استراتژی یک برنامه عملی است که برای دستیابی به یک هدف بلند مدت یا کلی طراحی می شود. استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل ترکیبی از فعالیت های برنامه ریزی شده است که به صورت آنلاین برای دستیابی به یک هدف تجاری خاص انجام می شود. به عبارت دیگر، به معنای انجام فعالیت های قابل پیش بینی در زمان مناسب از طریق مناسب ترین کانال های آنلاین برای افزایش درآمد و ایجاد روابط است. بازاریابی محتوا یکی از انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال است.
در این نوشتار بر روی بازاریابی محتوا تمرکز خواهیم کرد. چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟
بازاریابی محتوا
اصطلاح بازاریابی محتوا به روشی از بازاریابی اشاره دارد که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای آنلاین است که فقط یک برند را تبلیغ نمی کند، بلکه برای تشویق مخاطبانش به بازدید از وب سایت یک برند طراحی شدهاست. آگاهی از برند با استفاده از داستان سرایی و به اشتراک گذاری اطلاعات افزایش می یابد و نمایانگر ویژگی های مهم یک رهبر موفق در عرصه بازاریابی است.
به طور کلی، بازاریابی محتوا به جای اینکه فقط یک نام تجاری را بازاریابی کند، در مورد ارائه مزایای به مصرفکننده است. بازاریابی محتوا میتواند شامل پستهای وبلاگ، کاغذهای سفید، کتابهای دیجیتال، پادکستها، ویدیوهای دیجیتال و غیره باشد. با بازاریابی محتوا، میتوانید یک رابطه پایدار با مشتریان خود ایجاد کنید که میتواند به فروشهای متعدد در طول زمان منجر شود.
5 دلیل برای اینکه چرا باید از بازاریابی محتوا برای ارتقای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید
بازاریابی از طریق محتوا منجر به رشد کسب و کار می شود. داشتن محتوا در سایت شما به افراد دلیلی برای بازدید، یادگیری و تبدیل شدن به مشتری می دهد. شما نمی توانید بدون محتوا بازدیدکننده را به سایت خود جذب کنید.
۱- اساس هر کمپین بازاریابی دیجیتال محتوا است
اگر قصد راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال را دارید، محتوای خوب بسیار مهم است. دلیل این موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو محتوای صفحاتی است که در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند. پست وبلاگی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، صفحاتی که بهینه سازی می کنید و کلماتی که به صورت آنلاین برای افزایش شهرت خود استفاده می کنید همگی محتوا هستند. مهم نیست که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید، محتوا اساس کار است.
۲- مخاطبان از طریق محتوا اطلاع رسانی می شوند
یک محتوای خوب نوشتهشده، مخاطبان شما را در مورد کسب و کار شما آگاه می کند. بخش قابل توجهی از مشتریان شما سوالات اساسی دارند که باید به آنها بپردازید. تولید محتوایی که مخاطبان شما را آگاه میکند، فقط فاش کردن حقایق جذاب نیست. شما به آنها کمک می کنید تصمیم درستی برای خرید بگیرند، زندگی آنها را ساده کنید، و معامله خوبی را انجام دهید. این یک وضعیت برد-برد است. فردی که اطلاعات بیشتری دارد، به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شود!
۳- ایجاد محتوای خوب منجر به تبدیل می شود
هر بار که یکی از بازدیدکنندگان شما به سمت مشتری شدن در سایت شما حرکت می کند، به عنوان یک تبدیل در نظر گرفته می شود. تبدیل ها چیزی است که به رشد کسب و کار شما کمک می کند. اولین گام برای به دست آوردن تبدیل، ارائه محتوای شما به آنجا است، اما زمانی که وجود دارد، باید تا حد امکان مشتریان جدید به ارمغان بیاورد.
۴- محتوای جذاب باعث تعامل در رسانه های اجتماعی می شود
جذب رسانه های اجتماعی را می توان با استفاده مجدد از محتوا به دست آورد. با محتوای خود، می توانید پیوندها و نقل قول های مهم را به اشتراک بگذارید و خوانندگان را تشویق کنید تا آنها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنلاین خود به اشتراک بگذارند. افزایش وضوح بیشتر با گنجاندن تصاویر یا افکار قدرتمند در محتوای شما، کاربران را قادر می سازد تا آنها را در توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارند.
رسانه های اجتماعی یک خط فکری به مشتریان ارائه می دهند که توسط هیچ کانال بازاریابی دیگری قابل انجام نیست. شما می توانید از طریق پست ها، نظرات و تعامل با مخاطبان خود درگیر شوید و یک رابطه معتبر با پایگاه مشتری خود ایجاد کنید. ورودی مستقیم مشتریان واقعی می تواند در ایجاد و اصلاح استراتژی بازاریابی شما ارزشمند باشد. اگر به طور منظم محتوای حرفه ای ایجاد کنید، مشتریان فعلی شما می توانند کسب و کار شما را از طریق اشتراک گذاری اجتماعی تبلیغ کنند.
۵- قدرت برند شما در محتوای شما منعکس می شود
شما می توانید برند، کسب و کار و تخصص خود را از طریق محتوایی که ایجاد می کنید به نمایش بگذارید. از جمله دلایل موثر بودن بازاریابی محتوا، طیف گسترده کانال های آن است. با استفاده از یک وبلاگ، یک ویدیو، یک پادکست، یک کاغذ سفید، یک کتاب الکترونیکی یا یک ویدیو، می توانید به درخواست مشتری مشابه پاسخ دهید. استفاده از یک مدل یادگیری برای همه موقعیت ها غیرممکن است. برخی افراد ترجیح می دهند بدون توجه به ویدیوهای در دسترس، مطالعه کنند. دیگران سخنرانی یا پادکست را ترجیح می دهند. تنوع بخشیدن به نحوه قابل مشاهده بودن برند و سازمان شما می تواند شناخت برند را افزایش دادهو موقعیت شما را به عنوان یک رهبر در زمینه خود ایجاد کند.
نتیجه
بازاریابی محتوا باعث ایجاد آگاهی مشتری، ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل می شود. با پیشرفت عصر دیجیتال، محتوا به بخشی ضروری از هر استراتژی بازاریابی تبدیل شدهاست. همیشه استراتژیهایی وجود خواهند داشت که بازدهی سریع و کوتاهمدت ایجاد میکنند، اما بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که اثربخشی کسبوکار شما را برای سالهای آینده افزایش دهد. یک کمپین بازاریابی محتوای خوب اجرا شده می تواند تلاش های بازاریابی دیجیتال شما را نجات دهد.