به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نتورک نیوز، امروزه فناوریهای دیجیتالی به سرعت در حال پیشرفت هستند. همین موضوع باعث شده تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر اقتصاد کسب و کارها به حد بسیار بالایی برسد. در این حوزه از ابزارها و استراتژیهای انلاینی استفاده میشود تا مشتریان جذب شوند و بتوان میزان فروش را افزایش داد. دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ این است که نسبت به روشهای سنتی تبلیغات هزینههای پایینتری دارد و میتوان نتایج را به صورت دقیق مشاهده نمود.
با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ میتوان پیامها را به صورت شخصیسازی شده به گروههای هدف ارسال کرد و دسترسی گستردهای به بازارهای جهانی داشت. این موضوع با استفاده از اینترنت به راحتی قابل دسترسی است و میتوان از این موقعیت بهترین استفاده را کرد، زیرا با گسترش استفاده از موبایل، بسیاری از مصرف کنندگان مدت زمان زیادی را در فضای مجازی میگذرانند.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
تمامی کسب و کارها با استفاده از ابزار آنلاین و شبکههای اجتماعی میتوانند به مشتریان خود در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. همانطور که بیان کردیم دیجیتال مارکتینگ نسبت به روشهای سنتی چاپ تبلیغات هزینه پایینتری دارد. تعامل دو طرفه با مشتریان نکته مهمی دیگر است که باید در نظر گرفت. دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای کارفرمایان فراهم میکند که از طریق شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر کانالهای آنلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
حضور موثر در فضای آنلاین موجب میشود که مخاطبان شناخت کافی نسبت به برند پیدا کنند و با استفاده از فرصتهای خود، رشد قابل توجهای را تجربه کنند. تمامی این موارد باعث شده است تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر اقتصاد کسب و کارها در دنیای امروز به میزان بالایی برسد.
منبع: مهر