مقیاس بزرگ یا کوچک انجام داد، اما در هر صورت، شما باید این توانایی را داشته باشید که زمان و منابعی را برای حمایت از محتوای بازاریابی درونگرا خود اختصاص دهید و آن را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان خود بسازید. مخصوصاً برای مشاغل کوچک عالی است.
بازاریابی ورودی نسبتاً ارزان است. کسب و کارهای کوچک با بودجه کم می توانند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند. با کمی تلاش، کسبوکارهای کوچک میتوانند با محتوای بازاریابی ورودی که به سؤالات پاسخ میدهد و مشکلات مشتریان کلیدی شما را حل میکند، تأثیر زیادی بگذارند.
چرا از بازاریابی درونگرا استفاده کنیم؟
افرادی که به عنوان مشتریان خود می خواهید در حال حاضر با سوالاتی در انتظار هستند. آنها به خرید چیزهای جدید فکر می کنند. دیر یا زود، آنها شروع به جستجوی پاسخ سوالات خود خواهند کرد و محتوای بازاریابی ورودی شما می تواند تنها منبع مورد نیاز آنها باشد.
چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ، می توانید یک رهبر فکری در زمینه خود باشید. بازاریابی ورودی به ایجاد این تصور در بین مخاطبان هدف شما، روز به روز و کلیک به کلیک کمک می کند. این طبیعی ترین و مشتری محورترین راه برای افراد است که برند شما را بیابند و درباره آن بیاموزند. این می تواند کاملاً استراتژی بازاریابی خارجی موجود شما را تکمیل کند (به شما امکان می دهد مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید)، و به طور یکپارچه با اتوماسیون بازاریابی ادغام می شود.
استراتژی بازاریابی ورودی
چهار مرحله برای سفر مشتری ورودی وجود دارد: جذب، تبدیل، بستن و لذت بردن.
در ادامه، به معنای هر مرحله و چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی ورودی برای هدایت مشتریان خود در این چرخه خواهیم پرداخت.
1. جذب
یک تناقض در قلب بازاریابی درونگرا وجود دارد. چگونه انتظار دارید مشتریان به سراغ شما بیایند، اگر هرگز نام شما را نشنیده اند؟ پاسخ این است که بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید.
همه افراد متفاوت هستند و همه ی مشتریان شما علایق، اهداف و رفتارهای یکسانی ندارند. بنابراین، هنگام ارزیابی بازار هدف خود، چندین شخصیت خریدار مختلف ایجاد کنید، بنابراین می توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که به هر مشتری مرتبط باشد.
2. تبدیل
هنگامی که شروع به جذب مشتریان کردید، باید آنها را به سمت خرید تشویق کنید. در بازاریابی ورودی، این معمولاً به عنوان «تبدیل» سرنخ ها توصیف می شود.
تا این مرحله در استراتژی بازاریابی ورودی خود، همه چیز را به صورت رایگان در اختیارتان گذاشتهاید: پستهای رسانههای اجتماعی جذاب، وبلاگهای روشنگر و نتایج جستجو.
اکنون که توجه مردم را به خود جلب کردهاید، می توانید در ازای آن چیزی بخواهید. برای دسترسی به مطالب درخشان شما، افراد باید جزئیات کمی در مورد علایق، صنعت یا جزئیات تماس خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، یک فرم موثر یکی از حیاتی ترین ابزارهای بازاریابی ورودی است. فرم شما باید محتوایی را پوشش دهد که آنها نه تنها می خواهند بلکه احساس می کنند به آن نیاز دارند.
محتوای دروازهدار میتواند کتابهای الکترونیکی، راهنماییهای دقیق، دسترسی به خدمات شرکت شما، یا کد کوپنی باشد که از آنها میخواهد خبرنامه شما را نیز بپذیرند. برای بازاریابان ورودی، این اطلاعات طلای خالص است.
3. بستن
زمان آن فرا رسیده است که سرنخ های تبدیلشده را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. یک استراتژی بازاریابی درونگرا تشخیص می دهد که هر کس سفر خریدار منحصر به فردی دارد. نباید اجازه دهید همه چیز بعد از مرحله تبدیل رها شود. شما باید با مشتری خود در تماس باشید و در تمام مراحل تبدیل آنها به فروش، در مورد آنها یاد بگیرید.
4. لذت
خب حالا شما یک فروش انجام دادهاید و چرخه بازاریابی ورودی به پایان رسیده است.
اما این اشتباه است!
هنگامی که یک فرد به مشتری تبدیل می شود، نباید تمام استراتژی های چرخه ورودی را متوقف کنید. اگر به برقراری ارتباط با مشتریان خود ادامه دهید و به آنها کمک های ارزشمندی ارائه دهید، آنها به احتمال زیاد به مردم می گویند که شما چقدر عالی هستید.