4

بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه کار می کند؟

  • کد خبر : 3485
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه کار می کند؟

با وجود ظهور شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین راه های ارتباط با مخاطبان شماست. ازاریابی ایمیلی یک فرآیند اختیاری نیست، بلکه یک ضرورت برای مشاغل آنلاین است. زمانی که بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، می تواند به کسب و کار کمک کند تا فروش، ترافیک و سود را افزایش دهد. […]

با وجود ظهور شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین راه های ارتباط با مخاطبان شماست. ازاریابی ایمیلی یک فرآیند اختیاری نیست، بلکه یک ضرورت برای مشاغل آنلاین است. زمانی که بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، می تواند به کسب و کار کمک کند تا فروش، ترافیک و سود را افزایش دهد. در این نوشتار، می آموزید که ایمیل مارکتینگ چیست، چگونه کار می کند و چرا برای موفقیت کسب و کار شما مهم است.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی فرآیند بازاریابی دیجیتال برای برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق پیام های پست الکترونیکی (ایمیل) است. پیام‌های ایمیل معمولاً دارای هدف تجاری هستند، اما از آنها برای آموزش و اطلاع‌رسانی به گیرنده در مورد موضوعات مورد علاقه نیز استفاده می‌شود.

به زبان ساده، بازاریابی ایمیلی فرآیند استفاده از ایمیل به عنوان کانال فروش است. برای انجام این کار، باید یک لیست ایمیل بزرگ از افرادی داشته باشید که داوطلبانه برای دریافت پیام‌های شما ثبت‌نام کرده‌اند.

مزایای بازاریابی ایمیلی

مهمترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای هر نوع کسب و کار آنلاین عبارتند از:

 راهی عالی برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند شما است

می تواند به شما کمک کند تا سرنخ های بیشتر و فروش بیشتری داشته باشید

یکی از بهترین راه ها برای دریافت ترافیک تکراری بیشتر است

راهی برای به حداقل رساندن برخی از خطرات مرتبط با تغییرات الگوریتمی SEO است.

بازاریابی ایمیلی

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟

بیایید دلایل این که بازاریابی ایمیلی برای تجارت شما مهم است را ببینیم.

1. 50 درصد از جمعیت جهان از ایمیل استفاده می کنند

اولین دلیلی که بازاریابی ایمیلی را بسیار مهم می کند این واقعیت است که ایمیل رایج ترین ابزار ارتباطی در جهان است.

آمار نشان می دهد که:

بیش از 4 میلیارد حساب ایمیل فعال وجود دارد (کل جمعیت جهان حدود 8 میلیارد است)

99 درصد از کاربران ایمیل حداقل یک بار در روز و بسیاری از آنها چندین بار در روز ایمیل خود را چک می کنند

نرخ باز شدن ایمیل حدود 20٪ است در حالی که نرخ تعامل در شبکه های اصلی رسانه های اجتماعی حدود 0.6٪ است.

60٪ از کاربران برای دریافت پیام ها و معاملات در یک خبرنامه مشترک می شوند در حالی که تنها 20٪ از همان برند در رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند.

بازاریابی ایمیلی 4400% بازگشت سرمایه دارد. ایمیل دارای بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر و تعامل بیشتر از هر کانال دیگری است که آن را به یک رسانه عالی برای کمپین های بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند.

2. شما «مالک» مخاطبان خود هستید

لیست ایمیل شما یک دارایی برای شرکت شما است و شما مجبور نیستید آن را با کسی به اشتراک بگذارید، شما مالک آن هستید. بر خلاف فالوورهای فیس بوک یا توییتر شما که متعلق به آن شرکت ها هستند.

داشتن یک لیست بزرگ از کاربرانی که به صورت دستی و داوطلبانه در لیست شما ثبت نام کرده‌اند، می تواند مقدار زیادی به ارزش فروش مجدد کسب و کار آنلاین شما بیافزاید.

3. می توانید مستقیماً با مشترکین خود ارتباط برقرار کنید

بازاریابی ایمیلی به شما یک کانال ارتباطی مستقیم بین شرکت و مخاطبان ارائه می دهد.

هنگامی که یک لیست ایمیل سالم دارید، می توانید از آن به هر طریقی که می خواهید برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود بدون پرداخت هزینه تبلیغات به فیس بوک یا تکیه بر الگوریتم های آنها استفاده کنید.

ایمیل‌ها را می‌توان به شخصی‌سازی کرد و می‌توان از آنها برای شروع مکالمه یک به یک با مشتریانتان استفاده کرد.

4. کاربران داوطلبانه برای دریافت پیام های ایمیل ثبت نام می کنند

وقتی کاربری در لیست شما ثبت نام می کند، به این معنی است که به کسب و کار شما اعتماد دارد و می خواهد از شما ایمیل دریافت کند. این با کاربرانی که در فیس بوک تبلیغاتی نشان می دهند که برایشان اهمیتی ندارد متفاوت است. 

5. بازاریابی ایمیلی بازده بالایی دارد

همانطور که در بالا ذکر شد ROI بازاریابی ایمیلی می تواند تا 4400٪ باشد. این بیش از دو برابر بهترین کانال بعدی است که SEO می‌باشد، است.

بازاریابی ایمیلی می تواند به کسب و کار آنلاین کمک کند تا:

افزایش درآمد

بهبود فروش

افزایش ترافیک وب سایت

افزایش آگاهی از برند

در حالی که اینها آمار کلی هستند، بازگشت واقعی سرمایه به عوامل مختلفی مانند نوع محصولاتی که می فروشید، حاشیه سود، هزینه جذب مشتری و میزان بهینه سازی کمپین های بازاریابی ایمیلی شما بستگی دارد.

6. ایمیل هنوز هم یکی از پرفروش ترین ابزارهاست

در نهایت، همه شرکت ها می خواهند فروش خود را افزایش دهند و این یکی از مهم ترین دلایل برای اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی است.

ثابت شده‌است که ایمیل یک ابزار فروش عالی است زیرا بر خلاف سایر کانال ها، می توان آن را شخصی کرد. قیف فروش ایمیل دارای مراحل مختلفی است و همانطور که از طریق قیف عبور می کنید ایمیل ها را می توان با توجه به اقدامات کاربر سفارشی کرد.

هیچ کانال دیگری این نوع انعطاف پذیری را ارائه نمی دهد و به همین دلیل است که ایمیل موثرتر و بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات دارد.

بازاریابی ایمیلی

7. بازاریابی ایمیلی را می توان خودکار کرد

یکی از جنبه های زیبای بازاریابی ایمیلی این است که می تواند کاملاً خودکار باشد. از زمانی که کاربر در لیست شما اضافه می شود تا زمانی که از فروشگاه شما خرید می کند، کل فرآیند می تواند کاملاً خودکار باشد. بهینه سازی فرآیندهای خودکار آسان تر است (زیرا دارای متغیرهای ثابت زیادی هستند) و به زمان کمتری برای مدیریت نیاز دارند.

8. عملکرد را می توان به راحتی و با دقت اندازه گیری کرد

یکی دیگر از ویژگی های ایمیل مارکتینگ این است که همه چیز را می توان با دقت بالایی اندازه گیری کرد. این موضوع مهمی است زیرا اگر نتوانید چیزی را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را بهبود ببخشید. دانستن دقیق هزینه اجرای یک کمپین و درآمد حاصل از آن، می تواند به شما کمک کند تا سود خود را به حداکثر برسانید.

این نکته در مورد سایر کانال های دیجیتال صدق نمی کند. هنگامی که یک کمپین ایمیلی را اجرا می کنید، دقیقا می دانید که چند نفر ایمیل های شما را باز کرده‌اند، چند نفر روی یک لینک کلیک می کنند و چند نفر به دلیل ایمیلی که ارسال کرده‌اید خرید کرده‌اند.

9. یک ابزار نظرسنجی عالی است

برای رشد یک کسب و کار آنلاین موفق، باید محصولات و حضور آنلاین خود را به طور مداوم بهبود بخشید و برای انجام این کار، به بازخورد کاربران نیاز دارید.

انجمن شما و لیست مشترکین شما بهترین کاندیدها برای ارائه اطلاعات ارزشمند به شما هستند. این افراد در لیست شما ثبت نام کردند تا برند شما را دنبال کنند و نظر آنها بیش از دیگران اهمیت دارد.

از بازاریابی ایمیلی نیز می توان برای نظرسنجی از جامعه و دریافت پاسخ هایی استفاده کرد که می تواند به شما در ایجاد محتوا، محصولات و خدمات بهتر کمک کند. حتی می توانید از لیست خود برای آزمایش یک ایده محصول جدید استفاده کنید و اگر مجبور بودید این فعالیت را به یک شرکت شخص ثالث بسپارید، در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی کنید. 

10. ارزش کسب و کار آنلاین شما را افزایش می دهد

اگر می خواهید ارزش کسب و کار آنلاین خود را برای اهداف فروش مجدد (یا دلایل دیگر) افزایش دهید، داشتن یک لیست ایمیل هدفمند و کمپین های ایمیل بهینه شده، می تواند تفاوت زیادی در میزان دریافتی شما ایجاد کند.

ارزش گذاری یک کسب و کار آنلاین معمولا بر اساس سه عامل است: ترافیک ارگانیک ماهانه، ترافیک ماهانه و درآمد ماهانه. به غیر از این، خریداران به دنبال عوامل دیگری هستند که بازاریابی ایمیلی یکی از آنهاست.

شرکتی که دارای لیست ایمیلی باشد که دائما در حال رشد و نرخ تبدیل خوب است، ارزش بسیار بیشتری نسبت به شرکتی دارد که فقط می تواند عملکرد ترافیک را اثبات کند.

.بیشتر بخوانید:

پرفروش‌ترین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در ایران

نکات کلیدی

بازاریابی ایمیلی برای همه نوع کسب و کار مهم است. اگر وب‌سایتی دارید و هنوز لیست ایمیل ندارید، این کار را در صدر لیست کارهایتان قرار دهید.

بازاریابی ایمیلی به شما کمک نمی کند تا ترافیک خود را به همان روشی که تبلیغات SEO یا PPC انجام می دهد افزایش دهید، اما می تواند به فروش بیشتر و افزایش درآمد کمک کند.

اگر مبتدی هستید، ممکن است کل فرآیند پیچیده به نظر برسد، اما اینگونه نیست.

با ثبت نام در یک پلتفرم بازاریابی ایمیلی شروع کنید و لیست خود را ایجاد کنید. در ابتدا لازم نیست نگران هزینه ها باشید زیرا همه پلتفرم ها بسته های رایگان را برای 2000 کاربر اول ارائه می دهند.

سپس فرم های ثبت نام ایمیل را در وب سایت خود اضافه کنید (یا از ابزاری مانند optinmonster استفاده کنید) تا شروع به جمع آوری ایمیل کنید. اگر ترافیک شما کم باشد، ایمیل های زیادی دریافت نمی کنید اما این یک شروع است. همانطور که ترافیک شما افزایش می یابد، لیست ایمیل شما نیز افزایش می یابد.

یک پیام خوشامدگویی تنظیم کنید تا از مشترکین خود به خاطر اعتماد به شما در آدرس ایمیلشان تشکر کنید و به آنها توضیح دهید که از ایمیل های شما چه انتظاری دارند.

هنگامی که تجربه بیشتری کسب کردید و در مورد بازاریابی ایمیلی اطلاعات بیشتری کسب کردید، چند کمپین ایجاد کنید و نتایج را زیر نظر بگیرید. از آزمایش ایده های خود نترسید اما سعی کنید کاربران خود را با پیام های زیاد اسپم نکنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر من یک مجموعه ایی دارم که کمپین ایمیل مارکتینگ ان را تازه اغاز کردم اما ایمیل ها سپم میشه با چه روشی میتوان این مشکل را برطرف کرد؟

    • سلام باید از پنل های ایمیل مارکتینگی استفاده کنید که استاندارد هستند و به صورت بین المللی ثبت شده اند که اسپم نشود

  2. چگونه میتوانم یک کمپین ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنم و از ان درامد کسب کنم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.