0

آشنايى با ايميل ماركتينگ و ویژگی های آن

  • کد خبر : 4548
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
آشنايى با ايميل ماركتينگ و ویژگی های آن

ايميل ماركتينگ، يكى از مهم‌ترین راه‌ها براى ايجاد ارتباط قوى و موثر با كاربران و تبديل آنان به مشترى است. برگزيدن يک سرويس ايميل ماركتينگ كه بتواند تمام نيازهاى شما را پاسخ دهد، مى‌تواند نقش مهمى بر موفقيت بيزينس شما ايفا كند. هر سرويس ايميل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در اختيار شما قرار مى‌دهد؛ البته […]

ايميل ماركتينگ، يكى از مهم‌ترین راه‌ها براى ايجاد ارتباط قوى و موثر با كاربران و تبديل آنان به مشترى است. برگزيدن يک سرويس ايميل ماركتينگ كه بتواند تمام نيازهاى شما را پاسخ دهد، مى‌تواند نقش مهمى بر موفقيت بيزينس شما ايفا كند. هر سرويس ايميل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در اختيار شما قرار مى‌دهد؛ البته كه برخى از آنان رايگان بوده و برخى نيز پولى هستند. البته شايان ذكر است كه بيشتر شركت‌های ارائه دهنده سرويس ايميل ماركتينگ خدمات ويژه خود را، پولى ارائه مى‌کنند.

ايميل ماركتنيگ چيست؟

ايميل ماركتنيگ چيست؟

ايميل ماركتينگ، فرايند ماركتينگ را آسان‌تر كرده و شما، بسته به سرويسى كه انتخاب مى‌کنید، قابليت‌ها و ويژگى‌های منحصر به فردى را در اختيار مى‌گیرید. قابليت‌ها عبارت‌اند از :

  • تست A/B
  • ايجاد فرم ثبت نام
  • اتوماسيون ايميل
  • ارتباطات ايميلى
  • شخصى‌سازی
  •  كمپين ايميل ماركتينگ
  •  يک‌پارچه‌سازی با ديگر نرم افزارهاى بازاريابى
  • فروش و خدمات

امكان بررسى و تجزيه و تحليل نتايج

امكان بررسى و تجزيه و تحليل نتايج

امروزه در صنايع مختلف، سرويس‌های ايميل ماركتينگ به يک ابزار استراتژيک براى تمام بيزينس‌ها، در هر ابعادى، تبديل شده اند. اين سرويس‌ها به صاحبان مشاغل كمک شايانى مى‌کنند؛ همچنين اين سرويس‌ها ارتباطات قوى با مشتريان بالقوه و وفادار خود ايجاد مى‌کنند. همچنين اين سرويس‌های ایمیل كمک مى‌کنند تا صاحبان كسب‌و‌کارها، فروش خود را افزايش دهند. يكى از مهم‌ترین و بهترين ويژگى اينگونه سرويس‌ها اين است كه تعاملات شما با مشتريان را بالاتر مى‌برند.

استفاده از ايميل براى بازاريابى، به روش‌های گوناگونى انجام مى‌شود؛ به عنوان مثال، برخى از مشاغل ممكن است تصميم بگيرند استراتژى بازاريابى خود را بر روى ارسال منظم خبر نامه باكيفيت براى مشتركين قرار دهند و يا برخى ديگر از مشاغل ممكن است كه تمايل داشته باشند تا تمركزشان را بر روى كمپين‌های ايميلى در مورد محصولات و ارائه تخفيفات ويژه بگذارند.

ابزارهای مورد استفاده در سرویش ایمیل مارکتینگ

ابزارهای مورد استفاده در سرویش ایمیل مارکتینگ

هر استراتژى در اين سرويس‌ها، نيازمند ابزارهاى مختلفى است، كه عبارت‌اند از :

  • ايجاد ايميل
  • ارسال ايميل به مخاطبين خاص
  • يک‌پارچه‌سازی با سيستم پشتيبان
  • يک‌پارچه‌سازی با سيستم حسابدارى
  • سيستم مديريت ارتباط با مشترى و يا ( CRM )
  • سيستم مديريت موجودى

حال اينكه شما چه روشى را انتخاب كنيد، ارتباط مستقيم با بودجه‌ای دارد كه قصد داريد به این سرویس اختصاص دهيد تا بتواند به نيازهاى شغلتان پاسخ دهد.

پيشرفته‌تر شدن سرويس‌های ايميل ماركتينگ

پيشرفته‌تر شدن سرويس‌های ايميل ماركتينگ

يكى از پيشرفت‌هايى كه این نوع سرویس در سال‌های گذشته داشته است، اضافه شدن هوش مصنوعى به آن است. هوش مصنوعى سبب بهتر شدن و بهبود مكانيزم بازاريابى همچون تست A/B و يا دسته‌بندى هوشمندانه‌ مخاطبين شده است.

همين امر موجب بهینه‌سازى استراتژى‌های ايميل ماركتينگ شما مى‌شود و مى‌توانيد محتوايى مناسب به هرگروه از مشتركين ارسال كنيد. البته كه مهم‌ترين نكته درباره هوش مصنوعى اين است كه سبب بهينه شدن محتواى ايميلى مى‌شود.

بیشتر بخوانید

همچنين اگر اطلاعات خوبى از سيستم مديريت ارتباط با مشترى و سيستم‌های فروش دريافت كند، می‌تواند محتواى ايميل را براى هر سطح از مشترى شخصی‌سازى كند. دركل، هوش مصنوعى قابليت‌هاى زيادى براى ايميل ماركتينگ به همراه دارد؛ درواقع تعيين اينكه يک سرويس چگونه هوش مصنوعى را پياده كرده است، مى‌تواند يک معيار مهم براى بازاريابان در انتخاب سرويس باشد.

معيارهاى انتخاب ايميل ماركتينگ

معيارهاى انتخاب ايميل ماركتينگ

يک سرويس مناسب بايد بتواند تمامى نيازهاى يک كسب‌و‌کار را پاسخ دهد؛ برخى از نيازهاى يک شغل، می‌توانند از اهميت بالايى برخوردار باشند و نقش مهمى در پيشرفت يک كسب‌وکار ايفا كنند. اين سرويس‌ها از لحاظ محبوبيت و برند بودن، در جايگاه‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ كه همين امر سبب مى‌شود تا انتخاب بين سرويس‌ها، روز به روز، سخت و سخت‌تر شود.

نكاتى كه شما بايد هنگام انتخاب یک سرویس با مشخصات کارامد به آن توجه كنيد، عبارت‌اند از :

  1. يكپارچگى با سيستم مديريت محصولات و سيستم مديريت كاربران
  2. داشتن ويژگى‌های كافى
  3. قيمت‌گذاری مناسب
  4. امنيت و زيرساخت سرويس
  5. سهولت استفاده از سرويس

يكپارچگى با سيستم مديريت محصولات

فرقى نمى‌کند كه شما تازه شروع به كار كرده باشيد و يا ليستى بلند بالا از مشتركين خود داشته باشيد؛ سرويس ايميل ماركتينگ مى‌تواند به شما كمك كند. شما مى‌توانید از طريق آپلود فايل اكسل و يا CSV و همچنين به روش وارد كردن دستى، مشتركين خود را به ليست اصافه كنيد. علاوه بر آن، برخى از اين سرويس‌ها با نرم‌افزارهای ديگرى يكپارچه مى‌شوند و به شما اين امكان را مى‌دهند كه مخاطبين جيميل يا هر سرويس ايميلى ديگر را در آن ذخيره كنيد.

يكپارچگى با سيستم مديريت محصولات

داشتن ويژگى‌های كافى

اينكه سرويس انتخابى شما چه ويژگى‌ها و قابليت‌هایی در اختيار شما مى‌گذارد، اصلى‌ترین مسئله‌ای است كه بايد مورد بررسى قرار بگيرد. درواقع شما سيستمى مى‌خواهید كه با شما رشد كند و براى شما كارايى داشته باشد.

تست اسپم شدن ايميل

ابزارى براى اينكه متوجه شويد ايميل‌ها اسپم مى‌شوند يا خير، لازم و ضرورى است؛ چراكه بكار بردن برخى از عبارات در ايميل سبب اسپم شدن آن‌ها می‌شود؛ همچنين موجب مى‌شود تا تمام زحمات شما به هدر رود.

برای مطالعه بیشتر: اصول دعوت در بازاریابی شبکه‌ای

دسته‌بندی ليست مشتركين

دسته‌بندی افرادى كه به محصولات و خدمات مختلف علاقه دارند و يا دسته‌بندی بر اساس جنسيت و سن، مى‌تواند به شما كمك كند؛ از این رو باید ايميل‌های شخصى‌سازی شده و مطابق با علايق مخاطبينتان برايشان ارسال كنيد.

ايميل‌های شخصى‌سازی شده

اتوماسيون ايميل

اتوماسيون ايميل، نقش بسيار پررنگى در مشاغل مختلف دارد؛ قابليت تنظيم ارسال به صورت خودكار ايميل‌ها در صورت رخداد يک رويداد بر اساس رفتارهاى مشترى، به كسب‌وكار شما كمک زیادی مى‌کند.

بهترین سرویس‌ها، امكان ارسال خودكار ايميل را براى شما فراهم مى‌کنند. اين ويژگى به شما كمک مى‌كند تا در شرايط خاصى مانند روز تولد و يا سالگرد ازدواج، با كاربرانتان در ارتباط باشيد و يا حتى ايميل خوشامدگويى براى كاربران جديد ارسال كنيد.

همچنين اين سرويس‌ها به شما اين امكان را مى‌دهند كه بر اساس رفتارهاى كاربر، واكنش نشان دهيد. براى مثال، رفتارهايى همچون باز كردن ايميل، رها كردن سبد خريد، ثبت سفارش و يا ناديده گرفتن ايميل، از اين دسته واكنش هاست.

اين سرويس‌ها به شما كمک مى‌کنند تا بتوانيد مجموعه‌ای از ايميل‌ها، همچون يكسرى ايميل‌های آموزشى را براى دسته‌ای از مشتركين ارسال كنيد و يا مى‌توانید ارسال ايميل به دسته‌ای از مشتركين را به طور موقت و با براى هميشه قطع كنيد.

پشتيبانى

شما حتماً بايد پشتيبانى از سرويس را نيز مورد بررسى قرار دهيد؛ چراكه برخى از سرويس‌ها ممكن است آنطور كه توقع داريم، در دسترس و پاسخگو نباشند.

جمع‌بندی: همانطور كه در متن بالا گفته شد، سرويس ايميل ماركتينگ كمک شايانى به كسب‌وكارها مى‌کند؛ امكان تعامل بيشتر با مشترى از طريق اين سرويس‌ها امكان پذير بوده و همين امر موجب افزايش بهبود مشاغل شما می‌شود. ممنون که تا انتهای این گفتار همراه نتورک نیوز بودید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=4548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.