2

قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی

  • کد خبر : 8839
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نتورک نیوز، محبوبه درخشنده از رساله خود با عنوان «ارائه مدل قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی» دفاع می‌کند. درخشنده به عنوان دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد دفاع از رساله خود را در گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی […]

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نتورک نیوز، محبوبه درخشنده از رساله خود با عنوان «ارائه مدل قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی» دفاع می‌کند. درخشنده به عنوان دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد دفاع از رساله خود را در گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی انجام می‌دهد.

قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی

نامناسب بودن عملکرد صادراتی شرکت‌های ایرانی، دغدغه مدیران حوزه کسب و کار

هدف این مطالعه، ارائه یک چارچوب مفهومی از قابلیت‌های بازاریابی صادرات مبتنی بر مزیت رقابتی می‌باشد. با به دست آمدن آمار ۱۰ شرکت ایرانی موفق در زمینه صادرات، به حدود ۱۹۱ نفر مدیران ارشد، معاونان و سرپرستان رسیدیم که در این بین ۱۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه‌ای شامل ۷ بعد و ۳۶ سوال استفاده شده است.

نتایج حاصل از این تحقیقات نشان می‌دهند که قابلیت‌های بازاریابی تاثیر موثری بر نوآوری محصول، کانال‌های توزیع و هوش بازاری می‌گذارند. همچنین مشخص شد که ارتباطات بین المللی رابطه بین قابلیت‌های بازاریابی با کانال‌های توزیع، نوآوری محصول و هوش بازاری را تعدیل می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که هوش بازاری، نوآوری محصول و کانال‌های توزیع هر سه تاثیر مثبت و معناداری بر مزیت رقابتی دارند.

منبع: آنا

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.