0

تفاوت‌های مدیر فروش و مدیر بازاریابی

  • کد خبر : 8885
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
تفاوت‌های مدیر فروش و مدیر بازاریابی

به گزارش عصر ایران به نقل از نتورک نیوز، همیشه تفاوت‌های مدیر فروش و مدیر بازاریابی در نقش و وظایفی که دارند مورد بحث بوده است. این دو حوزه شغلی دارای تفاوت‌های ریشه‌ای هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم: مدیر فروش و مدیر بازاریابی چه تفاوتی از نظر نقش و وظایف دارند؟ مدیر […]

به گزارش عصر ایران به نقل از نتورک نیوز، همیشه تفاوت‌های مدیر فروش و مدیر بازاریابی در نقش و وظایفی که دارند مورد بحث بوده است. این دو حوزه شغلی دارای تفاوت‌های ریشه‌ای هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تفاوت‌های مدیر فروش و مدیر بازاریابی

مدیر فروش و مدیر بازاریابی چه تفاوتی از نظر نقش و وظایف دارند؟

مدیر فروش مسئولیت تمامی فروش‌های یک شرکت یا کسب و کار را بر عهده دارد. به بیان دیگر، نخستین کار یک مدیر فروش این است که محصول یا خدمت را به مشتری بشناساند و به طور کلی رضایت مشتریان را جلب کند. علاوه بر این مورد، مدیر فروش وظیفه دارد که مدیریت کلیه‌ی روند‌های مرتبط با فروش را نیز بر عهده بگیرد. این در حالی است که مدیر بازاریابی در بین مشتریان حس و تفکر خوبی نسبت به شرکتی که در آن فعالیت می‌کند ایجاد خواهد کرد. یک مدیر بازاریابی می‌تواند از روش‌های مختلفی برای این موضوع استفاده کند.

به طور کلی مدیر بازاریابی وظیفه ترویج برند شرکت برای فروش بیشتر را عهده دار است و مدیر فروش مسئولیت فروش محصولات یا خدمات یک شرکت را بر عهده دارد. یکی دیگر از تفاوت های مدیر فروش و مدیر بازاریابی این است که مدیر فروش همواره تلاش می‌کند که مسائل مربوط به فروش به خوبی صورت بگیرد اما هدف مدیر بازاریابی این است که برند شرکت ارتقا پیدا کند. مدیر بازاریابی باید آینده نگر باشد و بتواند وضعیت بازار را در آینده تا حدی پیش بینی و درک نماید.

منبع: عصر ایران

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.