به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین و به نقل از نتورک نیوز، درباره مسائل مرتبط به بهبود اقتصاد کشور با بازاریابی نفت خام، گفته شده است که در دوره دولت سیزدهم، ایران با رسیدن تحریمهای حوزه نفت به اوج، دستخوش شرایطی شد که تجارت نفت خام و گاز طبیعی در ایران به بنبست کاملی برخورد کرد. در این موقعیت چالشبرانگیز، دولت تصمیم به اتخاذ راهبردی جدید به نام خنثیسازی حداکثری تحریمها به جای مذاکره برای رفع آنها نمود. به همین دلیل، تصمیم به ایجاد یک بنیان جدید در زمینه سیاستهای تجاری در بخش انرژی گرفته شد.
یافتن بازارهای جدید جهت تجارت
در نهایت، گفته شده است که پس از مدتها تلاش برای بهبود اقتصاد کشور با بازاریابی نفت خام، توانستیم بازارهای جدیدی را برای تجارت انرژی کشور پیدا کنیم. این مسئله به عنوان نقطه کلیدی و حیاتی در راستای تبدیل ایران به مرکز توسعه و رشد اقتصادی کشور تلقی میشود.
در تازهترین گزارش رشد اقتصادی بهار سال ۱۴۰۲ که توسط بانک مرکزی و مرکز آمار کشور منتشر شد، نشان داده شده است که رشد اقتصادی با درآمد نفت در فصل بهار امسال به میزان ۷.۹ درصد افزایش یافت. این در شرایطی اتفاق افتاده که رشد اقتصادی در این دوره زمانی، بدون محاسبه درآمد نفت، حدود ۶.۱ درصد تخمین زده میشود. از نظر آمار و ارقام، مشخص است که در حوزه تجارت انرژی و توسعه ظرفیت برداشت و استخراج نفت و گاز، ایران نسبت به سایر بخشهای کشور، عملکرد بهتری داشته است.
منبع: قدس آنلاین
بیشتر بخوانید
- بازدید اعضای هیات مدیره بانک ایران زمین از شعب استان اصفهان
- آیا شرکت بازاریابی زندگی سبز دماوند فعالیت دارد؟