1

ارز دیجیتال دیجی بایت

  • کد خبر : 1165
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
ارز دیجیتال دیجی بایت

ارز دیجیتال دیجی بایت | دیجی بایت (DigiByte) با واحد اختصاری DGB، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که با هدف امنیت، کاربرد به عنوان پول و یک روش پرداخت سریع و ارزان توسعه یافته است. این ارز دیجیتال جزو معدود ارزهای دیجیتال قدیمی است که همچنان بر سرزبان‌هاست و طرفداران خاص […]

ارز دیجیتال دیجی بایت | دیجی بایت (DigiByte) با واحد اختصاری DGB، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که با هدف امنیت، کاربرد به عنوان پول و یک روش پرداخت سریع و ارزان توسعه یافته است. این ارز دیجیتال جزو معدود ارزهای دیجیتال قدیمی است که همچنان بر سرزبان‌هاست و طرفداران خاص خود را دارد. کار توسعه این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. در این پست با دیجی بایت و نحوه کار آن به زبان ساده آشنا می‌شوید.

دیجی بایت چیست؟

دیجی بایت (DigiByte) چیست؟ همه چیز درباره دیجی بایت

حامیان دیجی بایت از این ارز دیجیتال به عنوان غولی یاد می‌کنند که هنوز بیدار نشده است. بر اساس گفته‌های طرفداران دیجی بایت، این ارز دیجیتال از پیشرفته‌ترین فناوری در حوزه رمزنگاری استفاده می‌کند، از سریع‌ترین شبکه برخوردار است، مقیاس‌پذیری (ظرفیت تایید تراکنش‌ها) در آن بالاست و امنیتش نیز از دیگر ارزهای بزرگ بیشتر است.

افراد جامعه دیجی بایت معتقدند که فناوری برتر این شبکه در سال‌های آینده گوی سبقت را از بیت کوین، لایت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید. آن‌ها ادعا می‌کنند این شبکه بیش از ۱۰۰ هزار نود (Node) در سرتاسر دنیا دارد و جامعه استفاده‌کنندگان آن به شدت به این ارز وفادارند. البته اینکه این ارز دیجیتال بیش از ۱۰۰ هزار نود دارد، تاکنون اثبات نشده است. نود به کامپیوتری گفته می‌شود که مستقیم به شبکه متصل است و کل بلاک چین را دانلود کرده است.

در روی دیگر سکه مسئله پذیرش دیجی بایت قرار دارد که در سال‌های اخیر به کندی پیش می‌رود. در حال حاضر و در مقایسه به دیگر رقبا، پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان یکی از نقاط ضعف آن شناخته می‌شود. در وب‌سایت دیجی بایت اطلاعات کمی از مسائل فنی و نحوه عملکرد شبکه ذکر شده است و تمرکز اصلی بر روی کپی‌برداری از شیوه‌های بازاریابی و کلماتی است که نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. هنگامی که دستاوردهای دیجی‌ بایت و برنامه‌های آنها برای آینده را مطالعه کنید، خواهید فهمید که ایده‌های این شبکه تا چه حد جاه‌طلبانه و البته شاید تبلیغاتی است.

در ادامه دیجی بایت را زیر ذره‌بین خواهیم برد و نکات فنی آن را بررسی خواهیم کرد. امید است در پایان به جمع‌بندی کاملی در خصوص این ارز دیجیتال برسید. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ریسک‌های فراوانی به دنبال دارد و لازم است که پیش از ورود به این بازار، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و تنها به گفته‌های افراد مختلف بسنده نکنید.

کاربرد دیجی بایت (Digibyte) 

دیجی بایت نوع دیگری از دارایی دیجیتال است که دارای بلاک چین نامتمرکز و عمومی مخصوص به خود است و میزبانی شبکه ای را برعهده دارد که سریع تر ، مقایس پذیر تر و ایمن تر از تهداد زیادی از ارزهای دیگر است . این دارایی دیجیتال را نمی توان هک ، نابود یا جعل نمود . همین امر موجب می شود تا این دارایی برای محافظت از چیزهای با ارزش نظیر ارز ،  اطلاعات یا داده های کلیدی دیجیتال به کار بیاید . اساس ساخت این شبکه این بود که جایگزینی مناسب تر برای‌ بیت کوین باشد و طرفداران آن می گفتند که به مرور زمان فناوری بهتر آن در مقابل بیت کوین ، لایت کوین و سایر گزینه های پول نقد دیجیتال برنده می شود . زنجیره بلاک دیجی بایت در بالغ بر 100,000 سرور ، تلفن همراه ، کامپیوتر و گره در سراسر دنیا گسترش یافته است که به این ترتیب هدف نامتمرکز بودن کاملا اجرایی می شود .

اما به صورت ذاتی ، دیجی بایت به عنوان یک چالش مستقیم برای رهبری عملیات انتقالات مالی نظیر کاری که وسترن یونیون و پی پل انجام می دهند (پردازش بالغ بر یک میلیون تراکنش در روز) ، ایجاد شده است . به این دلیل تیم توسعه دهنده این ارز ، محدودیت 21 میلیارد سکه دیجی بایت را قرار داده که در طول 21 سال (17 سال باقی مانده) استخراج می گردد که هزار برابر بیشتر از ساز و کار بیت کوین می باشد . از لحاظ تئوری ، این امر دیجی بایت را به روشی مناسب تر برای پرداخت تبدیل می نماید ، زیرا خرید یک فنجان قهوه احتیاج به کلنجار رفتن با ارقامی نظیر 0.03 (بیت کوین) نیست و می تواند 30 دیجی بایت باشد . هم اکنون بالغ بر 9 میلیارد DGB یا دیجی بایت در چرخه موجود است که از طریق صرافی های آنلاین می توانید آن را بخرید یا به یک استخر استخراج برای استخراج کردن آن متصل شوید .میانگین مدتی که زمان می برد تا بلکی جدید در شبکه بیت کوین تولید گردد ، 10 دقیقه است در حالی که دیجی بایت سرعت بیشتری در این زمینه دارد و بلاک هایش هر 15 ثانیه تولید می گردد . ولی نتیجه این است که تراکنش ها در شبکه دیجی بایت با سرعت بیشتری پردازش و مورد تایید قرار می گیرند اما از سوی دیگر سرعت بالای تولید بلاک ها مشکل مقیاس پذیری را نیز دارد ، زیرا هر گره در این شبکه باید کل تاریخچه بلاک چین را برای تایید تراکنش های تازه دریافت نماید .

برای مقابله با این چالش ، دیجی بایت اولین ارز دیجیتال بود که فناوری SegWit به معنای شاهد جداگانه را استفاده کرد که همین موجب به وجود آمدن نوآوری های دیگری همچون  تراکنش های کراس چین و تایید تکی تراکنش گردید .

با اینکه زمان هر بلاک هر 2 سال دو برابر می شود و دیجی بایت می خواهد که همانند سرویس دهنده ای چون Visa به 2,000 تراکنش در ثانیه برسد ، احتیاج شدید به سرعت خواهد داشت . گفتنی است که هم اکنون شبکه بیت کوین ظرفیت انجام 560 پردازش را در ثانیه دارد که نسبت به 8 تراکنشی که در شبکه بیت کوین در ثانیه صورت می گیرد ، خیلی پر سرعت تر است .

دیجی بایت به دلیل این که در زمینه ی ارزهای دیجیتال خیلی توسعه یافته می باشد و سودی جانبی که داشته پلی برای به وجود آوردن ارتباط میان بازی های کامپیوتری و ارز دیجیتال بوده است ، زیرا گیمر ها در بازی خود با توکن DGB جایزه می گرفتند و از همین رو محبوبیت زیادی به دست آورده است .

تمام اینها برای دیجی بایت در یک لحظه رخ داد و صحبت هایی می شد که ظاهرا دیجی بایت قرار است در بازی های زیادی نظیر Minecraft ، League of Legends ، World of Warcraft و نینتندو ادغام شود . DigiByte Gaming در اواخر سال 2015 عرضه شد اما پس از بروز یک مشکل فنی در ماه می سال 2017 تیم پشت آن تصمیم گرفتند که آن را مسدود کنند .

تاریخچه ی دیجی بایت 

جرد تیت از امنیت و سرعت شبکه بیت کوین رضایت نداشت و بنابراین ایده ایجاد چیزی بهتر به ذهنش خطور کرد . تیت و تیمش در سال 2013 اقدام به گسترش دیجی بایت کردند و بلاک پیدایش دیجی بایت در دهمین روز از ماه ژانویه سال 2014 انتشار یافت . در هنگام اجرا از یک الگوریتم اثبات کار بلاک چین آن استفاده می شد اما اندکی بعد از انجام یک هارد فورک ، پنج الگوریتم اثبات کار را عنوان نمود . تنها چند ماه بعد از عرضه ، دیجی بایت به اولین موفقیت خود دست پیدا کرد . هاردفورک DigiShield که به بلاک چین دیجی بایت این اجازه می داد تا در مقابل استخراج مقدار بسیاری از این سکه با سختی کم از جانب چندین استخر استخراج از خود دفاع نماید . این فناوری با ارزشی می باشد و سایر بلاک چین های ارز های دیجیتال نظیر دوج کوین و زی کش با همکاری تیم دیجی بایت این فناوری را به بلاک چین خود نیز اضافه کردند .

دومین برد بزرگ در سال 2016 اتفاق افتاد . هنگامی که مایکروسافت این فناوری را به ابزار Azure خود که پلتفرم پردازش ابری عمومی است و طیف گسترده ای از خدمات ابری محاسباتی ، نگهداری ، تحلیل و شبکه را عرضه می کند ، افزود . حتی مایکروسافت این ارز دیجیتال را برای BizSpark نامزد کرد که برنامه ای برای کمک به استارتاپ هاست تا بتوانند نرم افزار ، پشتیبانی و خدماتی که برای موفق شدن نیاز دارند ، کسب کنند .

این ها مسلما نشان از آن دارد که بنای دیجی بایت مستحکم است اما همان طور که قبل از این گفتیم ، این سکه با این که از چندین پروژه با رشد سریع هم سبقت گرفته اما هنوز نسبت به ارز های رقیبش مبهم می باشد و اقدام موثری برای پذیرش این ارز در حجم بالا انجام نشده است .

قیمت سکه دیجی بایت چندین سال تغییر نکرده اما از اوایل دسامبر سال 2017 هنگامی که جان مکافی ، سرمایه گذار مشهور در ارز های دیجیتال درباره دیجی بایت به عنوان کمپانی ارزشمند توییت کرد ، تغییرات زیادی داشته است . در طول 12 ساعت این سکه 120 درصد رشد در قیمت داشته است که موجب شد در سر خط خبر های جهانی قرار بگیرد .

قابلیت‌های دیجی بایت

  1. در این بلاک‌چین، تأییدیه‌های تراکنش‌ها از یکدیگر جدا شده و اطلاعات نیز با استفاده از SegWit، در داخل بلوک‌ها ذخیره می‌شوند. این قضیه باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌شود. بلاک چین این ارز دیجیتال با زمان بلوک 15 ثانیه‌ای، در میان سریع‌ترین بلاک‌چین‌های UTXO عمومی قرار دارد.
  2. تمرکززدایی در قلب رمزارز DGB قرار دارد. این موضوع بدین دلیل است که DGB بیش از 100000 سرور، کامپیوتر، گوشی و گره را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
  3. استحکام طراحی بلاک‌چین عمومی DGB باعث محدود شدن اندازه و در نتیجه افزایش سرعت، کارایی و توان عملیاتی آن شده و علاوه بر این، امنیت شبکه را نیز بالا می‌برد. در هر صورت، محدودیت تراکنش‌های DGB می‌تواند جهت مدیریت تراکنش‌های بیشتر به ازای یک ثانیه (بیشتر از بیت‌کوین)، کاهش یابد.

جامعه و آینده دیجی بایت

دیجی بایت هم مثل دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که جامعه و طرفداران پرشور و عجیب و غریبی دارد.

صفحه دیجی بایت در وب‌سایت ردیت (Reddit) بیش از ۲۰ هزار عضو دارد که در مقایسه با ارزهای هم‌رده خود رقم بسیار چشم‌گیری است. با این حال، تا به اینجا در عمر چند ساله این پروژه، خبری از جاذبه برای این ارز دیجیتال نبوده است و خیلی در تحقق اهداف خود موفق به نظر نمی‌رسد.

در حال حاضر جامعه بازی‌های رایانه‌ای به سمت دیجی بایت علاقه نشان داده است. در بخش گیمینگ این ارز دیجیتال (DigiByte Gaming)، کاربران با بازی کردن بازی‌های خاصی DGB دریافت می‌کردند که البته از اواسط ۲۰۱۷ فعلا فعالیتی ندارد.

اگرچه امکان استخراج دیجی بایت با پنج الگوریتم مختلف وجود دارد اما ماینرهای زیادی برای استخراج آن علاقه نشان نداده‌اند و کل هش ریت این شبکه (قدرت پردازشی که ماینرها در اختیار آن گذشته‌اند) به حدود ۹۰ هزار تراهش می‌رسد. در حالی که هش ریت بیت کوین بیش از ۱۰۰ میلیون تراهش است.

کم بودن سودآوری ماینینگ این ارز دیجیتال در لحظه باعث می‌شود که ماینرها میل کمی به ماینینگ آن داشته باشند. با این حال برخی از ماینرهایی که به آینده دیجی بایت امیدوار هستند همچنان به ماینینگ آن ادامه می‌دهند.

رهبر تیم دیجی بایت قول تعاملات بیشتر میان این بنیاد و عموم کاربران را داده است. در حال حاضر، اما، جذب مخاطبان بیشتر اصلی‌ترین چالش این ارز دیجیتال است. آینده برای این ارز دیجیتال چندان روشن نیست. هم می‌تواند با تکیه بر سرعت، مقیاس‌پذیری و امنیتش رو به جلو گام بردارد و هم می‌تواند روند پر از ابهام خود را در پیش بگیرد.

از آنجایی که دیجی بایت بر پایه خروجی تراکنش خرج‌نشده ساخته شده است، رقبای بسیاری را پیش روی خود می‌بیند. بیت کوین و لایت کوین از جمله مهمترین رقبای این ارز دیجیتال به حساب می‌آیند. با توجه به سرعت بالای تراکنش‌ها در دیجی‌ بایت، می‌توان دش (Dash) را نیز جزو رقبا در نظر گرفت. دوج کوین نیز از رقبایی است که همسو با این ارز دیجیتال در حرکت است.

سوالات متداول درباره‌ی دیجی بایت

از کجا دیجی بایت بخریم؟

دیجی بایت را هم می‌توان با ریال و مستقیم با کارت بانکی خرید و هم می‌توان بیت کوین یا اتریوم تهیه کرد و در صرافی‌های خارجی به دیجی بایت تبدیل کرد. برای خرید مستقیم دیجی بایت با ریال باید از طریق سایت‌های ایرانی اقدام کنید. اما متداول ترین روش خرید دیجی بایت، مخصوصا برای کاربران ایرانی، خرید بیت کوین یا اتریوم از سایت های ایرانی و سپس تبدیل آن به دیجی بایت در صرافی‌های معتبر خارجی است. از آنجایی که صرافی بایننس از دیجی بایت پشتیبانی نمی‌کند، خرید آن در صرافی‌های خارجی کمی برای ایرانی‌ها ریسک دارد. کاربران ایرانی معمولا از صرافی Kucoin و CoinEx استفاده می‌کنند. از این لینک می‌توانید لیست صرافی‌های خارجی که دیجی بایت را در فهرست خود دارند مشاهده کنید. باید توجه داشته باشید که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان حاصل کنید.

کیف پول دیجی بایت چیست؟

برای دیجی بایت کیف پول‌های بسیار زیادی وجود دارد. برای مشاهده کیف پول‌ های معتبر دیجی بایت فقط کافی است به وب‌سایت رسمی دیجی بایت مراجعه کنید. کوینومی (Coinomi) – اکسودوس (Exodus) – تراست والت (TrustWallet) و اتمیک (Atomic) از بهترین کیف پول‌های دیجی بایت هستند. در بحث کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت بالاتری دارند، ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) از دیجی بایت پشتیبانی می‌کنند.

استخراج دیجی بایت چگونه است؟

برای استخراج دیجی بایت نیاز به دستگاه‌های مخصوص (ASIC) یا FPGA دارید و استخراج این ارز با کارت گرافیک به صرفه نیست. فراموش نکنید که دستگاه استخراج شما باید یکی از الگوریتم‌های دیجی بایت را استخراج کند. چهار الگوریتم SHA-256 Qubit ،Skein و Scrypt از دستگاه ای‌سیک و الگوریتم Odocrypt از دستگاه FPGA پشتیبانی می‌کند. با دستگاه‌های استخراج بیت کوین و لایت کوین می‌توان دیجی بایت هم استخراج کرد. پس از تهیه دستگاه استخراج کافی است که دستگاه خود را به یک استخر استخراج دیجی بایت متصل کنید. لیست استخرهای دیجی بایت را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.