دنیای امروز، دنیای محتواست. لذا داشتن استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را باید به عنوان بهترین گزینه و حتی گاهی اوقات تنها گزینه برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان، در نظر گرفت.
بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی به روش جدید است که طی این روش شما میتوانید با داشتن خلاقیت و نوآوری محتوای جذاب و مخاطب پسندی را تولید کنید، تا اینگونه مشتری هدف را به سمت محتوا جذب کنید. در روش های بازاریابی محتوا شما نباید به سمت مخاطب بروید. بلکه باید کاری میکنید تا مخاطب به صورت خودکار جذب محتوا شود. یادگیری روش های بازاریابی محتوا می تواند به شما در پیشبرد اهدافتان کمک کند. پس تا انتها همراه ما باشید تا شما را با روش های بازاریابی محتوا آشنا کنیم.
نوشتن وبلاگ یکی ار بهترین روش های بازاریابی محتوا
نوشتن وبلاگ مدتهاست که بهعنوان یکی از روش های بازاریابی محتوا شناخته میشود. خیلی از کسبوکارهای اینترنتی و شرکتهای صنعتی و بسیاری از افراد عادی از طریق وبلاگ نویسی در بازاریابی محتوا توانستهاند موفقیتهای زیادی بهدستآورند.
بسیاری از افراد نیز وبلاگنویسی را یک راه مطمئن و پردرآمد برمیشمارند و چنانچه وبلاگی دارای قدرت بالا باشد شخص این امکان را خواهد داشت که در بازار کسبوکار بهعنوان یک لیدر فعالیت کند.
در بازاریابی محتوا از راه نوشتن وبلاگ و تولید محتوای متنی مهم است که شما بهعنوان نویسنده روی موضوع تمرکز خاص داشتهباشید. اگر چگالی و اثر موضوعی بالا باشد امر بازاریابی محتوا نیز با موفقیت همراه است. هر شخصی برای اینکه بتواند برای بازاریابی محتوا وبلاگ حرفهای را ارائه دهد باید از استراتژی خاص خودش استفاده کند.
معرفی محصولات بهصورت تخصصی
از جمله تکنیکهای مهم در بازاریابی محتوا، توجه داشتن به صفحاتی است که به معرفی محصولات بهصورت تخصصی میپردازند. تولید محتوایی که در قالب معرفی محصولی صورت میپذیرد، باید مزایا و معایب محصول موردنظر را به درستی شرح دهد. چراکه اینگونه مشتریان با اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به خرید محصول موردنظر اقدام خواهند کرد. هنگامی که توانستید اعتماد مشتریان را جلب کنید، آنها به همان اندازه نیز محصول بیشتری از شما خریداری خواهند کرد و بازاریابی محتوا میتواند در این خصوص بهعنوان یک راه ساده اما تاثیرگذار محسوب شود و درآمد بیشتری را نیز برای صاحبان سایت و کسبوکار داشته باشد.
معرفی خدمات برند
یک روش نه چندان جدید اما بسیار کاربردی نوشتن گزارش و داشتن نقد نسبت به خدمات و محصول و موارد دیگر است. داشتن نقد و گزارشنویسی به افراد و همینطور سایتها کمک میکند، تا مخاطبان هدف را شناخته و آنها را جذب کنند. طی این روش شما درآمد بالاتری را از طریق رپورتاژ آگهی و مقالات دریافت میکنید. اگر معرفی و گزارش شما کاربرپسند باشد، افراد با آن تعامل بیشتری برقرار میکنند. مخاطبین بیشتری به سمت محصول و یا وبسایت موردنظر جذب خواهند شد و میشود گفت بازاریابی محتوا از طریق نقد میتواند درآمد بیشتری را به سمت شخص و وبسایت موردنظر سرازیر کند.
تکنیک چطور و یا چگونه در بازاریابی محتوا
مخاطبان و افرادی که در سایتها و شبکههای اجتماعی فعالیت دارند، با سوالات بسیاری در حوزههای مختلف روبهرو هستند که در بازاریابی محتوا از طریق این سوالات و داشتن پاسخ مناسب میتوانید موفقیت سایت را افزایش دهید. بسیاری از سایتهایی که در حال حاضر فعالیت میکنند ، در تکنیکهای بازاریابی محتوا در تلاش هستند تا تولید محتوا با حجم زیاد و بازدید کم را مدنظر قرار دهند. در این روش، این احتمال وجود دارد که عبارات بسیار کمی جستجو شوند اما توسعه و گستردگی آنها بسیار زیاد باشد.
تهیه اینفوگرافیک
تهیه اینفوگرافیک، از آن دسته روشهای ساده و سریعی میباشد که میتوانید برای انتقال اطلاعات از آن استفاده کنید . هرچند در حال حاضر این روش بسیار کم مورد توجه افراد قرار گرفته است. کاربران به راحتی میتوانند از اینفوگرافیک استفاده کرده و به سادگی آن را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.
خوب است بدانید در بازاریابی محتوا از اینفوگرافیک به تنهایی استفاده نمیکنند، بلکه اغلب آن را بهعنوان یک مکمل برای روشهایی که پیشتر به آن اشاره کردیم درنظر میگیرند. اغلب افراد، از تولید اینفوگرافی بهعنوان یک کار بسیار دشوار یاد میکنند.
اما با این حال این روش توانسته در عین دشواری تاثیرگذاری خوبی در جذب مخاطب داشته باشد. این مسئله در بازاریابی محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسی که قصد تولید اینفوگرافیک را دارد باید از اطلاعاتی استفاده کند که دارای اهمیت و کاربرد بیشتری باشند.
برای مطالعه بیشتر: بازاریابی چند سطحی چیست؟
استفاده از افراد مشهور
روش مصاحبه با افرادی که در میان مردم دارای طرفدار هستند میتواند در اعتبار محتوای تولید شده وبسایت شما تاثیرگذار باشد. واضح است که این دسته از محتواها مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب میکنند و باعث میشوند تا کاربران نیز نظرات خود را مطرح کنند و در دیگر سایتها نیز مورد استفاده قرار بگیرند. واکنشی که کاربران در خصوص محتوای موجود نشان میدهند و به نوعی باعث ایجاد تعامل میشود، میتواند در کانتنت مارکتینگ تاثیر بسزایی داشته باشد و موجب موفقیت بیشتر برای وبسایت و کسبوکار شما شود.
تولید پادکست و ویدئو
تولید ویدئو این قابلیت را دارد که رقابت سختی را برای صاحبان سایت و مدیران ایجاد کند. هرچند تولید ویدئو پروسهای زمانبر و با هزینه بالایی میباشد؛ اما با این حال بهترین تاثیر را داشته و نتیجه قابل توجهی را برای شما رقم خواهد زد.
بهکارگرفتن کتابهای الکترونیکی
ایجاد کتابهای الکترونیکی بهعنوان یکی از روشهای بازاریابی محتوا شناخته میشود و اغلب افراد به این فکر میکنند که انجام این روش به خاطر داشتن سختی زیاد نمیتواند تاثیر آنچنان مثبتی داشته باشد. اما باید درنظر داشت که در این روش اطلاعات مخاطبان گرفته شده و از این اطلاعات در بازاریابی محتوا میتوان استفادههای سودمندی کرد. افرادی که تمایل دارند در امر بازاریابی محتوا فعالیت کنند و تولید محتوای مناسب و حرفهای داشته باشند باید از کپی کردن دوری کنند. کپی کردن علاوه بر تاثیر منفی میتواند از رشد وبسایت هم جلوگیری کند.
هدفی که این نوع از بازاریابی دنبال میکند، جذب و نگهداری مشتریان به کمک تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و حرفهای به قصد تغییر یا تقویت رفتار مشتری میباشد. توجه کنید که بازاریابی محتوا، فرایندی است که نیاز به استمرار دارد تا اینگونه در راهبرد کلی آن، شما به بهترین نحو عمل کند. استمرار و رعایت روش های بازاریابی محتوا در این حوزه کمک زیادی به شما، در رسیدن به اهدافتان خواهد کرد.