0

مهم‌ترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

  • کد خبر : 5044
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
مهم‌ترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارزیابی اهداف معینی است که از طریق کانال‌های مختلف، قابل دستیابی هستند. تعریف ساده‌تری را می‌توانیم ارائه کنیم: استراتژی بازاریابی، برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند به اهداف کاری خود برسید و در راه رسیدن به این اهداف از ابزارهای موجود، کمپین‌ها و کانال‌هایی مثل رسانه‌های فردی، پولی و اکتسابی بهره […]

استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارزیابی اهداف معینی است که از طریق کانال‌های مختلف، قابل دستیابی هستند. تعریف ساده‌تری را می‌توانیم ارائه کنیم: استراتژی بازاریابی، برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند به اهداف کاری خود برسید و در راه رسیدن به این اهداف از ابزارهای موجود، کمپین‌ها و کانال‌هایی مثل رسانه‌های فردی، پولی و اکتسابی بهره بگیرید.

باتوجه به مقیاس کسب و‌ کار خود، استراتژی بازاریابی شما شامل، چندین هدف و بخش‌های مختلف می‌شود، اما داشتن نگاه ساده به استراتژی نیز به شما کمک می‌کند تا به راحتی به اهدافتان دست پیدا کنید.

کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

باید توجه داشته باشید که، نباید استراتژی دیجیتال مارکتینگ را با کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ اشتباه بگیرید. به طور نمونه، ممکن است تصمیم بگیرید یک کمپین برای به اشتراک گذاری برخی محتواها در توییتر راه اندازی کنید تا مخاطبان بیشتری را از طریق این کانال بدست آورید. این کمپین قسمتی از استراتژی شما برای تولید مخاطبان بیشتر است. به این نکته توجه کنید که اگر یک کمپین چندین سال هم به طول بی‌انجامد، به عنوان یک استراتژی انتخاب نمی‌شود، بلکه یک تکنیک در کنار سایر کمپین‌ها برای ایجاد استراتژی شما می‌باشد.

مراحل ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مراحل ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مراحل ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ به ۵ بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. پرسونا بسازید
  2. اهداف خود را مشخص کنید
  3. کانال‌های دیجیتال مارکتینگی که دارید را ارزیابی کنید
  4. برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید
  5. کمپین‌های اکتسابی خود را بررسی کنید

پرسونا بسازید

پرسونا بسازید

اولین چیزی که درباره هر نوع بازاریابی باید بدانید، آن است که بازاریابی شما قرار است کدام دسته از افراد را مورد هدف قرار دهد و دقیقا می‌خواهید چه کسی را جذب کنید. لازم است تا شما پرسونا بسازید، این کار در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک کند. پرسونا ساختن یعنی، شما از قبل بدانید که چه‌ کسی با احتمال بالا مشتری شما خواهد بود و ویژگی‌های مشتری هدف خود را حدس بزنید. برای نمونه، اگر کسب‌ و کار شما در حوزه‌ پوشاک است، باید ببینید مشتری هدف شما در چه سن و سالی است، چه جنسیتی دارد و حدود قد و وزنش چقدر می‌باشد.

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف خود را مشخص کنید

هدف هر بخش از کسب‌ و کار باید در راستای هدف کلی بیزنس باشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که درآمد خود را در سال جاری ۲۰٪ افزایش دهید، ممکن است همکار‌های بخش بازاریابی شما به دنبال افزایش ۵۰ درصدی گرفتن لید باشند، تا هدف کلی کسب‌ و کار را محقق کنند. هدف بازاریابی شما، هرچیزی که باشد، به منابع مناسبی احتیاج دارید که رسیدن به آن ممکن شود. این منابع می‌توانند ابزارهای فیزیکی، مانند تجهیزات به‌ روزتر برای فیلم‌ برداری باشند، یا ایجاد یک کانال جدید مانند ایمیل‌ مارکتینگ برای ارتباط بهتر با مخاطبان یا حتی یک فرد متخصص. شما باید اهداف خود را مشخص کنید تا به بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برسید.

در نتورک نیوز بخوانید

کانال‌های دیجیتال مارکتینگی که دارید را ارزیابی کنید

کانال‌های دیجیتال مارکتینگی که دارید را ارزیابی کنید

یکی از مهم‌ترین گام‌های ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ، آن است که کانال‌های دیجیتال مارکتینگی که دارید را ارزیابی کنید. شما باید بدانید چه کانال‌هایی برای دیجیتال مارکتینگ، در اختیار دارید. هر کانالی در اختیار دارید را در یک spreadsheet جمع‌آوری کنید. در این حالت، یک نمای کلی از رسانه‌هایی که در اختیار شماست را پیش روی خود دارید. این رسانه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • رسانه فردی (owned media)
  • رسانه اکتسابی (earned media)
  • رسانه‌های پولی (paid media)

برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید

برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید

شما باید برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید و برنامه‌های خود را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. این کار در جهت بهتر‌ شدن استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما، به یاریتان می‌آید. به طور کلی، محتوا که بخش مهمی از رسانه‌های فردی هر برند است، قلب دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. هر پیامی که برند شما ارسال می‌کند، می‌تواند به عنوان نوعی محتوا شناخته شود؛ از همین رو، اهمیت بالایی را داراست.

کمپین‌های اکتسابی خود را بررسی کنید

کمپین‌های اکتسابی خود را بررسی کنید

شما همواره‌ باید کمپین‌های‌ اکتسابی خود را بررسی کنید، تا به بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برسید. لازم است تا شما به کارهایی که تا به امروز برای بازاریابی برند خود انجام داده‌اید، فکر کنید و به کارآمدی هر یک امتیاز دهید. برای راحتی کار خود، می‌توانید از ابزاری مثل (Google Analytics) بهره بگیرید. به آن‌ها رتبه دهید و مشخص کنید که بیشترین جذب ترافیک و لید از کدام بخش بوده است و کدام پست شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شده است یا کدام تدبیر شما رضایت مشتری را جلب کرده است. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، نقاط ضعف خود را بشناسید، آن‌ها را اصلاح یا با کمپین‌های دیگری را جایگزینشان کنید.

بهترین استراتژی

جمع بندی

همانطور که در‌ متن بالا گفتیم، استراتژی دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید توجه بالایی، در پروسه دستیابی به موفقیت کسب و کارتان، به آن‌ داشته باشید. همچنین روش‌ها و گام‌هایی وجود دار‌ند که شما بتوانید بهترین استراتژی را برای بیزینس خود تدوین کنید. شما برای رسیدن به یه روش کارامد، می‌توانید از یک متخصص، در زمینه کسب و کار خود کمک بگیرید.

 


 

سوالات متداول

آیا وجود یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟

بله، برای موفقیت یک بیزینس، ضرورتاً باید یک استراتژی کارامد داشته باشید.

چگونه می‌توان یک استراتژی موفق ساخت؟

برای این منظور، باید حتماً گام‌های ذکر شده در متن را در نظر بگیرید و به آن‌ها عمل کنید.

ساخت پرسونا چه تاثیری‌ در موفقیت یک بیزینس دارد؟

ساختن پرسونا یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید برای ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ برداشت.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.