روش های موفقیت در بازاریابی شبکه ای مانند همان چیزهایی است که باعث موفقیت هر کسب و کار دیگری می شود. بازار خود را بشناسید، مشتریان را بیابید، پیامی ارائه دهید که برای آنها جذاب باشد و به آنها خدمات خوبی ارائه دهید. مهم نیست که کدام مدل فروش مستقیم را انتخاب می کنید، نکات اساسی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به موفقیت از آنها پیروی کنید.
از آنچه می فروشید استفاده کنید (و آن را دوست بدارید).
مشتریان شما متوجه خواهند شد که چه زمانی فقط می خواهید چیزی به آنها بفروشید و چه زمانی واقعاً در مورد چیزی که ارائه می دهید هیجان زده هستید.
بهترین نتورکر ها از محصولاتی که می فروشند استفاده می کنند و عاشق آن هستند. با اشتیاق در مورد آنها صحبت می کنند و این همان چیزی است که به فروش آنها کمک می کند.
استفاده از محصولات و خدمات به شما این امکان را میدهد تجربیات خود را صادقانه با مشتریان درمیان بگذارید.
قرارداد را بخوانید
برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای برنامه بازاریابی و جبران خسارت شرکت خود و همچنین هرگونه خط مشی یا رویه را بخوانید و درک کنید.
ممکن است قوانین و محدودیت هایی وجود داشته باشد که باید از آنها پیروی کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها شما را از استفاده از نام آنها منع می کنند.
علاوه بر این، برای به حداکثر رساندن درآمد خود، باید بهترین راه برای کسب درآمد را بدانید. کدام محصولات محبوب ترین هستند و بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورند؟
هرچه بهتر بتوانید شرایط اداره کسبوکار و نحوه دریافت حقوق خود را درک کنید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
بازار هدف خود را شناسایی کنید
برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای بهترین خریداران را برای محصولات، خدمات و طرح تجاری خود تعیین کنید.
اکثر شرکتهای بازاریابی شبکه ای، توصیه می کنند با فهرستی از ۱۰۰ نفری که میشناسید شروع میکنند. اگرچه ممکن است مشتریان و شرکای جدید شما در این لیست باشند اما این روش کارآمدی برای شروع نیست.
شناسایی بازار هدف به این معنی است که وقت خود را برای فروش به افرادی که نیازی به محصول شما ندارند تلف نکنید.
علاوه بر این، در بازاریابی شبکه ای، تمرکز روی هدف قرار دادن افرادی وجود دارد که میخواهند کسب درآمد کنند. این لزوما بد نیست، اما بهتر است روی افرادی تمرکز کنید که علاوه بر اینکه میخواهند پول در بیاورند، محصولات و خدمات شما را دوست دارند.
در واقع، بسیاری از افرادی که کسب و کار خود را در بازاریابی شبکه ای راه اندازی می کنند، ابتدا مشتری بودند و آنقدر محصولات را دوست داشتند که تصمیم به فروش آن ها گرفتند.
ارزش پیشنهادی را شناسایی کنید
تعیین کنید که بازار شما چگونه می تواند از محصولات، خدمات و طرح تجاری شما سود ببرد. آیا مشتریان شما اهل ورزش هستند، آشپزی می کنند یا به احساس اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند؟
استراتژی های بازاریابی ضعیف یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای خانگی است، بنابراین مهم است که مزایای محصول یا خدمات را برای بازار هدف خود شرح دهید.
بدانید بازار خود را کجا پیدا کنید
تبلیغات عمومی به اندازه ارسال پیام به طور مستقیم به مشتریان اثر نمی کند.
همانطور که قبلاً ذکر شد، اکثر شرکتهای فروش مستقیم توصیه میکنند فهرستی از ۱۰۰ نفری که میشناسید تهیه کنید، که میتواند روش خوبی برای شروع باشد.
خودتان را متمایز کنید
چرا مردم باید از شما خرید کنند نه نماینده دیگری؟
شما باید خودتان را از هزاران نفر دیگر که با همان شرکت کار می کنند متمایز کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که داستان شخصی خود را بگویید.
راه دیگر برای متمایز کردن خود، ارائه سطح بالاتری از خدمات یا سفارشی کردن آنچه ارائه می کنید است. میتوانید وبسایت و ابزارهای بازاریابی خود را در صورت اجازه شرکت توسعه دهید تا به نشان دادن سبک شخصی خود و متمایز کردن شما از دیگران کمک کند.
بیشتر بخوانید
تکنیک های مفید فروش در بازاریابی شبکه ای
بهعنوان یک بازاریاب باید علاوهبر شبکهسازی و اضافه کردن افراد جدید، به فروش محصولات و خدمات خود نیز اهمیت دهید. برای انجام این کار باید آموزشهای لازم را کسب نمایید تا بتوانید در میان بخشهای مختلف بازاریابی تعادل و توازنی مناسب برقرار نمایید. در ادامه چند تکنیک مفید و موثر برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای را بیان خواهیم کرد.
کسب اطلاعات مشتریان
ازجمله تکنیکهای مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای، تحقیق و شناسایی مشتریان محسوب میشود. مشتریان باعث بالا رفتن اعتبار کسبوکار شما خواهند شد.
ترغیب مشتریان به تعامل
برای اینکه مشتریان را ترغیب کنید تا با شما تعامل کنند، تکنیکها و روشهای متعددی وجود دارد. شما میتوانید بهصورت رایگان نمونههای محصول را در اختیار مشتریان قرار دهید.
از داستان سرایی غافل نشوید
داستانها تاثیر بسیار بیشتری نسبت به اعداد و ارقام دارند. پایان داستان شما باید سرشار از شادی باشد و مشتریان بالقوه با استفاده از راهکارها و محصولات شما مشکلات خود را حل کنند.
برندسازی شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد
از جمله راههای موفقیت در بازاریابی شبکهای، برندسازی شخصی محسوب میشود. این برندسازی به شما کمک میکند تا در مقایسه با رقبا متفاوت باشید و مشتریان شما را برای خرید انتخاب کنند.
نکاتی مهم موفقیت در بازاریابی شبکه ای
رعایت نکاتی در بکارگیری درست بازاریابی شبکهای به شما کمک میکنند تا نتیجهگیری بهتری داشته باشید. در ادامه قصد داریم برخی از نکات مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای را بیان کنیم.
- عضویت در بازاریابی شبکهای نیاز به صرف زمان، حوصله و تعهدات خاص خود را دارد
- توصیه میشود از افراد باتجربه در حوزه بازاریابی شبکهای کمک بگیرید
- برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای از نو شروع نکنید؛ بلکه با افرادی همراه شوید که در نیمه راه هستند و در پیشرفت شما تاثیر زیادی دارند
- افزایش مطالعات در ارتباط با بازاریابی شبکهای باعث کسب نتیجه مطلوب خواهد شد؛ بنابراین از مطالعه کافی غافل نشوید
سخن پایانی
بازاریابی شبکهای استراتژی فروش بسیار قدرتمندی محسوب میشود. در این بازاریابی هر فرد متناسب با میزان تلاش و زمانیکه صرف میکند، درآمد خوبی را کسب خواهد کرد. کسب موفقیت در بازاریابی شبکهای، نیازمند تلاش و صرف زمان است. نتورک نیوز به شما برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای کمک شایانی میکند. این وبسایت با قرار دادن مقالات و مجلات مختلف باعث میشود تا از تجربیات دیگران استفاده کنید و راه موفقیت برای شما هموار شود.
سوالات متداول
۱- تکنیکها و روشهای موثر موفقیت در بازاریابی شبکه ای چه چیزهایی هستند؟
آمادهسازی سوالات، برقراری تعامل و اشتیاق، ارائه پیشنهادات مناسب و برخورداری از صداقت از جمله تکنیکها و روشهای موفقیت در بازاریابی شبکه ای محسوب میشوند.
۲- استفاده از بازاریابی شبکهای چه مزایایی را برای صاحبان کسبوکارها بههمراه خواهد داشت؟
صاحبان کسبوکار میتوانند با حداقل سرمایه وارد بازاریابی شبکهای شوند و این بازاریابی از ریسک بسیار پایینی برخوردار است.
۳- چگونه میتوان در بازاریابی شبکهای به موفقیت دست یافت؟
برای اینکه در بازاریابی شبکهای به موفقیت دست یابید، به کسب مهارتهای لازم در مذاکره و ایجاد انگیزه در مشتریان نیاز خواهید داشت.