به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نتورک نیوز، علیرضا خرائلی از تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین خبر داد. مدیرک کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در این باره افزود: این برنامه در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان قزوین به گردشگران خارجی در دستور کار قرار گرفته است و قرار است تا نیمه نخست امسال تکمیل و اجرایی گردد. خرائلی گفت: موضوعات مهم ذکر شده در این برنامه شامل شناخت بازارهای گردشگری، تبیین نحوه حضور در نمایشگاههای بازارهای هدف، برگزاری رویدادها و جشنوارههای گردشگری و نحوه بازاریابی و تبلیغات در قالب انواع اقلام تبلیغاتی میباشد.
رشد حوزه گردشگری خارجی استان قزوین
مدیرک کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین تاکید کرد: از سالهای گذشته این تصمیم مورد توجه قرار گرفته است که بازارهای هدف برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی بهتر شناسایی شوند؛ همین موضوع باعث شده برنامه نامبرده مورد توجه قرار بگیرد.
خزائلی ضمن اشاره به تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین، در این باره افزود: استان قزوین در حوزه گردشگری خارجی روز به روز در حال رشد است و حدود ۱۲۰ گردشگر خارجی در ایام تعطیلات نوروزی امسال از جاذبههای گردشگری استان دیدن کرده اند. وی افزود: اغلب گردشگران از کشورهای اروپایی، چین، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس بودهاند که به صورت تیمهای تورگردی از جاذبههای دیدنی استان دیدن کردند. شایان ذکر است که در استان قزوین، ۱۵۱۶ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی شدهاند که در نوع خود قابل توجه است.
جمعبندی
به طور کلی ظرفیتهای گردشگری مناسبی در ایران به چشم میخورد و باید از فرصتهای فراهم شده در این زمینه استفاده کرد. تدوین برنامههای بازاریابی و تبلیغات موثر در حوزه گردشگران خارجی، میتواند گام مهمی در این خصوص باشد. تامین امکانات مناسب از جمله هتل، خدمات توریسم درمانی، اماکن تفریحی و… از دیگر مواردی هستند که میتوانند در حوزه جذب گردشگران خارجی نقش مهمی ایفا کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران