1

اصطلاحات بازاریابی شبکه ای + جزئیات طلایی

  • کد خبر : 1920
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
اصطلاحات بازاریابی شبکه ای + جزئیات طلایی

بازاریابی شبکه‌ای مدلی از فروش مستقیم در کسب‌وکار به شمار می‌رود که فروشندگان به‌طور مستقیم محصولات و خدمات خود را در بین مشتریان تبلیغ می‌کنند. در این نوع از بازاریابی فروشندگان تشویق می‌شوند که افراد بیشتری را جذب کرده و به آنان آموزش دهند. بازاریابی با گذشت زمان تغییر پیدا کرده‌ و انواع مختلفی از […]

بازاریابی شبکه‌ای مدلی از فروش مستقیم در کسب‌وکار به شمار می‌رود که فروشندگان به‌طور مستقیم محصولات و خدمات خود را در بین مشتریان تبلیغ می‌کنند. در این نوع از بازاریابی فروشندگان تشویق می‌شوند که افراد بیشتری را جذب کرده و به آنان آموزش دهند. بازاریابی با گذشت زمان تغییر پیدا کرده‌ و انواع مختلفی از آن به‌وجود آمده است. یکی از مدل‎های بازاریابی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد. بازاریابی شبکه‌ای اصطلاحات و عناوین مختلفی دارد که افزایش اطلاعات نسبت به هریک از آن‌ها به افراد کمک می‌کند تا بینش و نگاه دقیق‌تری از این نوع بازاریابی داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از اصطلاحات بازاریابی شبکه ای آشنا شوید.

بازاریابی شبکه‌ای مدلی از فروش مستقیم در کسب‌وکار به شمار می‌رود که فروشندگان به‌طور مستقیم محصولات و خدمات خود را در بین مشتریان تبلیغ می‌کنند. در این نوع از بازاریابی فروشندگان تشویق می‌شوند که افراد بیشتری را جذب کرده و به آنان آموزش دهند. بازاریابی با گذشت زمان تغییر پیدا کرده‌ و انواع مختلفی از آن به‌وجود آمده است. یکی از مدلهای بازاریابی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد.

انواع اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای

به‌طورکلی بازاریابی شبکه‌ای از اصطلاحات مشخصی تشکیل شده که یادگیری آن‌ها به درک بهتر شرایط، نحوه انجام درست بازاریابی و شناخت بهترین روش‌ها کمک می‌کند. این اصطلاحات تقریبا در سراسر این حرفه به‌کار برده می‌شوند. برخی از اصطلاحات بازاریابی شبکه ‌ای به شرح زیر است:

طرح سوددهی

برنامه تعیین‌ شده شرکت برای محاسبه و پرداخت درصدی از فروش محصولات در قبال فروش، جذب، آموزش و راهبری گروه فروش به‌ عنوان سود و کمیسیون بازاریاب، طرح سوددهی گفته می‌شود.

محصولات مصرفی

محصولات مصرفی کالا و خدماتی هستند که در بازاریابی شبکه‌ای مورد عرضه قرار می‌گیرند. این محصولات از انواع مختلفی تشکیل شده و طیف گسترده‌ای دارد. محصولات مصرفی چندین‌بار در سال توسط مصرف‌کنندگان تجدید خرید می‌شوند و مشابه آن‌ها در بازار وجود دارد.

مصرف‌ کننده

هر فردی که به ازای پرداخت وجه با اهداف غیرتجاری و فقط برای مصرف خود اقدام به خرید محصول کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود.

سازمان فروش

به تمام افرادی که در زیرمجموعه فروش قرار می‌گیرند، سازمان فروش شما گفته می‌شوند. درصورتی‌که یکی از توزیع‌کنندگان شما تحت عنوان مشتری قرارداد خود را ثبت کند، نام او به‌عنوان مشتری ثبت خواهد شد.

سازمان فروش به تمام افرادی که در زیرمجموعه فروش قرار می‌گیرند، سازمان فروش شما گفته می‌شوند. درصورتی‌که یکی از توزیع‌کنندگان شما تحت عنوان مشتری قرارداد خود را ثبت کند، نام او به‌عنوان مشتری ثبت خواهد شد.

سطوح

نفراتی به‌ عنوان بازاریاب در زیرمجموعه شما قرار دارند، اعضا سطح ۱ نام دارد. در برخی مواقع افراد سطح ۱، توزیع‌کننده مستقیم نیز شناخته خواهند شد.

راهبر

سازمان‌های فروش متناسب با نوع طرح‌ها می‌توانند با عناوین متفاوتی باشند. شخصی که سازمان فروش چند لایه‌ای را تشکیل می‌دهد، در اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای راهبر نام دارد.

سازمان فروش موازی

توجه داشته باشید که متناسب با نوع طرح، شما نمی‌توانید از فروش گروه موازی خود پولی کسب کنید. به‌ همین دلیل در راستا محقق کردن اهداف بازاریابی، باید با تلاش همگانی یکدیگر را مورد حمایت قرار دهید. درصورتی‌که گروه‌های فروش موازی با یکدیگر هماهنگ نباشند، زمان و تلاش آن‌ها هدر رفته و تمام برنامه‌ها در جهت مخالف پیشرفت مجموعه انجام می‌شود.

. بیشتر بخوانید

معجون ژوناس

اصطلاحات رایج بازاریابی شبکه ای

اصطلاحات بازاریابی شبکه ای تأثیر بسزایی بر استخدام ها و مشتریان جدید دارد. اکنون با برخی از رایج‌ترین اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ای، آشنا می‌شویم.

صنعت بازاریابی شبکه ای مملو از کلماتی است که برای یک فرد معمولی معنی چندانی ندارند.

اما برای یک متخصص بازاریابی شبکه ای، این کلمات جنبه های مهمی از فرآیند بازاریابی شبکه ای را بیان می کنند. در اینجا لیستی از کلماتی که هر فرد حرفه ای در بازاریابی شبکه ای باید بداند، آورده شده است.

توزیع کننده:

توزیع کننده فردی است که برای فروش محصولات یا خدمات برای یک شرکت بازاریابی شبکه ای ثبت نام می کند. همچنین از توزیع کنندگان انتظار می رود افراد دیگری را برای شرکت استخدام کنند.

حامیان:

به افرادی گفته می شود که توزیع کنندگان جدیدی را جذب می کنند و به آنها آموزش می دهند که چگونه محصولات شرکت را بفروشند. در برخی مواقع،در اکثر مدل‌های کسب‌وکار MLM  همه توزیع‌کنندگان، حامی مالی نیز می شوند.

Upline:

شامل همه افرادی است که در پله های بالاتری در نردبان سازمان نسبت به شما قرار دارند، از جمله حامی مالی شما.

Downline :

متشکل از همه افرادی است که در رده های پایین تر از شما در شرکت مشغول به کار هستند. توزیع کنندگانی که جذب می کنید بخشی از خط پایین شما هستند.

خط مقدم:

توزیع‌کنندگانی که مستقیماً جذب می‌کنید، آموزش میدهید و حامی مالی آنها می شوید، در سطح اول خط پایین شما قرار دارند.

عرض:

تعداد افرادی که در خط مقدم شما هستند یا تعداد افرادی که شرکت به شما اجازه می دهد در خط مقدم خود بر اساس ساختار خود داشته باشید.

پله‌ها/طرح‌های جداکننده:

یک طرح جبرانی که در آن از توزیع‌کنندگان انتظار می‌رود یک سری از سهمیه‌های ماهانه را رعایت کنند. هنگامی که توزیع کننده به یک سطح موفقیت خاص رسید، می تواند از حامی مالی خود جدا شود و گروه خود را راه اندازی کند.

بازار گرم:

فروش و استخدام افرادی که شخصاً می شناسید. دوستان، اعضای خانواده، آشنایان بخشی از بازار گرم شما هستند و فروش جوانمردانه محسوب می شوند.

جلسه فرصت:

رویدادی که توسط توزیع کنندگان بازاریابی شبکه ای برای ارائه فرصت های توزیع به مشتریان برگزار می شود.

حجم شخصی:

مقدار موجودی که در یک ماه از شرکت خریداری می کنید.

حجم فروش شخصی:

چقدر محصول در یک ماه برای شرکت می فروشید.

سازمان فروش موازی توجه داشته باشید که متناسب با نوع طرح، شما نمی‌توانید از فروش گروه موازی خود پولی کسب کنید. به‌ همین دلیل در راستا محقق کردن اهداف بازاریابی، باید با تلاش همگانی یکدیگر را مورد حمایت قرار دهید. درصورتی‌که گروه‌های فروش موازی با یکدیگر هماهنگ نباشند، زمان و تلاش آن‌ها هدر رفته و تمام برنامه‌ها در جهت مخالف پیشرفت مجموعه انجام می‌شود.

مزایا اطلاع از اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای

موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای تحت شرایطی رخ می‌دهد که شما نسبت‌ به عناوین و اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین در بازاریابی شبکه‌ای نیز مانند هر مقوله دیگری باید از اصطلاحات به‌خصوص آن اطلاع کسب کنید. از مهم‌ترین موضوعات برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق در بازاریابی شبکه‌ای، یادگیری کلمات اختصاصی و اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای محسوب می‌شود.

برای انجام این کار پیشنهاد می‌شود که تحقیقات لازم را انجام دهید. تحقیقات موردنیاز در خصوص عناوین به‌کاررفته حول محور بازاریابی شبکه‌ای، به شما کمک می‌کند تا از ابتدای کار نسبت‌ به این واژه‌ها آگاهی داشته باشید و درنهایت به موفقیت در این نوع بازاریابی دست پیدا خواهید کرد. از جمله عوامل موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتماد به شرکت‌های مناسب
  • انجام تحقیقات لازم و آشنایی با محصولات و خدمات شرکت
  • توجه ویژه به مدیران و رهبران
  • پیگیری از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به بازاریابی شبکه‌ای
  • جذب اعضا جدید
  • ارائه راهنمایی‌های مناسب برای اعضا انتخابی
  • مشورت با متخصصین حرفه‌ای

مزایا اطلاع از اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای تحت شرایطی رخ می‌دهد که شما نسبت‌ به عناوین و اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین در بازاریابی شبکه‌ای نیز مانند هر مقوله دیگری باید از اصطلاحات به‌خصوص آن اطلاع کسب کنید. از مهم‌ترین موضوعات برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق در بازاریابی شبکه‌ای، یادگیری کلمات اختصاصی و اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای محسوب می‌شود.

سخن پایانی

به‌طورکلی بازاریابی شبکه‌ای یکی از انواع روش‌های مارکتینگ محسوب می‌شود که بسیاری از افراد آن را منحصربه‌فرد می‌دانند. امروز بازاریابی شبکه‌ای با سرعت بسیار بالایی در حال توسعه و پیشرفت است و در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش شگفت‌انگیز دنیای بازاریابی شبکه‌ای خواهیم بود.

اولین قدم برای شناخت کامل این نوع از بازاریابی، یادگیری عناوین و اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای مرتبط با آن است. بنابراین برای شروع بازاریابی شبکه‌ای، ابتدا اطلاعات خود را افزایش دهید. به همین ترتیب می‌توانید از طریق وب‌سایت نتورک نیوز انواع اخبار و مقالات مرتبط با بازاریابی شبکه‌ای را مطالعه نمایید. با مطالعه روزمره اخبار و مقالات نتورک نیوز آگاهی و شناخت کاملی نسبت‌ به ویژگی‌ها و کلیات بازاریابی شبکه‌ای و اخبار مرتبط با آن کسب خواهید کرد.


سوالات متداول

۱- بازاریابی شبکه‌ای چه مزایایی دارد؟

بازاریابی شبکه‌ای مزایایی از جمله صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی، کسب درآمد از خانه، بهبود مهارت‌های ارتباطی ،کسب آزادی، دستیابی به استقلال مالی و اشتراک‌گذاری محصولات و خدمات مورد علاقه مردم را دارد.

۲- یادگیری اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای چه مزایایی برای علاقه‌مندان خواهد داشت؟

افرادی که به یادگیری بازاریابی شبکه علاقه‌مند هستند، با اطلاع از اصطلاحات و عناوین مشخص بازاریابی شبکه‌ای به سرعت پیشرفت خواهند کرد.

۳- چگونه می‌توان در بازاریابی شبکه‌ای به درآمد دست یافت؟

بازاریابان ابتدا با یادگیری اصطلاحات بازاریابی شبکه‌ ای اطلاعات خود را در این زمینه افزایش می‌دهند و سپس با کسب تجربه و مطالعه مقالات مختلف در کار خود پیشرفت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.