به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از نتورک نیوز، اجرای طرح بازاریابی و برنامه ملی در حوزه گردشگری سلامت باید در اولویت قرار گیرد. به طور کلی، گردشگری سلامت یکی از انواع مصادیق گردشگری بوده که دارای زیرشاخههای گوناگونی مانند گردشگری طبیعت درمانی، گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی میباشد.
همچنین سهم زیادی از اقتصاد گردشگری باید به این حوزه اختصاص یابد. همچنین با توجه روند افزایشی جمعیت سالخورده جهان؛ خدمات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:
- خدمات درمانی و پزشکی در سطح بینالملل
- خدمات بهداشت و سلامت
در حالتی که جمهوری اسلامی ایران از یک سو از مزیتها و ظرفیتهای پزشکان مجرب و امکانات پزشکی مدرن و از سوی دیگر از مراکز سلامتی طبیعت محور و منابع غنی گردشگری برخوردار است، گردشگری سلامت در ایران، نیازمند برنامهریزی دقیقتر و مدیریتی هدفمندتر خواهد بود.
حمایت دولت از طرح بازاریابی و برنامه ملی در حوزه گردشگری سلامت
تولید محتوای باارزش در حوزه گردشگری سلامت به خودی خود موجب معرفی ظرفیتهای گردشگری سلامت نمیشود، بلکه صرفاً بخشی از چرخه ترویج آن خواهد بود.
راهبری و حمایت از شناساندن خدمات گردشگری سلامت در ایران به جهت ماهیت فرابخشی گردشگری نیازمند ایجاد یک بستر شناختی است تا برندینگ جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد. از همین رو، دولت لازم است تا با ظرفیتسازی از شبکههای ارتباطی کشور در کنار اجرای طرح بازاریابی و برنامه ملی در حوزه گردشگری سلامت به تصویرسازی مثبت در مورد گردشگری سلامت در جامعه جهانی نیز بپردازد.
بیشتر بخوانید