2

آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش

  • کد خبر : 3774
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش

آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش از جمله مسائل ترند شده در دنیای امروز هستند. اخیرا داده های فروش به صورت مستقیم و جهانی نشان می‌دهد که فروش مستقیم با رشدی فزاینده حدودا بیش از ۱۴۰ میلیارد پوند در سال ارزش دارد. به طور غیر رسمی این حرفه و […]

آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش

آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش از جمله مسائل ترند شده در دنیای امروز هستند. اخیرا داده های فروش به صورت مستقیم و جهانی نشان می‌دهد که فروش مستقیم با رشدی فزاینده حدودا بیش از ۱۴۰ میلیارد پوند در سال ارزش دارد. به طور غیر رسمی این حرفه و صنعت بیشتر از بقیه شغل ها میلیونر ساخته است.

اصول آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش

جایگاه بازاریابی شبکه ای به طور قطع می توان گفت در دنیای امروز ار ارزش خوبی برخوردار است. فردی که در حوزه بازاریابی شبکه ای توانایی و مهارت کافی را دارد، می تواند در حوزه های مختلف دیگر از مهارت و توانایی خود برای رفع نیاز و کسب درآمد استفاده کند.

همچنین کاربران می توانند در مدت زمان کوتاهی به چارت بندی و نظم فکری برسند. ما در بازاریابی شبکه ای یا همان فروش مستقیم بایستی درک در عمیق و ژرفی از فروش داشته باشیم. چون که حیطه فعالیت مان گسترده تر از فروشندگی است. در نتیجه احتیاج به آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش یک ضرورت مهم و اساسی است. پس در ادامه همراه نتورک نیوز باشید تا در مورد اصول آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش بیشتر بدانیم.

انواع روش های بازاریابی شبکه ای

قبل از جلسه مشاوره در مورد مشتری تحقیق کنید

اگر شما توقع دارید خریداران، وقت خود را به صحبت درباره محصول شما صرف کنند. باید ابتدا برای شناخت آن ها زمان بگذارید. با توجه به  حضور شبکه های اجتماعی در زندگیمان، هیچ دلیلی برای برقراری تماس با خریداران احتمالی بدون در نظر گرفتن آگاهی از سلیقه های آن ها وجود ندارد. نیازی نیست که حتما تحقیقات تان طولانی باشد. حدود پنج  تا  ۱۰ دقیقه برای شناخت مشتری کافیست.

رابطه صحیح ایجاد کنید

اگر مشتری داخل فروشگاه خرده فروشی شود. بدون فاصله و هرگز این سوال را مطرح نمی کنید که آیا به این پیراهن  علاقه دارید؟ بلکه در ابتدا سر صحبت را با جمله ای مثل امروز چطور بوده است؟ شروع میکنید. سپس در مورد چیزی که به دنبال آن هستند سوالاتی می پرسید. نکته مهم این است که پیش از هر چیزی با مشتری خود ارتباط برقرار کنید.

خریدار خود را تشریح کنید

 راز فروش هر محصولی به کسی این نیست که سعی کنید فقط محصولی را به کسی  بفروشید. اگر با ویژگی و خصوصیات بازار هدف خود آشنا و در مقابل آن آماده باشید، قطعا پیروزی  بیشتری کسب خواهید کرد. با پیدا کردن فردی که محصولات و خدمات شما  برای آنها مفید واقع شود. از هدر دادن وقتتان جلوگیری می‌کرد. ولی بجای آن فرصت بیشتری برای خریدارانی که شانس زیادی برای مشتری شدن دارند، صرف کنید.

 

مهم ترین نکات آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش

در این بخش از مقاله آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش قصد داریم به بررسی نکات و تکنیک های مفید در زمینه فروش حرفه ای بپردازیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

 

سوال کنید و گوش دهید

خیلی مهم نیست که  تا چه مقدار راجب خریدار احتمالی خود تحقیق کرده باشید، در اطلاعات شما این امکان وجود دارد که خلع هایی باشد. در صورت دقت نکردن یا متوجه نشدن آنها نمی‌توانید به مشتری خود یاری رسانید تا مشکل وی را رفع کنید . به خاطر همین سوال کردن در طول مکالمه بسیار مهم است.

کنجکاو باشید

خوب است که لیستی از سوالات تا به حال پیش آمده را داشته باشید . اما اگر در مواقعی با مکالمه ای غیر منتظره رو به رو شدید لازم نیست که حتما به آن پایبند باشید. مردم بشدت علاقه دارند که درباره خصوصیات خودشان بگویند  پس کنجکاوی واقعی شما به آنها کمک می‌کند تا با شما رابطه بهتری پیدا کنند.

تبلیغ کنید ، نفروشید

فقط علم این اصل را بهتر توضیح می‌دهد که: مسائل زوری و اجباری با مقاومت رو به رو خواهد شد. در هنگام صحبت با متقاضی و مشتری باید برای مثال به او بگویید میخواهم برایتان داستانی بگویم یا این کاری است که اگر من بودم انجام می‌دادم. این یک موفقیت است. فروشندگان بیشتر این اشتباه را می‌کنند و از مشتری می‌خواهند که اکنون ام را بخرد ولی در بیشتر مواقع نتیجه معکوس می‌دهد در حالی پروموت باعث جذب می‌شود.

نه شنیدن از طرف مشتری را به زمانبندی نادرست تان مرتبط بدانید

یک نکته مهم که در آموزش و فروش در بازاریابی شبکه ای، باید دانست سعی در قدرت نه شنیدن است‌. همه ما می‌گوییم نه. چون وقتی چیزی را نمی خواستیم به ما پیشنهاد میشد. اگر هر فرد فروشنده مجبور باشد این را مقوله ای شخصی بداند دشوار است که بتواند در فروشندگی دوام بیاورد.

هرگز به مشتری نگویید :”من می‌دانم شما به این محصول نیاز دارید

این جمله در حقیقت تحمیل کردن نظر خودتان به مشتری است. ولی بجای آن میتوانید به آن نشان دهید که چگونه محصول شما نیازش را برطرف می‌کند. به علت و دلیل نادرست بودن محصول یا خدمات به دقت گوش دهید.  آن را به ذهن خود با جمله ی “حال برای من مناسب نیست ” تغییر دهید. برخی ممکن است نیازهایشان را تغییر دهند. وظیفه شما ایجاد رابطه خوب و دلچسب و مطمئن شدن از این است که مشتری حرف های شما در ذهنش به خاطر مانده است. شاید در زمانی با یادآوری صحبت شما به شما رجوع کند.

تفکر خود را تغییر دهید

اگر به کافه ای بروید و پیش خدمتکار آنجا به شما پیشنهاد قهوه دهد. شما می‌گویید “خیر ممنون “. گفتن جمله خیر ممنون در حقیقت به معنا و مفهوم این است که “فعلا ممنون”. شما این را میدانید که در چه زمانی به قهوه احتیاج دارید و آن را تهیه خواهید کرد.

پیگیری کنید :تنها راه موفقیت پیگیری است

اگر شما تا به حال پاسخ “نه اکنون ” را از طرف مقابل دریافت کرده اید می توانید خیلی ساده بپرسید در چه زمانی امکان دارد برای صحبت مجدد ما در این باره مناسب است؟” اگر موضوع پیگیری را با توجه به همه شرایط یاد گرفته اید. بدون شک در آموزش  بازاریابی شبکه ای  شما به خوبی نتیجه میدهد.

 

برای مطالعه: روش های بازاریابی شبکه ای

شبکه سازی در هر کاری حیاتیست

و مسئله ساده ای دارد: اگر کسی شما را دوست داری میخواهد از طریق شما تجارت کند. در شبکه های اجتماعی با مشتریان برقرار کنید. آنچه در زندگی آموختید به خاطر بسپارید. دلایل مناسب دیگری برای برقراری ارتباط ممکن است به زندگی آنان ارزش ببخشد داشتن سخاوت روحیه اساسی در ایجاد یک رابطه است. امروز در این مقاله سعی کردیم اصول آموزش بازاریابی شبکه ای و فروش را به شما بیاموزیم. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.