اگر قصد داريد كه كسبوكار خود يا سايت خود را ارتقاء دهيد و به فروش بيشتر و بالاترى برسيد؛ بايد تمام روشهای قديمى را دور بياندازيد. امروزه ارتقاء سايت و بيزينس شما بسيار راحتتر از هروقت ديگرى میباشد. در زمانهای كه همه چيز انلاين است؛ براى موفقيت در كسبوكار به روشهای جديد نياز پيدا خواهيد كرد. يكى از بهترين و مهمترین روشهای موجود براى جذب مخاطب و ارتقاء سايت، كانتنت ماركتينگ است. دليل اصلى اينكه امروزه كانتنت ماركتينگ از اهميت بالايى برخوردار است، اين است كه وبسایتها اهميت بسيار بالايى پيدا كردهاند و همه صاحبان سايتها متوجه شدهاند كه محتواى سايت آنها يا وبلاگهایشان باعث پيشرفت كسبوکارشان و همچنين افزايش مشترى مىشود.
كانتنت ماركتينگ چيست؟
كانتنت ماركتينگ يك فرايند بازاريابى است كه شما در آن با ايجاد و بررسى محتواى منحصر به فرد و مرتبط با كارتان، براى مشترى مفيد و ارزشمند واقع مىشوید. مىتوان از كانتنت ماركتينگ به عنوان يك هنر ياد كرد. اين هنر پر درامد در اصل، ارتباط شما با مشترى را بهبود بخشيده و شما بدون اينكه به طور مستقيم با مشترى در ارتباط باشيد، با او يك ارتباط دورادور برقرار مىکنید.
كانتنت با هدف جذب و توسعه مخاطبان خاص با كمك ايجاد تعامل با مشترى واقعى ايجاد مىشود. از طريق بازاریابی محتوا بايد در تلاش باشيد تا رفتار مشتريتان را در مقابل شركت خود تغيير دهيد يا بهبود ببخشيد. اگر به طور مداوم به مشتريان اطلاعات ارزشمندى دهيد، مىتوانید اعتماد آنان را جلب كنيد و آنها را تبديل به يك مشترى ثابت كنيد.
به طوركلى دلايل اهميت بالاى كانتنت ماركتينگ عبارتاند از :
- كانتنت يا همان محتوا به شما كمك مىكند تا ارتباط بهتر و محكمى با مشترى خود داشته باشيد.
- محتوا به شما اين امكان را مىدهد تا در مورد فوايد محصول خود يا سرويسهایی كه ارائه مىکنید، توضيح دهيد و در نهايت اين امر موجب بيشتر شدن فروش شما و بالاتر رفتن درامدتان مىشود.
- محتواى خوب براى شما و برندتان هويت و اصالت را به ارمغان میآورد و موجب شهرت و شناسايى شما در بازار مىشود.
- استراتژىهای موثر در محتوا موجب دستيابى شما به بهترين نتايج شده و تجارت شما را رونق مىبخشد.
بهبود اعتبار برند با كانتنت ماركتينگ
يكى از مهمترین مزاياى تولید محتوا، گرفتن شهرت توسط يك محتواى عالى است. در بازار شلوغ ديجيتال امروز، به دست آوردن اعتماد مشترى يك امر ضرورى است. اعتمادسازی میتواند به كار شما كنم كند تا به شهرت زيادى برسد. هنگامى كه مصرفكنندگان، محتواى شما را مىخوانند، شروع به تفكر و صحبت راجعبه شما و تجارتتان مىکنند. از همين رو محتوايى كه به دست مخاطب مىرسد، بايد جذاب، باارزش و گاهى آموزشى باشد.
اگر كه در پروسه بازاریابی محتوا، اطلاعات باارزشى در اختيار مشترى قرار دهيد، او تصورات خوبى درباره فروشگاه شما مىسازد. هرچه يك محتوا داراى ارزش بيشترى باشد، اعتماد كردن براى مشترى آسان مىشود. همچنين انتشار محتوا توسط شخص ثالث و افراد تاثيرگذار، بر روند اعتمادسازى شما تاثير مثبتى مىگذارند و همين امر موجب پيشرفت شما مىشود.
تاثير كانتنت ماركتينگ بر روند معاملات
ممكن است برايتان جالب باشد كه چرا بازاريابى محتوا اهميت دارد، به نكات زير توجه كنيد؛
- بازاریابی محتوا در حدود ٦ برابر نرخ معاملات را نسبت به روشهای ديگر بازاريابى افزايش مىدهد.
- پس از خواندن مقاله در يك وبلاگ، ٦١درصد مخاطبان اقدام به خريد محصول مىکنند.
- كانتنت مناسب سبب افزايش ميزان كمى و كيفى بازاريابى ٧٤درصد از شركتها میشود.
- با كمك بازاريابى محتوا، نرخ معاملات و تعامل شما افزايش پيدا مىکند؛ چراكه محتوا راهى براى برقرارى ارتباط و آموزش به مشتريان است.
اهميت سئو محتوا | كانتنت ماركتينگ
سئو نقش بسيار مهمى در بهبود قابليت مشاهده براى تجارت آنلاين شما دارد. اگر مىخواهید ميزان سئو وبلاگتان را افزايش دهيد، بايد حتماً از محتواى مناسبى بهره بگيريد. محتوا موثرترين روش سئو است. در حقيقت سايتهایى كه توليد محتوا مىکنند، در حدود ٤٣٤درصد بيشتر توسط موتورهاى جستجوگر نمايش داده میشوند.
دراصل، هرچه محتواى بيشترى داشته باشيد، موتور جستجو صفحات بيشترى را براى فهرست و نمايش، برايتان قرار مىدهد. اما بايد توجه داشت كه اين، بدان معنا نيست كه با افزايش ميزان صفحات، حتما ميزان ويو سايت شما بالا مىرود؛ بلكه بدان معناست كه اين امكان را برايتان به وجود مىآورد كه از كلمات كليدى بيشترى استفاده كنيد.
تولید محتوا، روشى مقرون به صرفه
توليد ليد براى هر كسبوكار كوچكى از اهميت بالايى برخوردار است؛ چراكه باعث افزايش ترافيك در سايت شما مىشود. بازاريابى محتوا نه تنها براى جذب ليد عالى است، بلكه بسيار مقرون به صرفه نيز هست. باتوجه به گفته DemandMetric، گرچه بازاريابى محتوا در حدود ٦٢درصد كمتر از روشهای سنتى بازاريابى هزينه دارد، اما تقريباً ٣برابر بيشتر منجر به توليد ليد مىشود.
مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، آن را به يك تكنيك ضرورى براى مشاغل كوچك و بزرگ تبديل مىکند. توجه به اين نكته ضرورى است كه، مارکتینگ از طریق محتوا زمانبر است و ديدن نتايج عالى، ممكن است كمى طولانى شود.
برای مطالعه بیشتر: چگونه یک نتوركر موفق باشیم؟
تاثير كانتنت خوب بر نمايش تخصص و حرفه شما
بيشتر مشتريان دوست دارند تا متخصصانى در ارتباط باشند كه از زيروبم صنعت اطلاعاتى دارند. كانتنت مناسب به برند شما اين امكان را مىدهد تا تخصص تخصص و حرفه، به درستى نشان داده شود. محتوا درحالى كه دانش ارزشمندى را ارائه مىدهد، به مشترى كمك مىكند تا با استفاده از اطلاعات تخصصى، بهترين تصميم را بگيرد و همين امر باعث اعتماد هرچه بيشتر او مىشود.
مصرفکنندگان دوست دارند كه از جايى خريد كنند كه تخصص و دانش خودشان را نشان داده باشند؛ چراكه با اين كار حس آرامش و امنيت بيشترى دارند؛ تا درصورت بروز هر مشكلى، فروشگاه پيگير و پاسخگو باشد.
تاثير بازاریابی محتوا بر تمايز از رقبا
در بازار ديجيتال امروز، اين نكته بسيار مهم است كه خودتان را درگير رقبا نكنيد. ماركتينگ از طریق تولید محتوا، يك روش موثر براى متمايز كردن فروشگاه شما از ديگر رقبايتان است. مباحث و ارزش محتوايى كه شما إيجاد مىکنید، مىتواند متفاوت با ديگر فروشگاهها باشد؛ از همين رو زمانى كه خريدار در حال تحقيق درباره يك كالا باشد، پاسخ سوالات احتمالىاش را پيدا مىکند.
كلام آخر
با وجود تمام مزاياى بازاريابى محتوا، به درستى مىتوان فهميد كه چرا كانتنت ماركتينگ براى هر نوع شغلى داراى اهميت بالايى است. تولید محتوا نه تنها به افزايش ديد شما كمك مىکند، بلكه مىتواند به شما براى ایجاد يك ارتباط قوى با مشتريانتان نيز كمك كند.