به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نتورک نیوز، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری از اهمیت بازاریابی برای حضور کالاهای ایرانی در بازار جهانی سخن گفت. وی در این باره بیان کرد: میزان صادرات شرکتهای دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ رقمی بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار بوده است که امیدواریم این میزان به ۴ میلیارد دلار برسد.
اهمیت بازاریابی بین المللی برای ورود به بازار جهانی
قدمگاهی افزود: از جمله برنامههای معاونت علمی و فناوری این است که با جذب سرمایه گذار و حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان، بتوان بازارهای هدف را به خوبی توسعه داد. اهمیت بازاریابی برای حضور کالاهای ایرانی در بازار جهانی موضوعی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.
امروزه بازارهای بسیاری وجود دارند که از صاحبان کسب و کار پنهان هستند که میتوان با استفاده از شیوههای نوین بازاریابی آنها را به مجموعه مشتریان اضافه کرد. ظرفیت کسب و کار و کیفیت محصولات این امکان را فراهم میکند که با استفاده از بازاریابی بین المللی، محصولات مربوطه را در بازارهای جهانی به فروش رساند.
جمعبندی
با استفاده از بازاریابی بین المللی میتوان قلمروهای تجاری را فراتر از مرزها گسترش داد و مخاطبان هدف را از محصولات و کالاهای ایرانی آگاه نمود. بازاریابی بین المللی اجازه میدهد در بازارهای جهانی نمایشی گستردهتر از برند و محصولات ارائه شود.
ایجاد مشارکتهای خارجی موفق، افزایش سودآوری سالانه، فراهم شدن فرصتهای جدید برای رشد کسب و کار و بهبود تجارت داخلی تنها برخی از مزایای بازاریابی بین المللی و ورود به بازار جهانی میباشند. این امکان فراهم شده است که با استفاده از بازاریابی بین المللی، به بازار گستردهتری دسترسی پیدا کرد، در نتیجه دیگر محصولات و خدمات موردنظر در یک منطقه یا بازار محلی محدود نخواهد بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما